/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
YEEESS!!! - Nu får vi nenzin med 99 Oktan!~
Fra : Henrik B.


Dato : 12-10-07 07:10

Jeg deltog lige i et møde igår, hvor det blev MEGET klart, at fra omkring
årskiftet vil kunne købe V-Power med 99 oktan.

YES! siger jeg bare, så er der mere ydelse til potten i indkørslen. Eller
lidt længere på literen - til dem som gider det.
)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

--
Nu på Vista 64-Bit...


 
 
Henrik B. (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-10-07 07:26

Grrrrrrrrrrrr.....det gik sgu da for stærkt! Hér er så det rette ordlyd:

Jeg deltog lige i et møde igår, hvor det blev MEGET klart, at vi fra omkring
årskiftet vil kunne købe V-Power med 99 oktan.

YES! siger jeg bare, så er der mere ydelse til potten i indkørslen. Eller
lidt længere på literen - til dem som gider det.
)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

--
Nu på Vista 64-Bit...


Hr. Jensen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 12-10-07 08:07

On Fri, 12 Oct 2007 08:10:29 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg deltog lige i et møde igår, hvor det blev MEGET klart, at fra omkring
>årskiftet vil kunne købe V-Power med 99 oktan.
>
>YES! siger jeg bare, så er der mere ydelse til potten i indkørslen. Eller
>lidt længere på literen - til dem som gider det.
>)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Når man tager i betragtning hvor meget alm. 97 V-Power koster ift. 95,
så kommer 99 V-Power vel til at koste 1 kr. mere pr. liter...
Men okay, der er sikkert mange pendlere, der gladeligt giver mere for
at kunne holde i motorvejskø på 99 oktan.

Henrik B. (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-10-07 08:15

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:k27ug3leao158pnbk5c1gha0rcrksf7uka@4ax.com...

>>YES! siger jeg bare, så er der mere ydelse til potten i indkørslen. Eller
>>lidt længere på literen - til dem som gider det.
>>)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
>
> Når man tager i betragtning hvor meget alm. 97 V-Power koster ift. 95,
> så kommer 99 V-Power vel til at koste 1 kr. mere pr. liter...

Det der blev lagt op til, var om det måtte koste 30 øre mere, 15 øre mere,
eller "kun" det samme som den nuværende V-Power. I Tyskland mener jeg at
merprisen, i forhold til oktan 95, er 80 øre. Man kan jo håbe at de
beslutter sig for, at beholde prisen på de nuværende 50 øres forskel.

--
Nu på Vista 64-Bit...


Mogens (13-10-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 13-10-07 06:08

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:470f1f3e$0$63799$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Det der blev lagt op til, var om det måtte koste...

Entusiaster er da hamrende ligeglade med merprisen - de skal bar
ha' det bedste



Jørgen M. Rasmussen (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 15-10-07 19:02


"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse news:FoYPi.11207

> Entusiaster er da hamrende ligeglade med merprisen - de skal bar
> ha' det bedste
Hvor tit holder de i motorvejs kø? ;).



Mogens (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 15-10-07 19:08

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4713aaf3$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvor tit holder de i motorvejs kø?

Lige så tit som alle andre - vel sagtens...



Martin Sørensen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 12-10-07 13:04

On 12 Okt., 08:10, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> Jeg deltog lige i et møde igår, hvor det blev MEGET klart, at fra omkring
> årskiftet vil kunne købe V-Power med 99 oktan.
>
> YES! siger jeg bare, så er der mere ydelse til potten i indkørslen. Eller
> lidt længere på literen - til dem som gider det.

Hvor meget er der egentlig i det - og til hvilke biler?

Jeg har da indtryk af at det for det store flertal af motorer inge
forskel gør, bare oktantallet er højt nok.

I håndbogen til Accorden stod der intet om fordel ved højere oktan end
95.

mvh

Martin

Accord Tourer 2.4i med tomatkasse


Christian (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 12-10-07 13:33

Min bil en Golf V TFSI (gti) vil uden tvivl elske 99 oktan

Den bør i følge instruktionsbogen køre på mindst 98 oktan

Så jeg vil i hvert fald gerne give 50 øre mere end std. 95 oktan

/Christian


"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1192190647.222297.261930@k35g2000prh.googlegroups.com...
On 12 Okt., 08:10, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> Jeg deltog lige i et møde igår, hvor det blev MEGET klart, at fra omkring
> årskiftet vil kunne købe V-Power med 99 oktan.
>
> YES! siger jeg bare, så er der mere ydelse til potten i indkørslen. Eller
> lidt længere på literen - til dem som gider det.

Hvor meget er der egentlig i det - og til hvilke biler?

Jeg har da indtryk af at det for det store flertal af motorer inge
forskel gør, bare oktantallet er højt nok.

I håndbogen til Accorden stod der intet om fordel ved højere oktan end
95.

mvh

Martin

Accord Tourer 2.4i med tomatkasse




Jørgen M. Rasmussen (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 15-10-07 19:08


"Christian" <christian@trinderup.dk> skrev i en meddelelse
news:470f6984$0$93471$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Min bil en Golf V TFSI (gti) vil uden tvivl elske 99 oktan
>
> Den bør i følge instruktionsbogen køre på mindst 98 oktan
>
Gider du lige fortælle det til en hvis hr. Klaus?. Det er nyt de skriver det
i brugsforrviringen, til G.IV skulle man på I.nettet for at finde ud af at
bedste performance er på 98-.



