OBS
Fra : Joakim

Dato : 10-09-07 06:11

Møntet på denne gruppes mellemskat-betalere.

Med det nye skatteforlig er kapitalpensioner gået hen og blevet en
dårlig økonomisk forretning, idet fremtidige indbetalinger kun
giver fradrag i bundskatten.

Betaler i derfor frivilligt bidrag til jeres kapitalpension, enten
som privat ordning eller som arbejdsgiverordning, bør i overveje
at stoppe indbetalingerne.

For en nærmere uddybning af problematikken se:

http://jp.dk/indland/indland_politik/article1081297.ece

Fra : Joakim

Dato : 10-09-07 06:52

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Betaler i derfor frivilligt bidrag til jeres kapitalpension,
> enten
> som privat ordning eller som arbejdsgiverordning, bør i overveje
> at stoppe indbetalingerne.

PS

Skæringsdatoen er naturligvis den 1.1 2009, hvor skatteforliget
træder i kraft.

Indtil den dato er kapitalpensionen stadig en favorabel ordning.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-09-07 09:57

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Betaler i derfor frivilligt bidrag til jeres kapitalpension, enten
> som privat ordning eller som arbejdsgiverordning, bør i overveje

Ja, eller indbetale på en ratepension i stedet. Men - desværre kan man
næsten sige - er dette jo en problematik, som ikke berører ret mange
mennesker, idet langt de fleste mellemskattebetalere har så høj en indkomst,
at de også vil skulle betale topskat, hvis ikke de da indbetaler pengene på
en ratepension i stedet. Min erfaring med arbejdsgiveradministrerede
pensionsordninger er, at man generelt sørger for at indbetale på den
ordning, der giver størst skattefordele.

Kun 235.000 danskere betaler mellemskat men ikke topskat. 1,2 mio. betaler
mellemskat, men en del af dem slipper jo givetvis for topskatten, fordi de
indbetaler tilstrækkelig meget på en ratepension.

..