Overvejer SE P1i men....
Fra : Jan Tønder

Dato : 08-10-07 11:08

Hejsa.

Jeg er tilfreds "3"-kunde idag og har en SE M600, som jeg er meget glad for,
meeeen som den nørd man nu engang er, vil jeg gerne købe den nye SE P1i
(specielt grundet WLAN, kamera og mere intern system RAM, som jeg savner i
min M600).

Nu er det bare sådan, at jeg er flittig 3-portal bruger, og da "3" åbenbart
ikke agter at tilbyde P1i (nok grundet sløvt salg af P990 og M600), så skal
telefonen købes uden abonnement - dvs. uden 3's software. Dette er jo
umiddelbart ikke noget problem (nogle vil endda mene at det er en fordel),
men det betyder at man ikke kan få adgang til 3-portalen og de fede
services, som jeg gør en del brug af - specielt streaming af TV/nyheder.

HVIS jeg nu alligevel valgte at købe P1i uden om "3", har jeg følgende
spørgsmål:

1: Er der andre nyhedsstreaming-/tv-services på nettet, som kan matche
3-portalen?

2: Vil man skulle sætte "3"-datakonto etc. op manuelt eller ligger disse
opsætninger på 3-simkortet, som jeg stadig vil bruge?

3: Er der andre ting jeg skal være opmærksom på, hvis jeg, for første gang,
køber en telefon uden om 3?

Jeg ser frem til nogle gode svar

Hilsen

Jan T

Fra : J.K.Arning

Dato : 08-10-07 12:22

On Mon, 8 Oct 2007 12:08:24 +0200, Jan Tønder wrote:

> 1: Er der andre nyhedsstreaming-/tv-services på nettet, som kan matche
> 3-portalen?

Nej.

Du kan komme ind på portalen via http://mobil.3.dk/portal og læse nyheder
osv, nogle services vil dog ikke virke deriblandt formentligt streaming.

Der findes nogle forsøg på at lave en wma/wmv klient til Symbian,
Coreplayer hedder den. Den fungerer ikke overvældende endnu men når den gør
vil du teoretisk kunne se streaming fra net. Spørgsmålet er så bare om der
findes noget lignende til UIQ?

> 2: Vil man skulle sætte "3"-datakonto etc. op manuelt eller ligger disse
> opsætninger på 3-simkortet, som jeg stadig vil bruge?

Det kan du sagtens, ring til kundeserive de kan give dig de nødvendige
indstillinger men hvor de skal indtastes i telefonen må du selv finde frem
til i manualen.

> 3: Er der andre ting jeg skal være opmærksom på, hvis jeg, for første gang,
> køber en telefon uden om 3?

Ja livet bliver kedeligere

Fra : Jan Tønder

Dato : 08-10-07 15:03

Ok, tak for info - det ender nok med jeg beholder min kære M600i. Det er
bare en skam at man låser sig til de telefoner, som ens udbyder tilbyder -
det er naturligvis ens eget valg, men jeg er superglad for 3-portalen. Jeg
har kort overvejet Nokia N95, men er helt vild med SE og UIQ - desuden har
jeg en del tredjeparts-software (navigation etc.), som jeg så ikke kan bruge
længere. Touch-skærmen er også et must for mig.

Kom nu "3" - SE P1i kan meget vel blive et hit

Jan