Klaus D. Mikkelsen (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-10-07 21:37

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>
> Gider du lige fortælle det til en hvis hr. Klaus?.

Hvis ?

Det er som bekendt FSI motorene der nyder godt af højere oktan.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

BJ (12-10-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-10-07 13:34


"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1192190647.222297.261930@k35g2000prh.googlegroups.com...

KLIP

>> Jeg deltog lige i et møde igår, hvor det blev MEGET klart, at fra omkring
>> årskiftet vil kunne købe V-Power med 99 oktan.
>>
>> YES! siger jeg bare, så er der mere ydelse til potten i indkørslen. Eller
>> lidt længere på literen - til dem som gider det.

>Hvor meget er der egentlig i det - og til hvilke biler?

En del - tuborpotter.

>Jeg har da indtryk af at det for det store flertal af motorer inge
>forskel gør, bare oktantallet er højt nok.

Højt no - du mener vel det anbefalede?

>I håndbogen til Accorden stod der intet om fordel ved højere oktan end
>95.

I håndbogen til min Volvo S80 T6 står der:

Oktantal anbefalet: 98 RON **
Min.***: 91 RON **

** Blyfri
*** For at opnå den bedste ydelse, bør du vælge blyfri benzin med højere
oktantal.

PS: Da motoren er optimeret til ca. 330 hk, hilser jeg oktan 99 hjertelig
velkommen på det danske marked.

mvh
Bjørn J.



John Sahl (12-10-2007)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 12-10-07 13:55

BJ wrote:
> PS: Da motoren er optimeret til ca. 330 hk, hilser jeg oktan 99
> hjertelig velkommen på det danske marked.

Jeg brokker mig heller ikke over at få adgang til lidt flere oktan, uanset
at min bette potte, lige pt er kørt ind til at bruge 95 oktan, så er der jo
mulighed for at lave lidt flere Hk i fremtiden.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



Hr. Jensen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 12-10-07 15:21

On Fri, 12 Oct 2007 14:33:57 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>En del - tuborpotter.

Det staves 'Tuborgpotter'...

BJ (12-10-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-10-07 15:30


"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ak0vg31r23hrh9rmgnoepgj5okab5po0tp@4ax.com...

KLIP

>>En del - tuborpotter.
>
> Det staves 'Tuborgpotter'...

Sæ´fø´li .. pokker til elendige tastatur..

mvh
Bjørn J.



F.Syndergaard (12-10-2007)
Kommentar
Fra : F.Syndergaard


Dato : 12-10-07 14:37

En gang i mellem er det utroligt så lidt der skal til for at glæde folk.....
--
MVH.
Finni

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:470f1003$0$63764$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg deltog lige i et møde igår, hvor det blev MEGET klart, at fra omkring
> årskiftet vil kunne købe V-Power med 99 oktan.
>
> YES! siger jeg bare, så er der mere ydelse til potten i indkørslen. Eller
> lidt længere på literen - til dem som gider det.
> )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
>
> --
> Nu på Vista 64-Bit...



Folmer Rasmussen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 12-10-07 15:12

On Fri, 12 Oct 2007 15:37:23 +0200, "F.Syndergaard"
<finnis@post.tele.dk> wrote:

>En gang i mellem er det utroligt så lidt der skal til for at glæde folk.....

>--

Ja, og hvis du nu ville være så elskværdig at quote korrekt, så vil
jubelen slet ingen ende tage.

Men jeg kan godt forstå din skepsis.

I hvert fald én af skribenterne skriver side op og side ned om
sikkerhed, ikke mindst hvad angår SAAB.

Efterfølgende kommer der så et glædesudbrud som er målt til 5.5 på
Richter-skalaen, fordi nu kan SAAB'en køre endnu hurtigere. )

Det er der ikke megen sammenhæng i, men sådan er det bare her i
gruppen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Klaus D. Mikkelsen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-10-07 16:09

Folmer Rasmussen skriver:
>
> Efterfølgende kommer der så et glædesudbrud som er målt til 5.5 på
> Richter-skalaen, fordi nu kan SAAB'en køre endnu hurtigere. )

Nej, fordi man hurtigere kan komme op på de 80 på landevejen.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henrik B. (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-10-07 19:27

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
news:jrvug3hitb61uk6djnqvr2lll3rfd6c0nu@4ax.com...

> Men jeg kan godt forstå din skepsis.
>
> I hvert fald én af skribenterne skriver side op og side ned om
> sikkerhed, ikke mindst hvad angår SAAB.
>
> Efterfølgende kommer der så et glædesudbrud som er målt til 5.5 på
> Richter-skalaen, fordi nu kan SAAB'en køre endnu hurtigere. )
>
> Det er der ikke megen sammenhæng i, men sådan er det bare her i
> gruppen.

Næææh du, det er et spørgsmål om hurtigere, og dermed sikrere overhalinger.
))

Og lidt ekstra "power", til at passere Kassel med, når den kører sydover,
med 300+ kg ekstra bagage....

--
Nu på Vista 64-Bit...


Martin Johansen [600~ (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-10-07 20:16


>Næææh du, det er et spørgsmål om hurtigere, og dermed sikrere overhalinger.
>))


Nej da! Enhver ved, at har man en bil med mere end 100hk så er det kun
for, at køre som en psykopat...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Klaus D. Mikkelsen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-10-07 21:42

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Nej da! Enhver ved, at har man en bil med mere end 100hk så er det kun
> for, at køre som en psykopat...

