hvad koster viderestilling?
Fra : Filip

Dato : 16-09-07 15:36

Jeg skal viderestille min privattelefon til min arbejdstelefon (fri telefon
med et dansk nummer) mens jeg er i udlandet, men hvad kommer det til at
koste for mig når folk ringer op på min privattelefon og den viderestiller
til min arbejdstelefon?

Jeg bruger CBB.

Filip

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-09-07 16:16

"Filip" <filipravn@gmail.com> wrote in

> [...]
> det til at koste for mig når folk ringer op på min privattelefon og
> den viderestiller til min arbejdstelefon?

Det samme som hvis du selv ringede op til din arbejdstelefon.

Fra : Filip

Dato : 16-09-07 19:16

> Det samme som hvis du selv ringede op til din arbejdstelefon.

Så dermed mener du altså at jeg selv skal betale. Jeg havde håbet på at jeg
slap for det.

Filip

Fra : Jørgen E.

Dato : 16-09-07 20:29

"Filip" <filipravn@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Så dermed mener du altså at jeg selv skal betale. Jeg havde håbet på at jeg slap for
> det.
>
> Filip

Kan du ikke henvise til nummeret på din arbejdstelefon så i stedet for.
Hvis det er en mobil er det jo let at ændre telefonsvareren.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-09-07 17:25

"Filip" <filipravn@gmail.com> wrote in

> Så dermed mener du altså at jeg selv skal betale. Jeg havde håbet på
> at jeg slap for det.

Ja, du skal selv betale når din telefon ringer videre. Det er teknisk set
det en viderestilling er også selvom den sker i telefonnettet og ikke
direkte i din telefon.

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-07 15:28

> [...]
> telefon med et dansk nummer) mens jeg er i udlandet, men hvad kommer det
> til at koste for mig når folk ringer op på min privattelefon og den

Din mobilregning bliver pålagt hvad det vil koste at ringe fra DK til det
land du befinder dig i.
Din fastnetregning burde ikke blive påvirket, andet end med den samtaletid
der nu er, og det vil være med
samme takst som hvis din mobil var i DK.

Et eksempel, moster Anna ringer til dit fastnetnummer i DK, du har
viderestilling på, så opkaldet bliver jo stillet videre
til din arbejdsmobil. Din privatregning skal så betale for x-antal minutters
mobilopkald til et DK nummer (mener det er 1,60 kr i minuttet).
På din mobilregning (arbejdstelefon) bliver du så afkrævet den takst som CBB
afkræver for at ringe til det land du nu opholder dig i.
Det vil sige at hvis det fx. var Tyskland, så vil din mobilregning blive
blive afkrævet 2,84 kr pr minut samtalen varer.

Mvh

Thomas