Hjælp ønskes til konfig. af ringetoner på ~
Fra : co@ch [4130]

Dato : 22-09-07 10:09

Kan nogen hjælpe her?

Har købt en Nokia 6280 og er ikke tidligere "Nokia-mand".
Jeg har problemer med at fastholde den samme ringetone.

Jeg vælger en profil: "Normal" og tildeler denne en ringetone fra
hukommelseskortet (MP3 musikfil). Jeg sørger så for at gemme.
Ringetonen gælder for "Alle"

Der sker bare det, at efter nogen tid står ringetonen tilbage på "Nokiatune"
og det er altså irriterende.
Jeg kan ikke forstå hvorfor den gør det.
Typisk sker det dagen efter jeg har sat ringetonen til den ønskede MP3
fil....og det er ligemeget hvilken fil jeg vælger.

(der er et sted under ringetoner, hvor der er mulighed for at stille et
tidspunkt for udløb af ringetonen...den står til 10:35....jeg har ikke
pillet her og ved ikke hvad der skal gøres???)

Min chef på jobbet har samme telefon og samme problem.

Jeg har ret ofte telefonen tilsluttet til trådløs forbindelse i bilen.

Kan det mon afhjælpes?

Bri@n

Fra : Søren Nielsen

Dato : 22-09-07 14:22

co@ch [4130] wrote:
> Kan det mon afhjælpes?
>
> Bri@n

Jeg har haft et lignende problem også med en Nokia-telefon. Prøv at kopiere
musikfilen over i den interne hukommelse i telefonen, det mener jeg virkede
for mig.

Søren

Fra : co@ch [4130]

Dato : 22-09-07 16:37

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:46f516fc$0$36545$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Jeg har haft et lignende problem også med en Nokia-telefon. Prøv at
> kopiere musikfilen over i den interne hukommelse i telefonen, det mener
> jeg virkede for mig.
>
> Søren

Musikfilen er for stor til den interne hukommelse
Det er en MP3 fil på ca 5 MB.

Bri@n

Fra : Jubii

Dato : 22-09-07 14:30

"co@ch [4130]" <coach_fjern_@_dette_lite.invalid> skrev i en meddelelse
> Kan nogen hjælpe her?
>
> Har købt en Nokia 6280 og er ikke tidligere "Nokia-mand".

Hvilken software version er der på den?
6280 kan ikke længere opdates ved at downloade opgradering fra nettet.

> [...]
>
> Jeg vælger en profil: "Normal" og tildeler denne en ringetone fra
> hukommelseskortet (MP3 musikfil). Jeg sørger så for at gemme.

Kan du ikke lige gengive hvad du gjorde fra du står i roden og trykker ind
på menu?
f.eks. /galleri/hukommelseskort/musik/melodien vist/valg/brug tone/brug som
ringetone/ringetone er valgt/trykket ud til display igen.
derefter check /indstillinger/profiler/normal/tilpas/under ringetone skal
dit filnavn stå xxxx.mp3.
Jeg tror ikke du skal bruge tidsindstilling og tiden ændre sig vel til hvad
tid på dagen du kikker under tidsinstillet. Står dit filnavn under ringetone
skal du heller ikke gemme noget hvis du bliver spurgt. Du har indstillet
ringetonen til din fil korrekt.
Alt burde virke i profilen normal indtil du selv ændrer på noget.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 22-09-07 16:35

Hej ... svarer imellem dit indlæg med **

> Hvilken software version er der på den?
> 6280 kan ikke længere opdates ved at downloade opgradering fra nettet.

** 03,81 - 090506-RM78

> [...]
> indstillet ringetonen til din fil korrekt.
> Alt burde virke i profilen normal indtil du selv ændrer på noget.

** Jeg går i >Menu>indstillinger>profil>Normal>tilpas og vælger
Ringetone...derefter finder jeg ringetonen på hukommelseskortet og tilføjer
denne.
Tilsidst gemmer jeg.
MP3 filen kan ikke være i telefonhukommelsen da der ikke er plads nok.

