MS Windows
briani 27239
Hvordan kan jeg gemme min trådløse netopsæ~
Fra : Marianne

Dato : 13-10-07 12:33

Hej

Jeg har et trådløst net installeret. Hver gang jeg skal ahve en ny computer
på, skal jeg indtaste et alenlangt kodeord - en WSP-nøgle, tror jeg det var.

Det ville være rart, hvis man kunne gemme opsætningen på en CD eller lgn.
Kan man det, og hvis ja, hvordan?

mvh
Marianne

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 13-10-07 12:34

Marianne wrote:
> Det ville være rart, hvis man kunne gemme opsætningen på en CD eller lgn.
> Kan man det, og hvis ja, hvordan?

Du laver en .txt fil med notepad og gemmer denne fil på
en USB nøgle. I tekstfilen skriver du nøglen.

Så er det bare at åbne tekstfilen, vælge teksten,
kopier, og så paste det ind under opsætningen af
det trådløse.

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Fra : Marianne

Dato : 13-10-07 13:00

> [...]
> en USB nøgle. I tekstfilen skriver du nøglen.
>
> Så er det bare at åbne tekstfilen, vælge teksten,
> kopier, og så paste det ind under opsætningen af

Ja, det tror du

Desværre tillader dialogboksen ikke, at man paster ind i den. Det var ellers
også mit bud, men nej.

Er der andre muligheder? Jeg *mener* at huske, at jeg under 1.
gangs-opsætningen havde muligheden, men der var jeg ikke klar (havde hverken
det ene eller det andet til at kopiere ud på).

mvh
Marianne

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 13-10-07 13:07

Marianne wrote:
> Desværre tillader dialogboksen ikke, at man paster ind i den. Det var ellers
> også mit bud, men nej.

Hverken med ctrl-V eller højreklikmenu?

Mogens
--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Fra : Marianne

Dato : 13-10-07 15:36

> Hverken med ctrl-V eller højreklikmenu?

Nope!

Og der kommer endda en dialogboks frem, som meddeler, at man ikke må paste
her.

mvh
Marianne

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-10-07 15:20

"Marianne" <handel@lundbak.dk> wrote in

> Nope!
>
> Og der kommer endda en dialogboks frem, som meddeler, at man ikke må
> paste her.

Bruger du mon for mange/forkerte tegn? Begynd forfra med 63 hex tal -
ikke ASCII tegn og kun 63 (eller mindre dog mere end 20 - som andre
skriver).

Hent evt sådan en nøgle her:

<https://www.grc.com/passwords.htm>

Eller, brug i stedet for træk og slip. Det har jeg aldrig haft problemer
med.

--
Oops!... I did it again

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-10-07 15:55

"Mogens Kjaer" <mk@lemo.dk> skrev

> Hverken med ctrl-V eller højreklikmenu?

Nej, det er helt normalt, at man ikke kan klippeklistre i brugernavne og
kodeord, når det er første gang, de skal sættes ind.

Det er naturligvis for, at brugeren ikke skal indsætte en kode, som har en
tastefejl, man ikke har opdaget.

Claus

Fra : Razor

Dato : 13-10-07 19:01

> Nej, det er helt normalt, at man ikke kan klippeklistre i brugernavne og
> kodeord, når det er første gang, de skal sættes ind.

Det er temmelig upraktisk når man har brug for en lang kode for at gøre det
så sikkert som muligt.

Der findes ikke andre måder at copy paste ?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-10-07 12:17

"Razor" <no@spam> wrote:

> Det er temmelig upraktisk når man har brug for en lang kode for at gøre det
> så sikkert som muligt.
>
> Der findes ikke andre måder at copy paste ?

Træk og slip.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-10-07 15:21

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in

> [...]
> og kodeord, når det er første gang, de skal sættes ind.
>
> Det er naturligvis for, at brugeren ikke skal indsætte en kode, som

Det er sgu' da netop sådan man får tastefejl - "taste" ik'!

--
Oops!... I did it again

Fra : Eliasen

Dato : 13-10-07 13:42

"Marianne" <handel@lundbak.dk> wrote in message

> Desværre tillader dialogboksen ikke, at man paster ind i den. Det var
> ellers også mit bud, men nej.

Det fungerer ellers upåklageligt her med Win XP SP2.

--
Eliasen

Fra : Marianne

Dato : 13-10-07 15:37

> Det fungerer ellers upåklageligt her med Win XP SP2.

Men desværre ikke her. Har også XP med SP2

mvh
Marianne

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-10-07 15:57

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev

> Det fungerer ellers upåklageligt her med Win XP SP2.

Ikke den første gang. Jeg har fire maskiner kørende med sp2 og inden af
disse kan gøre det. Alle de mange bærbare, jeg har installeret har heller
ikke kunnet gøre det, så du må have et helt specielt system.

Claus

Fra : Eliasen

Dato : 13-10-07 17:20

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> [...]
> disse kan gøre det. Alle de mange bærbare, jeg har installeret har heller
> ikke kunnet gøre det, så du må have et helt specielt system.

Bestemt ikke et specielt system. Jeg kan fint lave en copy/paste i
password-linjen til de(t) trådløse netværk jeg anvender.

--
Eliasen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-10-07 15:53

"Marianne" <handel@lundbak.dk> skrev

> Desværre tillader dialogboksen ikke, at man paster ind i den. Det var
> ellers også mit bud, men nej.

Naturligvis ikke

Sætter man noget ind, som er forkert og som man ikke kan huske/genkende, så
har man et system med en kode, man ikke
kender

Claus

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-10-07 12:18

> [...]

> Naturligvis ikke
>
> Sætter man noget ind, som er forkert og som man ikke kan huske/genkende, så

Det er der, reset knappen bruges.

Jeg har en nøgle på 63 hex tal og har aldrig skulle taste dem ind -
bruger bl.a W2K, XP Pro og Mac OS X.