Parsing fra hex to binary
Fra : Janus

Dato : 11-07-01 17:04

Jeg har en fil, der består af nogle nogle karakterer i hex. Men desværre
skal jeg bruge nogle af de data i den fil i et binært format. Hvordan parser
jeg fra hex til binary ? Er der ikke en smart måde at gøre det på ? Jeg
kiggede ikke så længe, men jeg kunne ikke lige finde noget i API'et for java
1.2.2 (som er det java-udgave jeg skal bruge til projektet)

Vh Janus

Fra : Lars Hansen

Dato : 11-07-01 17:16

Følgende udtryk konverterer fra hex, og udskriver i binært. Du skal selv
sørge for at "padde"
System.out.println(Integer.toBinaryString(Integer.parseInt("0f",16)));

Så vil du få

Fra : Janus

Dato : 11-07-01 18:15

Tak for det !! Jeg går ud fra, at man kan tage 00000000 og OR'e det med dit
udtryk, så man får et 8-bits binært udtryk.

Vh Janus