Udgående mail på mobil med telmore
Fra : Jonas Kofod

Dato : 14-09-07 15:28

Har de skiftet smtp server?

Min tlf plejer at kunne sende, men nu vil den ikke længere.

Resten fungerer så jeg vil tro problemet ligger ved indstillingen for
udgående mail.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 14-09-07 15:29

Jonas Kofod skrev:
> Har de skiftet smtp server?
>
> Min tlf plejer at kunne sende, men nu vil den ikke længere.
>
> Resten fungerer så jeg vil tro problemet ligger ved indstillingen for
> udgående mail.

Overskriften skulle være ....telmore abb dvs. TDC net

Fra : Frank R.

Dato : 14-09-07 19:43

On Fri, 14 Sep 2007 16:28:48 +0200, Jonas Kofod <news@jlkofod.dk>
wrote:

> [...]

Sjovt. Min vil heller ikke mere. Den stod til smtp.tele.dk og prøvede
også med smtp.mail.dk da den også virkede på et tidspunkt.

Har sendt Telmore en mail om problemet. Så må vi se hvad de siger.

--
Hilsen
Frank

Fra : Michael Hansen

Dato : 14-09-07 21:38

Prøv med asmtp.mail.dk

Michael

Fra : Jonas Kofod

Dato : 14-09-07 21:51

Michael Hansen skrev:
> Prøv med asmtp.mail.dk

Hjalp ikke. Ellers tak.

Glæder mig til at høre hvad den mail til Telmore afstedkommer.

Fra : Frank R.

Dato : 15-09-07 10:25

On Fri, 14 Sep 2007 22:51:26 +0200, Jonas Kofod <news@jlkofod.dk>
wrote:

>Hjalp ikke. Ellers tak.
>
>Glæder mig til at høre hvad den mail til Telmore afstedkommer.

De skriver

"Jeg skal bede dig prøve med relay.tdcmobil.dk"

Men det virker heller ikke hos mig, som der også blev skrevet andet
sted i tråden.

--
Hilsen
Frank

Fra : Jonas Kofod

Dato : 15-09-07 15:58

Frank R. skrev:

> De skriver
>
> "Jeg skal bede dig prøve med relay.tdcmobil.dk"
>
> Men det virker heller ikke hos mig, som der også blev skrevet andet
> sted i tråden.

Så skriv til dem igen. Ellers skal jeg nok gøre det.

Fra : Frank R.

Dato : 15-09-07 16:39

On Sat, 15 Sep 2007 16:58:05 +0200, Jonas Kofod <news@jlkofod.dk>
wrote:

>Så skriv til dem igen. Ellers skal jeg nok gøre det.

Det har jeg gjort og fik dette svar

"Jeg prøver lige at undersøge det med min tekniske trold på mandag, og
så vender jeg lige tilbage til dig.

--
Hilsen
Frank

Fra : Jonas Kofod

Dato : 16-09-07 00:06

Frank R. skrev:

> Det har jeg gjort og fik dette svar
>
> "Jeg prøver lige at undersøge det med min tekniske trold på mandag, og
> så vender jeg lige tilbage til dig.

Fornemt
Rart at man kan køre en service sag a proxy gennem en anden kunde

Fra : Frank R.

Dato : 17-09-07 15:20

On Sun, 16 Sep 2007 01:05:36 +0200, Jonas Kofod <news@jlkofod.dk>
wrote:

>Fornemt
>Rart at man kan køre en service sag a proxy gennem en anden kunde

Bare som info :

De forslag jeg har fået fra Telmore virker ikke (det har de fået
besked på), så pt er der ingen status på en løsning.

--
Hilsen
Frank

Fra : Jonas Kofod

Dato : 17-09-07 21:40

Frank R. skrev:

> Bare som info :
>
> De forslag jeg har fået fra Telmore virker ikke (det har de fået
> besked på), så pt er der ingen status på en løsning.

Jamen så venter vi stadigt. Tak for du giver informere.

Fra : Frank R.

Dato : 18-09-07 13:23

On Mon, 17 Sep 2007 22:40:01 +0200, Jonas Kofod <news@jlkofod.dk>
wrote:

>Jamen så venter vi stadigt. Tak for du giver informere.

Nu har jeg ikke lige adgang til min mail, men sidste mail jeg fik fra
Telmore var at de siger at deres udstyr er i orden, så fejlen må ligge
i min telefon.

--
Hilsen
Frank

Fra : penta@panto.com

Dato : 18-09-07 20:40

> Nu har jeg ikke lige adgang til min mail, men sidste mail jeg fik fra
> Telmore var at de siger at deres udstyr er i orden, så fejlen må ligge
> [...]

Hehe.
Minder om den vits (så vidt jeg husker) hvor man ringer til
hardware-supporten fordi lyset er gået ud på kontoret.
De svarer at det må være et softwareproblem, for pæren på deres kontor
virker fint.

/tomov

Fra : Jonas Kofod

Dato : 18-09-07 21:51

Frank R. skrev:

> Nu har jeg ikke lige adgang til min mail, men sidste mail jeg fik fra
> Telmore var at de siger at deres udstyr er i orden, så fejlen må ligge
> i min telefon.

Lader til vi har den helt samme fejl, der opstod på samme tidspunkt.

Fra : ai

Dato : 14-09-07 21:57

Min tlf plejer at kunne sende, men nu vil den ikke længere

prøv at ændre server udgående til: relay.tdcmobil.dk
jeg havde også over flere dage en (tålmodig person),
som endelig fandt ud af det.. (jeg skal lige sige min er N73)
men det skulle jo ikke ændre noget.
obs: jeg har intet stående i brugernavn og adgangskode i udgående e-mail
/ani

Fra : Jonas Kofod

Dato : 14-09-07 22:18

ai skrev:
> [...]
> men det skulle jo ikke ændre noget.
> obs: jeg har intet stående i brugernavn og adgangskode i udgående e-mail

Nu sender den trods alt. Eller dvs. prøver indtil den får timeout.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 14-09-07 22:22

Jonas Kofod skrev:

> Nu sender den trods alt. Eller dvs. prøver indtil den får timeout.

Og nu fik jeg den sat på WLAN for at smide lidt turbo i den.
Resultatet er at jeg får en mail tilbage i hovedet igen fra
systemadministrator om at modtagerne er ugyldige.
Det virker som om jeg ikke har uhindret gang gennem TDC's relay.