Jeps



Klaus (dobbelpsyko)
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-10-07 22:59


>Klaus (dobbelpsyko)

Word



--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Morten Lorenzen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 12-10-07 18:06


"F.Syndergaard" <finnis@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:470f7886$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> En gang i mellem er det utroligt så lidt der skal til for at glæde
> folk.....
> --
> MVH.
> Finni

Går ud fra du kører på alm. sug som er stillet til max 92 oktan?

-M



Stefan Jacobsen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 12-10-07 16:40

>
> YES! siger jeg bare, så er der mere ydelse til potten i indkørslen. Eller
> lidt længere på literen - til dem som gider det.
> )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
>
Det kommer vist ikke til at have den store effekt i vores

Stef
106 1,5D
Passat 1,9TDI
Leyland 255 2,5D



BJ (12-10-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-10-07 16:42


"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
news:470f9542$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

> Det kommer vist ikke til at have den store effekt i vores
>
> Stef
> 106 1,5D
> Passat 1,9TDI
> Leyland 255 2,5D

Nope, i sviner nok i forvejen..;)

mvh
Bjørn J.



Stefan Jacobsen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 12-10-07 16:45

>> 106 1,5D
>> Passat 1,9TDI
>> Leyland 255 2,5D
>
> Nope, i sviner nok i forvejen..;)
>
Jo jo men vi gør det billigere end jer andre Og det må være leylanden du
hentyder til, den bruger ca. en liter motorolie i timen

Stef



BJ (12-10-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-10-07 16:49


"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
news:470f9657$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

>>> 106 1,5D
>>> Passat 1,9TDI
>>> Leyland 255 2,5D
>>
>> Nope, i sviner nok i forvejen..;)
>>
> Jo jo men vi gør det billigere end jer andre

Det i sig selv er motivation nok..

> Og det må være leylanden du hentyder til, den bruger ca. en liter
> motorolie i timen

Njaee.. faktisk dem alle med store mængder af kulpartikler og ikke mindst
NOX..

mvh
Bjørn J.



Stefan Jacobsen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 12-10-07 18:47


> Njaee.. faktisk dem alle med store mængder af kulpartikler og ikke mindst
> NOX..
>
Det kommer jo an på hvor meget "sort korn" der bliver smidt med i tanken


Stef




Morten Lorenzen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 12-10-07 18:05

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:470f1003$0$63764$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg deltog lige i et møde igår, hvor det blev MEGET klart, at fra omkring
> årskiftet vil kunne købe V-Power med 99 oktan.
>
> YES! siger jeg bare, så er der mere ydelse til potten i indkørslen. Eller
> lidt længere på literen - til dem som gider det.
> )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

FEDT! Så er der mulighed for endnu flere hypper på den gamle Sierra ;)

-M
'86 noget tysk/engelsk med 16 psi :)



Martin Johansen [600~ (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-10-07 20:13


>FEDT! Så er der mulighed for endnu flere hypper på den gamle Sierra ;)

Jeg aner også muligheder

>'86 noget tysk/engelsk med 16 psi :)

Hvad er det i bar?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

John Sahl (12-10-2007)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 12-10-07 22:49

Martin Johansen [6000] wrote:
>> '86 noget tysk/engelsk med 16 psi :)
>
> Hvad er det i bar?

Ikke nok

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



Martin Johansen [600~ (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-10-07 22:59

On Fri, 12 Oct 2007 23:48:52 +0200, "John Sahl"
<spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote:

>Martin Johansen [6000] wrote:
>>> '86 noget tysk/engelsk med 16 psi :)
>>
>> Hvad er det i bar?
>
>Ikke nok

LOL

Så er det måske derfor det står angivet i psi )

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

John Sahl (12-10-2007)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 12-10-07 23:03

Martin Johansen [6000] wrote:
> On Fri, 12 Oct 2007 23:48:52 +0200, "John Sahl"
>> Martin Johansen [6000] wrote:
>>>> '86 noget tysk/engelsk med 16 psi :)
>>>
>>> Hvad er det i bar?
>>
>> Ikke nok
>
> LOL
>
> Så er det måske derfor det står angivet i psi )

16 psi er noget der svarer til 1,1 bar.. Jeg kører med lige knap 22psi

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



Peter Dalgaard (13-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 13-10-07 00:16

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> writes:

> Martin Johansen [6000] wrote:
>> On Fri, 12 Oct 2007 23:48:52 +0200, "John Sahl"
>>> Martin Johansen [6000] wrote:
>>>>> '86 noget tysk/engelsk med 16 psi :)
>>>>
>>>> Hvad er det i bar?
>>>
>>> Ikke nok
>>
>> LOL
>>
>> Så er det måske derfor det står angivet i psi )
>
> 16 psi er noget der svarer til 1,1 bar.. Jeg kører med lige knap 22psi

Og jeg med 100-110. På cyklen, altså.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Martin Johansen [600~ (13-10-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 13-10-07 00:24


>Og jeg med 100-110. På cyklen, altså.

Piz.. mine dæk kan kun tåle 90

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Martin Johansen [600~ (13-10-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 13-10-07 00:23


>16 psi er noget der svarer til 1,1 bar.. Jeg kører med lige knap 22psi

Troede kun psi blev brugt af englænderne.

Kører selv ca. 1.1 pt

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Hr. Jensen (13-10-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 13-10-07 05:54

On Sat, 13 Oct 2007 01:23:10 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>
>>16 psi er noget der svarer til 1,1 bar.. Jeg kører med lige knap 22psi
>
>Troede kun psi blev brugt af englænderne.
>
>Kører selv ca. 1.1 pt

Måles atmosfærisk tryk ikke i hPa nu til dags, eller er det kun i
vejrudsigten?

