Nyere telefoner er sløve?
Fra : Ulrik

Dato : 27-09-07 14:59

Hej,

Jeg har lige købt en Nokia N73, og den virker sådan set meget godt. Men
den er ufattelig langsom!!! Jeg kan huske for nogle år siden, da jeg
købte min Nokia 6610 synes jeg, den var temmelig langsom, men den nye
N73 er absurd langsom! :(
Den er en evighed om at boote op, og fx. tager det ca. 6 sekunder fra
standby-mode, til den er klar til, at man kan skrive en besked! :O

Er alle nyere telefoner sådan, eller er N73 særlig slem?

Mvh
Ulrik

Fra : ai

Dato : 27-09-07 15:14

Den er måske ikke verdens hurtigste, har ikke prøvet andre.
men efter at have skiftet firmware til version 4.0726.2.0.1
er det blevet en hel del bedre--eller ganske acceptabelt.
se din version : *#0000#
//ani

Fra : Optimus Prime

Dato : 27-09-07 15:57

ai skrev:
> Den er måske ikke verdens hurtigste, har ikke prøvet andre.
> men efter at have skiftet firmware til version 4.0726.2.0.1
> er det blevet en hel del bedre--eller ganske acceptabelt.

Jeg har skiftet til version 4.0727.2.2.1 igår - og det synes jeg har
gjort den noget sløvere end tidligere (kom vist fra omkring v3.5)

Fra : Mons

Dato : 27-09-07 18:25

"Optimus Prime" <optimus@prime.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har skiftet til version 4.0727.2.2.1 igår - og det synes jeg har gjort
> den noget sløvere end tidligere (kom vist fra omkring v3.5)

Min N73, og datterens, kører nu udmærket. Reagerer ligeså hurtigt som jeg
kan trykke på knapperne. Vi opdaterede softwaren for 14 dage siden. Husker
ikke versionen.

Fra : Ulrik

Dato : 28-09-07 10:27

Mons wrote:
> Min N73, og datterens, kører nu udmærket. Reagerer ligeså hurtigt som jeg
> kan trykke på knapperne. Vi opdaterede softwaren for 14 dage siden. Husker
> ikke versionen.

Kan du prøve at undersøge det? Som nævnt tidligere her i tråden, kan man
se det ved at trykke *#0000#

Mvh
Ulrik

Fra : Mogens

Dato : 01-10-07 11:34

"Ulrik" <you.dont@need.it> skrev i en meddelelse

> Kan du prøve at undersøge det? Som nævnt tidligere her i tråden, kan man
> se det ved at trykke *#0000#
>
> Mvh
> Ulrik

Undskyld mit sene svar. har været lidt væk.

Min kører version v 4.0726.2.0.1. Og så står der også RM-133 og Nokia
n73(01)

Håber det hjælper.
Mogens

Fra : Optimus Prime

Dato : 28-09-07 11:54

Mons skrev:
> Min N73, og datterens, kører nu udmærket. Reagerer ligeså hurtigt som jeg
> kan trykke på knapperne. Vi opdaterede softwaren for 14 dage siden. Husker
> ikke versionen.

Min er sjovt nok også blevet markant hurtigere nu (end tidligere
software version) - lige efter jeg havde opdateret software var den
uendelig langsom; men efter lidt tid var det som om den vågnede op...

Jeg har i øvrigt oplevet dette før (ved tidligere software version) -
efter man havde slukket telefonen helt, var den helt vildt sløv indtil
man havde brugt den i nogle timer... Nogen der kan bekræfte om det er
normalt?

Fra : Jan

Dato : 28-09-07 15:31

Så bare lige for at hjælpe mit gamle hovede:
Når man opdaterer slettes alt jo på telefonen, er det så godt nok at lave en
sikkerhedskopi af det hele undtagen memorykortet?
Jeg ser nemlig at sikkerhedskopien er model/versions-specifik!
Hvad gør i andre?

Jan

Fra : Optimus Prime

Dato : 01-10-07 11:30

Jan skrev:
> [...]
> lave en sikkerhedskopi af det hele undtagen memorykortet?
> Jeg ser nemlig at sikkerhedskopien er model/versions-specifik!

Jeg bruger Nokias Software Updater - den spørger selv hvilke data man
vil gemme og det virker fint - også med at få dem indlæst igen
bagefter... Eneste jeg opdagede var at mine genvejstaster var tilbage
til default bagefter; men kontakter, kalender osv var som det skulle være

Fra : Ulrik

Dato : 09-10-07 16:41

Optimus Prime wrote:

> [...]
> bagefter... Eneste jeg opdagede var at mine genvejstaster var tilbage
> til default bagefter; men kontakter, kalender osv var som det skulle være

Jeg har nu returneret min N73! Primært fordi den var langsom, men ikke
udelukkende derfor. Jeg fik desværre ikke prøvet, om en opdatering
hjalp, men at dømme på svarene her i tråden, var det ikke sikkert, det
ville virke. Jeg har også set andre nyere Nokia telefoner, som var mere
end acceptabelt sløve...

Er alle nyere telefoner sådan? Er det kun Nokia? Er der nogen
forretninger, hvor man kan prøve de forskellige modeller, og som ikke
kun har en dummy-model udstillet, der kun viser, hvordan den ser ud?

Mvh
Ulrik

Fra : Frank R.

Dato : 09-10-07 20:21

On Tue, 09 Oct 2007 17:41:28 +0200, Ulrik <you.dont@need.it> wrote:

>Er alle nyere telefoner sådan? Er det kun Nokia? Er der nogen
>forretninger, hvor man kan prøve de forskellige modeller, og som ikke
>kun har en dummy-model udstillet, der kun viser, hvordan den ser ud?

TDC butikkerne har ofte rigtige modeller som man kan prøve.