Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nu skal der printes - men hvordan?
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 11-07-01 16:40

Jeg har taget nogle billeder af nogle venners lille datter. Jeg er rimelig
tilfreds med resultatet i betragtning af at det er ikke-opstillede skud.
Efter scanning af negativerne (XP2 Super) i 2700 DPI og beskæring er
billederne nu som jeg gerne vil have dem. Jeg er helt sikker på at jeg vil
have dem printet hos Blackandwhite, FOTO/C eller lign. gode steder.

Når nu kopien skal være et udsnit af negativet, vil det smarteste og
billigste så ikke være at levere en TIFF fil der er beskåret som jeg nu vil
have det og få det printet med en eller anden hvid kant? Hvis jeg afleverer
hele negativet skal jeg vel have lavet en håndkopi som ifølge prislisterne
hos de to ovenstående er væsentlig dyrere (men selvfølgelig også bedre i og
med at den er lavet i hånden).

Er der nogen tips og gode råd i forbindelse med denne beslutning?

Med venlig hilsen

Kenneth Darling Sørensen

Fra : Kristian Amby

Dato : 11-07-01 17:21

Er det ikke at gå over åen efter vand. Det bedste må da være, at
aflevere negativet, så kan du da eventuelt få lavet billedet et nr.
større og så selv klippe det til.

Nu har der været flere spørgsmål på s/h billeder, det er lige før jeg
tilbyder at lave dem.

Mvh
Kristian

Fra : A.H.

Dato : 12-07-01 23:48

Hejsa.

..............tiff, ER det bedste format at afleverer i men jpg kan også gå
hvis det skal sendes med en langsom forbindelse over nettet. Jeg vil
anbefale som du kan se i min post lige to indlæg efter dig, at du selv laver
billederne og sender dem via Merlin til print
http://www.merlin.dk/fotoservice.asp?page_id=48 og jeg kan ikke understrege
nok, at hvis man har lidt fingerfærdigheder i et billedebehandlingsprogram
er dette den ultimative måde at få et "proff" arbejde udført.

Hilsen
Anders

HomePage.: http://hjem.get2net.dk/soulprince/