Mogens (13-10-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 13-10-07 06:06

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9lj0h3p8oji776285p68b6qditbi58pgc4@4ax.com...

> Måles atmosfærisk tryk ikke i hPa nu til dags, eller er det kun i
> vejrudsigten?

I min bil kan man på computeren løbende aflæse, hvor
højr tryk der lades med. Motoren leverer 420 hk v/0.9 bar.
I lever livet farligt med det høje tryk, drenge



Klaus D. Mikkelsen (13-10-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-10-07 07:19

Mogens skriver:
>
> I min bil kan man på computeren løbende aflæse, hvor
> højr tryk der lades med. Motoren leverer 420 hk v/0.9 bar.

Blæremås


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Folmer Rasmussen (13-10-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 13-10-07 10:40

On Sat, 13 Oct 2007 08:18:39 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Mogens skriver:
>>
>> I min bil kan man på computeren løbende aflæse, hvor
>> højr tryk der lades med. Motoren leverer 420 hk v/0.9 bar.
>
>Blæremås

>--

Ikke tale om!

Mogens har for ganske nyligt i en anden tråd fortalt mig at han har
begge fødder solidt plantet på jorden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Folmer Rasmussen (13-10-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 13-10-07 10:39

On Sat, 13 Oct 2007 05:06:21 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:9lj0h3p8oji776285p68b6qditbi58pgc4@4ax.com...
>
>> Måles atmosfærisk tryk ikke i hPa nu til dags, eller er det kun i
>> vejrudsigten?
>
>I min bil kan man på computeren løbende aflæse, hvor
>højr tryk der lades med. Motoren leverer 420 hk v/0.9 bar.
>I lever livet farligt med det høje tryk, drenge

>--

Det kan man også i den "bil" jeg bruger på jobbet.

Den yder 440 hk. ved et tryk på 1.5 bar.

Har du overvejet at få en ordentlig påhængsvogn hægtet bag på den
Pårsje? Der kunne meget vel være en lille lommeskilling at hente.

Men du mangler vel nogen Nm'er?

--

Venlig hilsen
Folmer

Klaus D. Mikkelsen (13-10-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-10-07 11:44

Folmer Rasmussen skriver:
>
> Men du mangler vel nogen Nm'er?

Brændstoføkonomien er nok lidt bedre i den lille rulleskøjte frem for
sådan en firkantet kasse som du kører rundt i.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

John Sahl (13-10-2007)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 13-10-07 11:57

Mogens wrote:
> I min bil kan man på computeren løbende aflæse, hvor
> højr tryk der lades med. Motoren leverer 420 hk v/0.9 bar.
> I lever livet farligt med det høje tryk, drenge

Lortet er bygget til det

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



BJ (13-10-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-10-07 17:58


"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
news:4710a401$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Mogens wrote:
>> I min bil kan man på computeren løbende aflæse, hvor
>> højr tryk der lades med. Motoren leverer 420 hk v/0.9 bar.
>> I lever livet farligt med det høje tryk, drenge
>
> Lortet er bygget til det

Ja, hvem der bare kunne få 0,9 bar ud af hver Mitsubishi-turbo..;)

mvh
Bjørn J.



Henrik B. (13-10-2007)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-10-07 17:42

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen
news:hnYPi.11206$ZA.7305@newsb.telia.net...
> "Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:9lj0h3p8oji776285p68b6qditbi58pgc4@4ax.com...
>
>> Måles atmosfærisk tryk ikke i hPa nu til dags, eller er det kun i
>> vejrudsigten?
>
> I min bil kan man på computeren løbende aflæse, hvor
> højr tryk der lades med. Motoren leverer 420 hk v/0.9 bar.
> I lever livet farligt med det høje tryk, drenge

Nope, skal bare være lavet ordentligt. Torben E kører dagligt med 1,4 - 1,5
Bar, men op til 1,8 Bar, når det skal gå stærkt (læs: Æde Porscher). )

--
Nu på Vista 64-Bit...


Martin Johansen [600~ (13-10-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 13-10-07 09:37


>Måles atmosfærisk tryk ikke i hPa nu til dags, eller er det kun i
>vejrudsigten?

Aner det ikke.. kigger kun om der kommer sol eller regn - alt det
andet kan de beholde for dem selv i vejrudsigten :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Henrik B. (13-10-2007)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-10-07 17:43

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:2e00h3t0b9br267t018bp33659dqnsvu23@4ax.com...
>
>>16 psi er noget der svarer til 1,1 bar.. Jeg kører med lige knap 22psi
>
> Troede kun psi blev brugt af englænderne.
>
> Kører selv ca. 1.1 pt

Trykket er ikke så vigtigt. Det er mere vigtigt, hvilken ydelse man henter
ud.

Svante henter f.eks. sine små 300 Hk, med kun 1,1 Bar - stik dén.

--
Nu på Vista 64-Bit...


Martin Johansen [600~ (13-10-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 13-10-07 18:05


>> Kører selv ca. 1.1 pt
>
>Trykket er ikke så vigtigt. Det er mere vigtigt, hvilken ydelse man henter
>ud.

Jeps det ved jeg og det har du ret i.

Jeg henter mere på de 1.1 bar jeg har nu end jeg gjorde før.

>Svante henter f.eks. sine små 300 Hk, med kun 1,1 Bar - stik dén.

