GPS koordinator fra en Mobil telefon
Fra : Bobby

Dato : 20-09-07 10:43

Er der nogen som ved om man med mobiltelefoner kan sende GPS koordinator til
en
central modtager som feks, email adresse eller en web server eller et
telefon nummer?

/B

Improve your businessnetwork - www.connectture.com

Fra : Lars

Dato : 20-09-07 11:23

Bobby skrev:
> [...]
> en
> central modtager som feks, email adresse eller en web server eller et

Mener du automatisk - som en art GPS-logger? Hvis der er GPS i
telefonen eller det kan tilsluttes den, så kan det godt lade sig gøre.

Her er et eksempel, som godt nok kræver at man er tilmeldt en webserver,
men princippet burde være til at efterligne:

http://www.sportsdo.net/ (Live feature)

Lars

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-09-07 11:31

On Thu, 20 Sep 2007 11:42:51 +0200, "Bobby" <bobby@royal.net> wrote:

> Er der nogen som ved om man med mobiltelefoner kan sende GPS koordinator
> til en central modtager som feks, email adresse eller en web server eller
> et telefon nummer?

GPS og GSM kan det ikke i sig selv, men man kan godt lave eller købe
systemer, der fungerer i den stil. Se fx http://www.lxtrack.si/ der
laver et system til kørende vogne (fleet management).

-A

Fra : Kim M Jørgensen

Dato : 21-09-07 07:04

Måske noget af det her kan bruges
http://www.allaboutsymbian.com/software/Nokia_N73/Travel/GPS.php

Fra : Kim M Jørgensen

Dato : 21-09-07 07:07

Nå ja faldt forresten også over den her i sin tid
http://afischer-online.de/sos/AFTrack/
Det er nok den der lever best op til dine krav.

Fra : Jimmi Aakjær (8310)

Dato : 21-09-07 07:39

Hej Bobby

prøv mobitrack