Dead spot i huset
Fra : Kim Petersen

Dato : 07-10-07 11:59

Hello,

Jeg har købt et hus for godt et halvt års tid siden, og har problemer med
mobil-modtagelsen i et enkelt rum, og for at det ikke skal være løgn er det
netop i kontoret, hvilket gør det svært for mig at snakke i firma-udleveret
mobil-telefon samtidig med at jeg skal kigge på min PC. Forbindelsen bliver
ved med at hakke i det, så det er umuligt at føre en dialog.

Kan jeg gøre noget for at forbedre modtagelsen udvalgte steder, uden at det
skal koste en herregård?

Jeg har haft problemet med Debitel tidligere, og nu med Telia - men de lever
jo sikkert af de samme master anyways.

Mvh.
Kim

Fra : Jan Nielsen

Dato : 07-10-07 12:11

Kim Petersen skrev:
> [...]
> skal koste en herregård?
>
> Jeg har haft problemet med Debitel tidligere, og nu med Telia - men de lever

Man kan godt sætte en forstærker op, koster 2-5K, ved ikke om det er for
dyrt ?
Jeg kiggede selv på det for 1års tid siden da vi havde samme problem,
løsningen blev at skifte selskab, så vi i dag bruger 3 og tdcs net.

/Jan

Fra : Kim Petersen

Dato : 07-10-07 17:46

> Man kan godt sætte en forstærker op, koster 2-5K, ved ikke om det er for
> dyrt ?

Det er for dyrt - jeg tror ikke at jeg kan lokke firmaet til at betale for
det

> Jeg kiggede selv på det for 1års tid siden da vi havde samme problem,
> løsningen blev at skifte selskab, så vi i dag bruger 3 og tdcs net.

Jeg ville egentlig også helst bruge TDC idet det er dem jeg har bedst
erfaring med rent dækningsmæssigt i mit område, men firmaet anvender Telia,
så jeg er desværre låst på det punkt.

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 07-10-07 23:31

> Man kan godt sætte en forstærker op, koster 2-5K, ved ikke om det er for
> dyrt ?

Har du et link eller anden info om sådan en forstærker?
Kunne godt bruge dette udstyr herude hvor TDC har probl. med række ud..

/ Thomas

Fra : Jan Nielsen

Dato : 08-10-07 17:14

Thomas Jacobsen skrev:
> Har du et link eller anden info om sådan en forstærker?
> Kunne godt bruge dette udstyr herude hvor TDC har probl. med række ud..

http://www.cellantenna.com/repeater/building_repeater.htm
CAE50 eller CAE500 er dem jeg har kigget på.

/Jan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-10-07 12:25

Kim Petersen skrev:

> [...]
> ved med at hakke i det, så det er umuligt at føre en dialog.

> Kan jeg gøre noget for at forbedre modtagelsen udvalgte steder, uden at det

Har du prøvet at købe et hovedsæt og så lægge mobilen et sted med
god forbindelse? Mit billige rækker nemt 20 meter.

I øvrigt er et hovedsæt uundværligt hvis man skal snakke med folk
og bruge computer samtidig.

--
Bertel

Fra : Kim Petersen

Dato : 07-10-07 17:49

> Har du prøvet at købe et hovedsæt og så lægge mobilen et sted med
> god forbindelse? Mit billige rækker nemt 20 meter.

Sjovt du nævner det - det er min backup plan Jeg har netop fået et
bluetooth headset ind ad døren, og så kan jeg eventuelt lade telefonen ligge
i køkkenet, hvor modtagelsen er ok.

> I øvrigt er et hovedsæt uundværligt hvis man skal snakke med folk
> og bruge computer samtidig.

Enig. Jeg er kun lige startet på mit nye arbejde, så mobilen blev en
udfordring da jeg tidligere bare brugte min trådløse telefon når kolleger
skulle ringe til mig ifm. arbejde hjemmefra, men når jeg nu har fået
udleveret en company phone vil det jo være den de ringer til. Viderestilling
kunne jeg måske også kigge lidt på, men jeg vil sikkert misse at få den
annuleret nogle af de gange hvor jeg ikke arbejder hjemme