Høre radio via mobilen på nettet
Fra : Søren Nielsen

Dato : 27-09-07 18:13

Hej

Findes der et eller andet program/en side på nettet, hvor man kan høre radio
online selvom ens mobil ikke har indbygget radio? Jeg har en SE K610i og jeg
kunne nemlig godt tænke mig denne mulighed *uden* det koster en bondegård.
Kan det f.eks. lade sig gøre med P3?

Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-09-07 20:20

Søren Nielsen skrev:

> Findes der et eller andet program/en side på nettet, hvor man kan høre radio
> online selvom ens mobil ikke har indbygget radio?

Datatrafik til mobilen koster 4 kr. pr. Mbyte (eller mere). Det
bliver hurtigt til en bondegård hvis man vil høre radio på den
måde.

--
Bertel

Fra : Lasse

Dato : 28-09-07 11:01

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:46fbe4b0$0$2461$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> radio online selvom ens mobil ikke har indbygget radio? Jeg har en SE
> K610i og jeg kunne nemlig godt tænke mig denne mulighed *uden* det koster

Jeg har en 610 og telmore, den hentede 3 mb for et nummer kostede 24 kr. for
5 minutters musik.

det gør jeg ikke igen.

Fra : Christen Fihl

Dato : 28-09-07 13:12

Vedr priser:
Nogen udbyder har fast pris, fx hos 3 kan du få nogen GBytes for fast
pris. Så er selv TV mulig.

--
Christen

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-07 21:56

"Søren Nielsen" ...
> [...]
> radio online selvom ens mobil ikke har indbygget radio? Jeg har en SE
> K610i og jeg kunne nemlig godt tænke mig denne mulighed *uden* det koster

Kan det ikke lade sig gøre med et headsæt med indbygget radio? det havde jeg
til min gamle SE T310

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=512347142&ListingType=0&ListingSort=1&PageNr=6&Catg=10648&ArticleType=0&LanguageNr=12&ArticleCondition=-1

Mon ikke der findes noget lignende til din mobil

Lisbeth

Fra : Snakee

Dato : 29-09-07 04:45

Thu, 27 Sep 2007 21:20:28 +0200 skrev Bertel Lund Hansen følgende på
hovedet af en knappenål:

> Datatrafik til mobilen koster 4 kr. pr. Mbyte (eller mere). Det
> bliver hurtigt til en bondegård hvis man vil høre radio på den
> måde.

Ikke hvis man har mobilt bredbånd fra 3. De har et tilbud hvor man for 299
kr kan hente op til 8-9 GB eller sådan noget. Kan dog ikke huske hvor
meget det er helt eksakt så de nævnte tal er for at illustrere at det er
temmelig meget. De skriver der er frit forbrug men det er det altså ikke.
Det er samme problematik vi har diskuteret herinde før (ang. Sonofon) så
det vil jeg ikke komme ind på. Desuden kommer man garanteret ikke i
nærheden af de datamængder med lidt netradioforbrug med mindre den kører
hele døgnet.

Dette er ikke en anbefaling da jeg aldrik ville anbefale noget jeg ikke
selv vil kunne stå inde for. Deres markedsføring tangerer villedning i en
sådan hrad at jeg aldrig vil råde nogle til at benytte 3.

Der kan læses mere her: http://privat.3.dk/mobiltbredband/abonnementer/

NU vbil nogle sikkert spørge hvor jeg har de info fra. Jeg så dem helt
tilfældigt da jeg var i butikken. Der lå nogle reklameblade hvor det var
nævnt med den mindste skrifttype som trykkeriet overhovedet ville kunne
trykke hvis det stadig skulle være læsbart. Ikke et eneste ord er der på
hjemmesiden så vidt jeg kunne se.

Snakee

--
Lige så længe der er folk på usenet der ikke fatter at man går
efter bolden og IKKE manden, agter jeg at skrive under pseudonym.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 29-09-07 19:14

Søren Nielsen wrote:
> [...]
> en SE K610i og jeg kunne nemlig godt tænke mig denne mulighed *uden*
> det koster en bondegård. Kan det f.eks. lade sig gøre med P3?

Tak for forslagene. Det ser ud som om det bliver alt fir dyrt, så det er
vist droppet igen.

Søren

Fra : Snakee

Dato : 29-09-07 21:53

Sat, 29 Sep 2007 18:16:48 +0200 skrev Jonas Kofod følgende på hovedet af
en knappenål:

> Jeg har selve abb. aftalen liggende her, hvilket må siges at være den
> korrekte kilde. Den er så ny som fra august da jeg her skiftede fra
> erhverv til privat status på mit mobilbredbånd.
> Det fremgår at hvis man bruger mere end 10 Gb/md vil man ikke blive
> opkrævet for dette, men 3 vil forbeholde sig retten til at spærre abb.
> Dette gælder naturligvis for de abb. med frit forbrug.
> Lader til at der er tale om en slags sikring mod misbrug.

Beklager jeg ikke var helt korrekt på den så. Det gik jo også lidt stærkt
da jeg bare lige så det da jeg gik forbi.

> Om 3 mobil vil kunne hævde ret i forhold til betingelserne er dog et
> åbent spørgsmål. Som det fremgår er det ikke ligefrem noget 3 skilter
> urimeligt tydeligt med,

Overhovedet ikke. Ikke et ord er der nævnt om det på hjennesiden. Har
dog ikke gidet at læse deres betingelser igennem men der står intet på
de almindelige produktsider. Så de slipper nok ikke så let heldigvis
selvom de meget gerne ville det.

> og vi har gode forhold for forbrugerbeskyttelse
> i dette land.

ja

> Osse det forhold at forbrugeren ikke har mulighed for at føre regnskab
> med sit (samlede md)forbrug taler heller ikke for at kravet kan opretholdes.

Man KAN godt føre regnskab med forbruget. Der findes programmer man kan
installere som tæller datatrafikken både til mobiler og til computeren.
Men jeg mener stadig det er noget forbandet svineri at der intet står nogen
steder næsten faktisk først når man køber abonnementet ser man det så.

Snakee