Behøver jeg ikke - det er ikke så vigtigt for mig, at "stikke" folk


--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Henrik B. (14-10-2007)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-10-07 15:26

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:iju1h31n50m1n188hqfbi9kf292a00ss81@4ax.com...

>>Svante henter f.eks. sine små 300 Hk, med kun 1,1 Bar - stik dén.
>
> Behøver jeg ikke - det er ikke så vigtigt for mig, at "stikke" folk
>

Det er ellers ikke hvad jeg hører, fra pålidelig kilde. *LOL*

--
Nu på Vista 64-Bit...


Martin Johansen [600~ (14-10-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-10-07 16:17

On Sun, 14 Oct 2007 16:26:15 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
>news:iju1h31n50m1n188hqfbi9kf292a00ss81@4ax.com...
>
>>>Svante henter f.eks. sine små 300 Hk, med kun 1,1 Bar - stik dén.
>>
>> Behøver jeg ikke - det er ikke så vigtigt for mig, at "stikke" folk
>>
>
>Det er ellers ikke hvad jeg hører, fra pålidelig kilde. *LOL*

Vælg dine kilder med omhu ;)

*LOL*

Nuvel ret skal være ret.. nogen kan man jo godt "battle" lidt med, men
det er kun for sjov fra min side... jeg er ikke typen der sover
dårligt fordi naboen er hurtigere ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Hr. Jensen (14-10-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 14-10-07 16:40

On Sun, 14 Oct 2007 16:26:15 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
>news:iju1h31n50m1n188hqfbi9kf292a00ss81@4ax.com...
>
>>>Svante henter f.eks. sine små 300 Hk, med kun 1,1 Bar - stik dén.
>>
>> Behøver jeg ikke - det er ikke så vigtigt for mig, at "stikke" folk
>>
>
>Det er ellers ikke hvad jeg hører, fra pålidelig kilde. *LOL*

Der stod 'stikke', ikke 'slikke'...

Morten Lorenzen (14-10-2007)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 14-10-07 17:59

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
news:470feb4c$0
> Ikke nok

Det afhænger også af resten af setuppet. Højt tryk er ikke lig med en
harmonisk motor ;)

-M
1,3 bar i peak.



Ukendt (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-10-07 19:39

> Jeg deltog lige i et møde igår, hvor det blev MEGET klart, at fra omkring
> årskiftet vil kunne købe V-Power med 99 oktan.
>
> YES! siger jeg bare, så er der mere ydelse til potten i indkørslen. Eller
> lidt længere på literen - til dem som gider det.
> )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Hvad fabler du om, der er da INGEN ekstra power i benzinen, eller længere på
literen, oktan tallet er KUN til at bestemme hvor meget benzinen kan
komprimeres før den selvantænder, og intet andet..

Mvh
Morten



jørgen nielsen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : jørgen nielsen


Dato : 12-10-07 21:20

Endelig var der en(Morten) som tog bladet fra munden, rent faktisk er det
sådan at jo højere oktan jo dårligere benzin, som Morten beskriver det med
få ord så til i andre i er godt nok blevet ført bag lyset, hvis I tror i får
noget ud af højere oktan.
Med hensyn til V-Power så vil jeg medgive at det kan mærkes på især "svage"
biler at den får flere kræfter og den er god nok, men det er fordi
den(benzinen) er tilsat nitro metan og altså ikke noget med oktan tallet at
gøre
Jørgen (jo jo jeg er mekaniker)
"Morten Juel" <SpAmSnAbElAsTaRcHiLd.Dk> wrote in message
news:470fbf4b$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg deltog lige i et møde igår, hvor det blev MEGET klart, at fra omkring
>> årskiftet vil kunne købe V-Power med 99 oktan.
>>
>> YES! siger jeg bare, så er der mere ydelse til potten i indkørslen. Eller
>> lidt længere på literen - til dem som gider det.
>> )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
>
> Hvad fabler du om, der er da INGEN ekstra power i benzinen, eller længere
> på literen, oktan tallet er KUN til at bestemme hvor meget benzinen kan
> komprimeres før den selvantænder, og intet andet..
>
> Mvh
> Morten
>


John Sahl (12-10-2007)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 12-10-07 22:53

jørgen nielsen wrote:
> Endelig var der en(Morten) som tog bladet fra munden, rent faktisk er
> det sådan at jo højere oktan jo dårligere benzin, som Morten
> beskriver det med få ord så til i andre i er godt nok blevet ført bag
> lyset, hvis I tror i får noget ud af højere oktan.

Altså nu kan du være nok så meget mekaniker, men jeg ved at jeg kan mærke
forskel på motorgang og den kører længere pr. liter når jeg køber de dyrere
dråber.

> Med hensyn til V-Power så vil jeg medgive at det kan mærkes på især
> "svage" biler at den får flere kræfter og den er god nok, men det er
> fordi den(benzinen) er tilsat nitro metan og altså ikke noget med
> oktan tallet at gøre

Det er ikke nødvendigvis et decideret ønske om flere Hk, men også om det jeg
skriver længere oppe. At jeg så - fordi jeg kører med turbo - kan få noget
ud af det effektmæssigt, at det er en benzin med højere oktan, det er bare
en bonus.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



Ukendt (13-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-10-07 08:26

> Altså nu kan du være nok så meget mekaniker, men jeg ved at jeg kan mærke
> forskel på motorgang og den kører længere pr. liter når jeg køber de
> dyrere dråber.

Det kan da kun være Vpower, for oktan tallet i sig selv giver dig intet, med
mindre du har tændingsbanken..