Det er rigtigt at tiden ændrer sig når jeg kigger i "tidsinstillet" og den
har jeg ikke rørt ved.

** nu har jeg prøvet at ændre "andre Toner" til "FRA"...så må jeg se hvad
der menes med denne indstilling.

Mvh
Bri@n

Fra : Jubii

Dato : 22-09-07 17:08

> Hej ... svarer imellem dit indlæg med **

> ** 03,81 - 090506-RM78

Hmm, min er en 5.92 og nyeste jeg har set er 6.41 fra marts 2007

> [...]
> tilføjer denne.
> Tilsidst gemmer jeg.
> MP3 filen kan ikke være i telefonhukommelsen da der ikke er plads nok.

Prøv som i mit eksempel oven. Altså gå til melodien og brug den som
ringetone derfra.

> [...]
> har jeg ikke rørt ved.
>
> ** nu har jeg prøvet at ændre "andre Toner" til "FRA"...så må jeg se hvad

Manualen er blank på det punkt.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 22-09-07 22:05

> Hmm, min er en 5.92 og nyeste jeg har set er 6.41 fra marts 2007

Hmm. hvordan får jeg den opdateret?

Bri@n

Fra : Jubii

Dato : 23-09-07 01:06

> Hmm. hvordan får jeg den opdateret?
>
> Bri@n

På et nokia service værksted. Jeg kan ikke huske om det koster noget.

Fra : Anders

Dato : 23-09-07 07:34

Hos bl.a. en unlocker der tilbyder dette.
Har du garanti på den endnu, så kan Telecare også hjælpe dig, det er såvidt
jeg ved gratis.

Fra : Johnny

Dato : 22-09-07 18:26

> [...]
>
> Min chef på jobbet har samme telefon og samme problem.
>
> Jeg har ret ofte telefonen tilsluttet til trådløs forbindelse i bilen.

Du skal somm det sidste gøre det at du går ind i din prifil og aktiverer
"normal" som det du vil bruge.

Virker sådan på min 6233

Mvh
Johnny

Fra : co@ch [4130]

Dato : 22-09-07 22:04

"Johnny" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal somm det sidste gøre det at du går ind i din prifil og aktiverer
> "normal" som det du vil bruge.
>
> Virker sådan på min 6233
>
> Mvh
> Johnny

Prøver dette.

Bri@n

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 22-09-07 21:27

> [...]
>
> Min chef på jobbet har samme telefon og samme problem.
>
> Jeg har ret ofte telefonen tilsluttet til trådløs forbindelse i bilen.

Hmm hiver du nogensinde sd-kortet ud? For hvis du gør det, så skifter den
tilbage til nokia tune.

--
/Steen
Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email

Fra : co@ch [4130]

Dato : 22-09-07 22:03

"Steen Holm Pedersen" <stonie@remove_this_nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
> /Steen
> Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email

Nej, aldrig...så problemet er ikke her.

Bri@n

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 23-09-07 08:00

Hejsa

Umiddelbart 2 muligheder:

1.
Har du hat SD kortet ude hvor ringetonen ligger på - telefonen finder
den IKKE selv igen når du genindsætter kortet.

2.
Ringetomen binder til at det tema du kører under profile - skifter
du tema skifter du også ringetone !

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : co@ch [4130]

Dato : 24-09-07 17:28

Tror jeg har fundet løsningen...

I "Normal" profil angiver jeg den MP3 ringetone fra mit hukommelseskort og
gemmer.

Når jeg kigger i "Lydløs", så står ringetonen til "NokiaTune" men er slået
fra.

OK så langt så godt.
Jeg fandt frem til at når telefonen efter at være sat på "Lydløs" skulle
tilbage på "Normal", ja så kan den ikke finde ud af at skifte ringetonen
tilbage....mærkeligt :-/ og ringer så med "NokiaTune".

Jeg har nu sat ringetonen i "Lydløs" til samme som "Normal", men
selvfølgelig slået den fra i "Lydløs"...nu virker det.

Tak for alle input

Bri@n