1. serviceeftersyn for dyrt!
Fra : Frank

Dato : 10-10-07 17:42

Vi har en Toyota RAV4 som snart rammer 15.000 km. For at bevare garantien
på bilen skal der foretages 1. serviceeftersyn nu. I.flg. servicehæftet
består arbejdet i at skifte motorolie og oliefilter og ganske få
inspektioner rundt på bilen. Pris: 3.500 kr. !! (arbejdstiden må være
under en time). Jeg synes det er en hamper pris.

Er der ikke en ny ordning, at andre værksteder end toyota kan foretage
servicen og at jeg stadig beholder fabrikkens garanti på bilen ??

Hvad kræves der af værkstedet - skal de på en eller anden måde være
autoriseret af Toyota ?

v.h. frank

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 10-10-07 19:38

"Frank" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> servicen og at jeg stadig beholder fabrikkens garanti på bilen ??
>
> Hvad kræves der af værkstedet - skal de på en eller anden måde være

Det eneste problem ved at få det lavet andre steder end ved Toyota er hvis
du får problemer efter 2år. Så vil toyo med garanti slet ikke være til at få
i tale med en kulance repp. Der vil du med garanti stå meget bedre hvis det
hele er lavet ved Toyo.

Jeg ville ihvertfald kraftigt overveje at få det lavet aut. minimum de
første 2år hvor der er fabriksgaranti.

/Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-07 19:54

On Wed, 10 Oct 2007 18:42:02 +0200, "Frank"
<frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> wrote:

> [...]
>servicen og at jeg stadig beholder fabrikkens garanti på bilen ??
>
>Hvad kræves der af værkstedet - skal de på en eller anden måde være

Der er ingen tvivl om, at du kan få det lavet andre steder, som følger
Toyotas serviceskema og benytter de af Toyota anbefalede væsker. Men
du vil få mere besvær i tilfælde af garantireparationer - desværre,
men de skal jo holde folket inde i "folden". Heldigvis har vi betalt
for at Citroen så på vores Xsara - de skiftede kobling i januar og nu
igen her sidst i september....at de så klytter med noget andet er
egentlig sagen uvedkommende.
Men det er sq en hamper forsikringspris at betale for at sikre
ordentlig behandling i løbet af 3 års garanti, som svjh. er Toyotas
norm.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 10-10-07 20:22

"Frank" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> writes:

> [...]
> inspektioner rundt på bilen. Pris: 3.500 kr. !! (arbejdstiden må være
> under en time). Jeg synes det er en hamper pris.

Er du sikker på at det er prisen? Altså i modsætning til et overslag?

Yaris'en kostede 1774,- til etårseftersynet, men de havde nævnt et
højere tal først. Det hænger jo lidt på hvor meget der reelt skal
skiftes/justeres/efterfyldes.

Fra : joppe

Dato : 10-10-07 21:22

Det var ikke den pris jeg gav hos en toyota lidt nord for kbh. Fik
selv lavet 15000km på min rav4 d4d for nogle måneder siden.
Mener jeg gav 2400 incl olie mm. Fik også justeret håndbremse, vasket
og støvsuget bilen mm og kørte derfra med en rar fornemmelse og var
super tilfreds.

Fra : Kim S

Dato : 10-10-07 22:44

"Frank" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> inspektioner rundt på bilen. Pris: 3.500 kr. !! (arbejdstiden må være
> under en time). Jeg synes det er en hamper pris.

Kan man ikke forlange at få det udført til alm. timepris,
og så selv "overvåge" arbejdet, så man har kontrol over
den faktiske arbejdstid og hvilke dele der bliver skiftet ?
Nej, jeg kommer ikke så tit på et værksted

Mvh, Kim

Fra : Frank

Dato : 11-10-07 09:40

Tak for jeres svar. Har shoppet lidt rundt og fandt hos et andet toyota
værksted i nærheden en pris på 2.500 kr - så jeg dropper naturligvis den
første til 1.000 kr højere for det samme arbejde! Der er åbenbart
forskellige priser selv mellem forskellige toyota værksteder. Ca. samme pris
som Joppe skriver.

Fik også en pris fra "automester" værksted, som netop har en annonce i TV2
løbende hvor de tilbyder "autoriserede" serviceeftersyn. Her var prisen
2.700 kr., så jeg vælger helt klart en toyota.

V.h. Frank

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 11-10-07 16:37

> [...]

>første til 1.000 kr højere for det samme arbejde! Der er åbenbart
>forskellige priser selv mellem forskellige toyota værksteder. Ca. samme pris

Det passer så nogenlunde med Toyota Randers service på min RAV4:

15000 Km: 2010 Kr.
30000 Km: 4210 Kr.
45000 Km: forventet 2100 Kr. ifølge faktura for 30000 Km. service.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-07 18:06

Ove Kjeldgaard skriver:

> Det passer så nogenlunde med Toyota Randers service på min RAV4:
>
> 15000 Km: 2010 Kr.
> 30000 Km: 4210 Kr.
> 45000 Km: forventet 2100 Kr. ifølge faktura for 30000 Km. service.

Det er sku da dyrt at køre 112% bil.......

Jeg har brugt 3800 kr på 75.000 km på golfen....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 11-10-07 18:43

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Det er sku da dyrt at køre 112% bil.......
>
>Jeg har brugt 3800 kr på 75.000 km på golfen....

Jeg kan bare ikke rigtig se mig selv i en Gålf

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-07 18:44

Ove Kjeldgaard skriver:

> Jeg kan bare ikke rigtig se mig selv i en Gålf

Det er også i orden med mig. Du må jo have råd til at køre 112% bil, jeg
må så "nøjes" med en Golf.......

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-10-07 18:50

On Thu, 11 Oct 2007 19:44:13 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>Ove Kjeldgaard skriver:

>Det er også i orden med mig. Du må jo have råd til at køre 112% bil, jeg

Hvorfor er det lige at jeg tror at du ikke er ked af at skulle
"nøjes"?

Jeg er sikker på at du også er iført Golf-sokker. Du véd, dem med de
18 huller.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-07 18:54

Folmer Rasmussen skriver:

> Hvorfor er det lige at jeg tror at du ikke er ked af at skulle
> "nøjes"?

Jeg har vidst ikke udtrykt noget om at være ked af at "nøjes"....

> Jeg er sikker på at du også er iført Golf-sokker. Du véd, dem med de
> 18 huller.

Næppe, nærmere barfodet, men havde jeg haft en 112% bil havde jeg nok
slet ikke råd til ben -)

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 11-10-07 18:58

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Det er også i orden med mig. Du må jo have råd til at køre 112% bil, jeg
>må så "nøjes" med en Golf.......

Jeg tar' mig råd til det, og fik banken med på et boliglån på en del af pengene.

Og så skal det ikke undre mig om RAV'en bliver biligere en Nivaen.

Fra : Frank

Dato : 11-10-07 18:45

Ja, hvis ikke garantien røg, så skiftede jeg selv olien, filter og pakring
ved olieprop. Det ville jeg kunne gøre for ca. 600 kr i materialer, så
mekanikersved er dyr! Det er hvad der bliver skiftet ved 15.000 km.

v.h. frank

Fra : Anders Sørensen

Dato : 11-10-07 19:58

> [...]

>inspektioner rundt på bilen. Pris: 3.500 kr. !! (arbejdstiden må være
>under en time). Jeg synes det er en hamper pris.

Du kan prøve her: http://www.h-hbiler.dk/index.php?page=Servicepriser
Selvfølgelig afhængig af hvor du bor.

--
Mvh.