> Det er ikke nødvendigvis et decideret ønske om flere Hk, men også om det
> jeg skriver længere oppe. At jeg så - fordi jeg kører med turbo - kan få
> noget ud af det effektmæssigt, at det er en benzin med højere oktan, det
> er bare en bonus.

Ja det er da det eneste du kan bruge det til, hæve turbo trykket lidt, så
giver det flere HK, men det er jo ikke benzinen poweren er i, det er den
ekstra komppresion du kan lave med turboen :)

Mvh
Morten



BJ (13-10-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-10-07 16:09


"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:4710730b$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Ja det er da det eneste du kan bruge det til, hæve turbo trykket lidt, så
> giver det flere HK, men det er jo ikke benzinen poweren er i, det er den
> ekstra komppresion du kan lave med turboen :)

....eller sagt på dansk:

The ECU should allow a bit more boost and more advanced timing with higher
octane fuel if it's designed to take advantage of that, so you'll get more
power. Whether it's enough to be noticeable I'm not sure. The engine has a
knock sensor so low octane fuel will retard the ignition timing and reduce
the boost pressure.

mvh
Bjørn J.



Ukendt (13-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-10-07 22:52

>> Ja det er da det eneste du kan bruge det til, hæve turbo trykket lidt, så
>> giver det flere HK, men det er jo ikke benzinen poweren er i, det er den
>> ekstra komppresion du kan lave med turboen :)
>
> ...eller sagt på dansk:
>
> The ECU should allow a bit more boost and more advanced timing with higher
> octane fuel if it's designed to take advantage of that, so you'll get more
> power. Whether it's enough to be noticeable I'm not sure. The engine has a
> knock sensor so low octane fuel will retard the ignition timing and reduce
> the boost pressure.

Jeps, det samme kan man jo gøre med motortuning, men benzinen er der ikke
mere power i..

Mvh
Morten



BJ (13-10-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-10-07 23:04


"Morten Juel" <SpAmSnAbElAsTaRcHiLd.Dk> skrev i en meddelelse
news:47113e0f$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Jeps, det samme kan man jo gøre med motortuning, men benzinen er der ikke
> mere power i..

Det skriver Henrik B. da heller ikke.?

mvh
Bjørn J.



John Sahl (13-10-2007)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 13-10-07 23:39

Morten Juel wrote:
> Jeps, det samme kan man jo gøre med motortuning, men benzinen er der
> ikke mere power i..

Det er der vel heller ingen der har påstået?

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



Henrik B. (14-10-2007)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-10-07 16:05

"Morten Juel" <SpAmSnAbElAsTaRcHiLd.Dk> skrev i meddelelsen
news:47113e0f$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

>> The ECU should allow a bit more boost and more advanced timing with
>> higher
>> octane fuel if it's designed to take advantage of that, so you'll get
>> more
>> power. Whether it's enough to be noticeable I'm not sure. The engine has
>> a
>> knock sensor so low octane fuel will retard the ignition timing and
>> reduce
>> the boost pressure.
>
> Jeps, det samme kan man jo gøre med motortuning, men benzinen er der ikke
> mere power i..

Du vil ikke kunne hente den samme merydelse, med 95 Oktan, uanset hvor meget
du "motortuner".

--
Nu på Vista 64-Bit...


BJ (13-10-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-10-07 16:19


"Morten Juel" <SpAmSnAbElAsTaRcHiLd.Dk> skrev i en meddelelse
news:470fbf4b$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Jeg deltog lige i et møde igår, hvor det blev MEGET klart, at fra omkring
>> årskiftet vil kunne købe V-Power med 99 oktan.
>>
>> YES! siger jeg bare, så er der mere ydelse til potten i indkørslen. Eller
>> lidt længere på literen - til dem som gider det.
>> )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
>
> Hvad fabler du om, der er da INGEN ekstra power i benzinen, eller længere
> på literen, oktan tallet er KUN til at bestemme hvor meget benzinen kan
> komprimeres før den selvantænder, og intet andet..

Jeg vil godt tro, du intet kan mærke i eks. en VW 1.8 T med sølle 150 Hk.
fordi turbotrykket bliver reguleret ned med 10 til 15 %..;)

mvh
Bjørn J.



Henrik B. (14-10-2007)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-10-07 16:01

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4710e1c6$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Hvad fabler du om, der er da INGEN ekstra power i benzinen, eller længere
>> på literen, oktan tallet er KUN til at bestemme hvor meget benzinen kan
>> komprimeres før den selvantænder, og intet andet..
>
> Jeg vil godt tro, du intet kan mærke i eks. en VW 1.8 T med sølle 150 Hk.
> fordi turbotrykket bliver reguleret ned med 10 til 15 %..;)

Jep, har prøvet slige potte, og dén er der vist ingenting, som kan redde.


--
Nu på Vista 64-Bit...


Henrik B. (14-10-2007)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-10-07 16:04

"Morten Juel" <SpAmSnAbElAsTaRcHiLd.Dk> skrev i meddelelsen
news:470fbf4b$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...

>> YES! siger jeg bare, så er der mere ydelse til potten i indkørslen. Eller
>> lidt længere på literen - til dem som gider det.
>> )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
>
> Hvad fabler du om, der er da INGEN ekstra power i benzinen, eller længere
> på literen, oktan tallet er KUN til at bestemme hvor meget benzinen kan
> komprimeres før den selvantænder, og intet andet..

Netop! Alle moderne biler, som er udstyret med en bankesensor, vil derfor få
mulighed for at køre lidt længere på literen, da f.eks. tændingen stilles
"skarpere", med flere Hk og Nm til følge. Bedre sejtræk ved lav rpm = bedre
økonomi.

