Accord Tourer 2.4i - de første par dage
Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-10-07 22:10

I onsdags hentede jeg så Accorden (Maj 05, 24884km). Rengjort til
højeste standard, og sælgeren brugte 10-15 minutter på at forklare
hvordan fartpilot mm virkede. Imponerende som han havde sat sig ind i
tingene, jeg tror det var eneste Accord ud af de 50+ biler de havde
stående.

Jeg eksperimenterede naturligvis lidt på vejen hjem, men tog alligevel
manualen med op - eller rettere, manualerne. Jeg er jo i Schweiz, så
der var manualer på tysk, fransk og italiensk.

Det er nogle ordenlige sager, 500 sider i A5. Så er alt også
forklaret, bukket i pap og skåret ud i neon.

Positive opdagelser:

- forsædet kan både hæves/sænkes og tippes. Jeg sidder skidegodt i
læderet, ligeså godt som i den afdøde Sierra der eller har været min
favorit på det punkt.

- under bagagerumsbunden er der lavet plads til at anbringe
bagagerumscoveret (den der virker som et rullegardin) når den ikke er
i brug. Smart. Der er iøvrigt flere smarte løsninger, såsom bagagenet
i bagkanten af bagsædet og bagsæder som foldes ned med et greb.

- jeg fik uden de store problemer navi'en til at korrespondere på
engelsk i stedet for italiensk.

Negative opdagelser:

- der er tilsyneladende ingen kørecomputer. Ikke et stort problem, det
undrer mig bare at man i en bil hvor der ellers ikke mangler ret mange
dimser og dippedutter ikke kan få at vide hvor tørstig den er lige nu.
Måske er den genert?

- den tænder ikke selv lyset når det bliver mørkt. Det var vist en
option.

- den skal snart til service. Skulle vist egentlig have været, men den
har stået nogle måneder hos forhandleren.

Det er jo ikke det store indtil nu. Vi har muligheden for at forlænge
garantien til 5 år formedest 790 alpedollar. Det overvejer vi så, skal
bare gøres inden 26.05.2007.

Så fulgte der et ekstra sæt alufælge med, uden dæk. Der havde vist
været vinterdæk på, men de var altså taget af igen. Nu skal vi så
finde ud af hvad vi gør ved dem, måske bruger vi dem til vinterdæk
igen. Så vidt jeg kan se er de samme str. som dem der sidder på,
hvordan finder jeg ud af om det ene sæt er bedre end det andet?

I morgen skal vi så ud at køre langt for første gang, 400km til
Legoland i Tyskland.

Vi glæder os, også til Legoland

mvh

Martin

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-10-07 22:33

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Tillykke med køretøjet

Negative opdagelser:

[...]

Hvaffor en fisk?
Det er da noget tid siden det skulle gøres.

Var det 2008?
Så er det lang tid til

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-10-07 06:08

On 11 Okt., 23:33, "Uffe Bærentsen" <leitiFJER...@hotmail.com> wrote:
> "Martin Sørensen" <santana.soren...@get2net.dk> skrev i en meddelelsenews:1192136980.426721.94900@o80g2000hse.googlegroups.com...
>
> Tillykke med køretøjet

Tak

> [...]
> bare gøres inden 26.05.2007.
>
> Hvaffor en fisk?
> Det er da noget tid siden det skulle gøres.

Ups - manglende forbindelse mellem hjerne og tastatur. "User Error -
replace user"

> Så er det lang tid til

Ja.

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-07 13:56

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i meddelelsen
>I onsdags hentede jeg så Accorden (Maj 05, 24884km). Negative opdagelser:

Klip

Tillyke med bilen! En fremragende køremaskine..

> [...]
>undrer mig bare at man i en bil hvor der ellers ikke mangler ret mange
>Adimser og dippedutter ikke kan få at vide hvor tørstig den er lige nu.

Sidder der ikke en knap i højre side af glasset ved speedometeret? Honda har
lavet en lidt underlig løsning hvor man skal trykke på denne
triptæller-agtige ting - Der kan du se forbruget. I min Honda FR-V er det
lavet sådan - Lidt åndsvagt og besværligt!

>- den tænder ikke selv lyset når det bliver mørkt. Det var vist en
>option.

Huh!?

Klip

>I morgen skal vi så ud at køre langt for første gang, 400km til
>Legoland i Tyskland.

>Vi glæder os, også til Legoland

God tur - eller håber i havde en god tur

--
/HB

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-10-07 16:08

On 12 Okt., 14:56, "HB" <hbOOsnabela.dk> wrote:

> Klip
>
> Tillyke med bilen! En fremragende køremaskine..

Helt enig, tillykke med den fine bil!

> [...]
> triptæller-agtige ting - Der kan du se forbruget. I min Honda FR-V er det
> lavet sådan - Lidt åndsvagt og besværligt!

I Civic sidder disse knapper praktisk nok på rattet.

> Huh!?

Civic har det, eller i hvert fald 1,8 Sport. Det er dog ret lige meget
når der er lys på bilen hele tiden, jeg har ikke engang fået prøvet
efter om det overhovedet virker.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-07 10:46

"Kim Kristensen" <kim01@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

>I Civic sidder disse knapper praktisk nok på rattet.

Ok - Har aldrig siddet i en Civic af nyere årgang

>Civic har det, eller i hvert fald 1,8 Sport. Det er dog ret lige meget
>når der er lys på bilen hele tiden, jeg har ikke engang fået prøvet
>efter om det overhovedet virker.

Nååhh.. Ja - jeg tænkte mig ikke lige om. Martin bor da vist nok et sted
hvor det ikke er lovpligtigt med lys på bilen om dagen

--
/HB