Danske bluesplader
Fra : Peter G

Dato : 13-10-07 14:02

Grundet Kulturaftenens - hvilken nat starter kl. 18 og slutter kl. 24? -
klæbrige spind af løfter, spontane hændelser og halve sandheder, samt et
glimrende og overvældende udbud og en generelt anderledes hyggelig
stemning, har jeg et spørgsmål til Eder.

Hvad findes der egentlig af mesterværker indenfor dansk blues? Med dette
mener jeg blues sunget (og spillet) på dansk. Findes der en kanonisk dansk
bluesplade, man bare _bør_ kende til?

Sæt i gang, I blueskendere.

--
Med venlig hilsen, Peter.
http://www.last.fm/group/dk-kultur-musik/

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-10-07 17:07

Peter G skrev:

> [...]

> blues? Med dette mener jeg blues sunget (og spillet) på
> dansk. Findes der en kanonisk dansk bluesplade, man

Delta Blues Band with Billy Cross: No Overdubs (1979)

Jeg har ikke pladen, men husker en rigtig fed koncert med
dem i den gamle Camera-biograf på Sønder Boulevard.
--
Herluf :·)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-10-07 17:57

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Delta Blues Band with Billy Cross: No Overdubs (1979)

Jeg mener at BC synger på engelsk?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-10-07 18:10

Peter Lykkegaard skrev:

> Jeg mener at BC synger på engelsk?

Ja, så duer den jo ikke. Men forgængeren, "Delta Blues Band"
var vist ren instrumental?

--
Herluf :·)

Fra : Max

Dato : 13-10-07 19:15

Hej Peter

> Sæt i gang, I blueskendere.

Blues på dansk, der er ikke meget af den slags, det
eneste jeg kan komme i tanke om er nogle julesange
Peter Torup indspillede.

På engelsk er der mange, bl.a. Big Mama.

--
Mvh Max

Fra : Sv-e

Dato : 13-10-07 19:35

On Sat, 13 Oct 2007 20:14:53 +0200, Max wrote:
> Blues på dansk, der er ikke meget af den slags, det
> eneste jeg kan komme i tanke om er nogle julesange
> Peter Torup indspillede.
Peter Thorup har da også indsunget en version af 16 tons på dansk.

--
/Sv-e

Fra : KBH

Dato : 14-10-07 10:13

REFER'S BLUES BAND : Vi Er Allesammen Stjerner fra 1994 (Olufsen Records)

REFER'S BLUES BAND : Man Undres Noget fra 1996 (Olufsen Records)

Fra : .Kody

Dato : 15-10-07 13:41

Peter G har bragt dette til verden:
> [...]
> mener jeg blues sunget (og spillet) på dansk. Findes der en kanonisk dansk

Kender ikke titlen, men mener at Johnny Madsen har lavet noget der godt
kunne ligne blues engang.

..Kody

Fra : KBH

Dato : 15-10-07 18:19

Johnny Madsen skiven hedder kort og godt : THE BLUES

Fra : Ole Christiansen

Dato : 17-10-07 08:29

> [...]
> mener jeg blues sunget (og spillet) på dansk. Findes der en kanonisk dansk

Poul Dissing.

--

Ole