For mit eget vedkommende, betyder det mere ladetryk, med mærkbar bedre
ydelse til følge. Jeg vil gætte på 10 - 15 Hk mere, blot ved at tanke 99
Oktan, frem for 95 Oktan. Og endnu mere vigtigt: 15 - 20 Nm mere.

--
Nu på Vista 64-Bit...


Jens (14-10-2007)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 14-10-07 20:25

Henrik B. <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Netop! Alle moderne biler, som er udstyret med en bankesensor, vil derfor få
> mulighed for at køre lidt længere på literen, da f.eks. tændingen stilles
> "skarpere", med flere Hk og Nm til følge. Bedre sejtræk ved lav rpm = bedre
> økonomi.

Hvor god økonomi - sådan cirka - regner du med? Før/efter?

> For mit eget vedkommende, betyder det mere ladetryk, med mærkbar bedre
> ydelse til følge. Jeg vil gætte på 10 - 15 Hk mere, blot ved at tanke 99
> Oktan, frem for 95 Oktan. Og endnu mere vigtigt: 15 - 20 Nm mere.

Lidt har også ret
--

Jens

Henrik B. (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-10-07 07:35

"Jens" <spam@finds.dk> skrev i meddelelsen
news:1i5zs3p.1regrcg1vm917pN%spam@finds.dk...

>> Netop! Alle moderne biler, som er udstyret med en bankesensor, vil derfor
>> få
>> mulighed for at køre lidt længere på literen, da f.eks. tændingen stilles
>> "skarpere", med flere Hk og Nm til følge. Bedre sejtræk ved lav rpm =
>> bedre
>> økonomi.
>
> Hvor god økonomi - sådan cirka - regner du med? Før/efter?

Ikke en skid - kommer til at gå op i forbrugt mer-ydelse. ))

--
Nu på Vista 64-Bit...


Mogens (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 15-10-07 16:28

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:47130a6d$0$63806$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Ikke en skid - kommer til at gå op i forbrugt mer-ydelse. ))

Ja, folk har sgu ikke andet i hovedet en km/l.
uanset HVAD man kommer kørende i, spørges der om det...



Jens (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 15-10-07 18:52

Mogens <no@reply.nu> wrote:

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:47130a6d$0$63806$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > Ikke en skid - kommer til at gå op i forbrugt mer-ydelse. ))
>
> Ja, folk har sgu ikke andet i hovedet en km/l.
> uanset HVAD man kommer kørende i, spørges der om det...

Og som den udsøgt høflige og charmerende person du utvivlsomt er, har du
vel altid et passende svar på rede hånd.

Mogens (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 15-10-07 19:02

"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse
news:1i61ihx.1ml579ets33xdN%spam@finds.dk...

> Og som den udsøgt høflige og charmerende person du utvivlsomt er,
> har du vel altid et passende svar på rede hånd...

Har Henrik vist allerede svaret på - høfligt



Jens (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 15-10-07 19:29

Mogens <no@reply.nu> wrote:

> "Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse
> news:1i61ihx.1ml579ets33xdN%spam@finds.dk...
>
> > Og som den udsøgt høflige og charmerende person du utvivlsomt er,
> > har du vel altid et passende svar på rede hånd...
>
> Har Henrik vist allerede svaret på - høfligt

Henriks svar fremstod som relateret til hans kørselsøkonomi - ikke din.
Så nej.

BJ (15-10-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 15-10-07 21:07


"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse
news:1i61kn9.st72zs1hh0ktiN%spam@finds.dk...

KLIP

>> > Og som den udsøgt høflige og charmerende person du utvivlsomt er,
>> > har du vel altid et passende svar på rede hånd...
>>
>> Har Henrik vist allerede svaret på - høfligt
>
> Henriks svar fremstod som relateret til hans kørselsøkonomi - ikke din.
> Så nej.

Tjaee ... jeg går nu heller ikke så meget op i forbruget, da man på forhånd
ved, hvis man vil have ydelse, så koster det brændstof.

Jeg er også yderst høflig over for dieselkørerne. Jeg beder dem da pænt
skubbe deres giftige køretøj mindst 500 meter væk fra min bopæl, inden de
lukker micropartikler og NOX ud i indåndingsluften..og næste gang de kommer
til min adresse, så venligst stands motoren mindst 500 meter før ankomst
....)

mvh
Bjørn J.



Folmer Rasmussen (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 15-10-07 21:12

On Mon, 15 Oct 2007 22:06:57 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>
>"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse
>news:1i61kn9.st72zs1hh0ktiN%spam@finds.dk...
>
>KLIP
>
>>> > Og som den udsøgt høflige og charmerende person du utvivlsomt er,
>>> > har du vel altid et passende svar på rede hånd...
>>>
>>> Har Henrik vist allerede svaret på - høfligt
>>
>> Henriks svar fremstod som relateret til hans kørselsøkonomi - ikke din.
>> Så nej.
>
>Tjaee ... jeg går nu heller ikke så meget op i forbruget, da man på forhånd
>ved, hvis man vil have ydelse, så koster det brændstof.
>
>Jeg er også yderst høflig over for dieselkørerne. Jeg beder dem da pænt
>skubbe deres giftige køretøj mindst 500 meter væk fra min bopæl, inden de
>lukker micropartikler og NOX ud i indåndingsluften..og næste gang de kommer
>til min adresse, så venligst stands motoren mindst 500 meter før ankomst
>...)

>--

Det vil jeg tro.

De får en sang fra de varme lande, når du alligevel er på vej over i
kiosken efter cigaretter. ))

--

Venlig hilsen
Folmer

BJ (15-10-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 15-10-07 22:25


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:f9i7h3lamq4917ehe25kp6ojeajkv3nl7s@4ax.com...

KLIP

>>>> > Og som den udsøgt høflige og charmerende person du utvivlsomt er,
>>>> > har du vel altid et passende svar på rede hånd...
>>>>
>>>> Har Henrik vist allerede svaret på - høfligt
>>>
>>> Henriks svar fremstod som relateret til hans kørselsøkonomi - ikke din.
>>> Så nej.
>>
>>Tjaee ... jeg går nu heller ikke så meget op i forbruget, da man på
>>forhånd
>>ved, hvis man vil have ydelse, så koster det brændstof.
>>
>>Jeg er også yderst høflig over for dieselkørerne. Jeg beder dem da pænt
>>skubbe deres giftige køretøj mindst 500 meter væk fra min bopæl, inden de
>>lukker micropartikler og NOX ud i indåndingsluften..og næste gang de
>>kommer
>>til min adresse, så venligst stands motoren mindst 500 meter før ankomst
>>...)
>
>>--
>
> Det vil jeg tro.
>
> De får en sang fra de varme lande, når du alligevel er på vej over i
> kiosken efter cigaretter. ))

Jeg nyder tobak inden døre i mit hjem, det er jo snart forbudt udendørs
også, men dieselmøjerne, de må ryge lige så tosset de vil.

Faktisk burde dieselbiler kun tillades at køre i rum mindre end 40
kvadratmeter og samtidig have mærkater på ala' diesel er farligt for
helbredet, luftvejende og stærkt kræftfremkaldende'..)))

mvh
Bjørn J.



Mogens (16-10-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 16-10-07 05:11

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4713dad6$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Faktisk burde dieselbiler kun tillades at køre i rum mindre end 40
> kvadratmeter og samtidig have mærkater på ala' diesel er farligt for
> helbredet, luftvejende og stærkt kræftfremkaldende'..)))

I '85 startede Mercedes ellers med at udstyre dieselbilerne
med partikelfiltre - http://de.wikipedia.org/wiki/Partikelfilter



BJ (16-10-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 16-10-07 09:24


"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:ORWQi.11453$ZA.7573@newsb.telia.net...

KLIP

>> Faktisk burde dieselbiler kun tillades at køre i rum mindre end 40
>> kvadratmeter og samtidig have mærkater på ala' diesel er farligt for
>> helbredet, luftvejende og stærkt kræftfremkaldende'..)))
>
> I '85 startede Mercedes ellers med at udstyre dieselbilerne
> med partikelfiltre - http://de.wikipedia.org/wiki/Partikelfilter

Det er da godt for Mercedes.

http://jp.dk/indland/aar/erhverv/article1130058.ece

PS: Min nabo holdt op med at ryge i '86..;)

mvh
Bjørn J.



Peter Dalgaard (16-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 16-10-07 20:03

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> writes:

> PS: Min nabo holdt op med at ryge i '86..;)

....men hans enke bor der endnu?

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

BJ (16-10-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 16-10-07 21:54


"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
news:x2tzoq6fwu.fsf@viggo.kubism.ku.dk...

KLIP

>> PS: Min nabo holdt op med at ryge i '86..;)
>
> ...men hans enke bor der endnu?

Nu kører han ikke dieselpotte, så han lever i bedste velgående (måske hans
gener er bedre end andres...).

mvh
Bjørn J.



Morten Lorenzen (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 15-10-07 21:04

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:gGLQi.11368$ZA.7562@newsb.telia.net...

> Ja, folk har sgu ikke andet i hovedet en km/l.
> uanset HVAD man kommer kørende i, spørges der om det...

Jeg plejer at lægge ud med: "How fast does it go mister?" ;)

Det med brændstof har jeg lært man ikke skal tænke så meget over :)

-M



Mogens (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 15-10-07 21:13

"Morten Lorenzen" <mortenlorenzen@yahooSPAM.dk> skrev i en meddelelse
news:4713c791$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg plejer at lægge ud med: "How fast does it go mister?" ;)

He he...

> Det med brændstof har jeg lært man ikke skal tænke så meget over :)

Som BJ skriver: Kræfter koster brændstof :)



Folmer Rasmussen (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 15-10-07 21:15

On Mon, 15 Oct 2007 20:12:52 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>"Morten Lorenzen" <mortenlorenzen@yahooSPAM.dk> skrev i en meddelelse
>news:4713c791$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Jeg plejer at lægge ud med: "How fast does it go mister?" ;)
>
>He he...
>
>> Det med brændstof har jeg lært man ikke skal tænke så meget over :)
>
>Som BJ skriver: Kræfter koster brændstof :)

>--

Det er ikke meget billigere at have knap så mange kræfter, og stadig
gerne vil følge med.

--

Venlig hilsen
Folmer

Henrik B. (16-10-2007)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-10-07 07:44

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
news:6gi7h3ts5fvtk6ik9jnbg7a0mcpvafalif@4ax.com...

>>Som BJ skriver: Kræfter koster brændstof :)
>
>>--
>
> Det er ikke meget billigere at have knap så mange kræfter, og stadig
> gerne vil følge med.

Næææh, man kommer langt med "vilje"... *LOL*

--
Nu på Vista 64-Bit...


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408857
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste