Hvilken Mondeo taber mindst?
Fra : Kim Eichen

Dato : 09-10-07 20:12

Hej gruppe

Jeg er ved at skifte min gamle Mondeo fra 1997 med en nyere Mondeo.
Jeg forventer at beholde den 3 - 4 år og vil høre hvilken af følgende 2
muligheder I tror vil være mest fordelagtig.

1: Mondeo 2,5 5 dørs fra november 2003, kørt 128.000, pris: 150.000
2: Mondeo 2,5 stc ltd (dvs. lidt mere udstyr) juli 2005, kørt 91.000, pris
220.000

Begge biler vil få foretaget en FDM brugtvogsattest og få repareret det der
skal repareres i følge testen.

Mvh Kim Eichen

Fra : Leo Jensen

Dato : 09-10-07 20:32

"Kim Eichen" <eichen@FJERNruc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 1: Mondeo 2,5 5 dørs fra november 2003, kørt 128.000, pris: 150.000
> 2: Mondeo 2,5 stc ltd (dvs. lidt mere udstyr) juli 2005, kørt 91.000, pris

2.0 TDCI.
'Store' benzinmotorer er fy-fy, så du kan sikkert presse prisen yderligere
ned før køb.
Hvad siger bilpriser.dk, hvis du tager disse 2 modeller i start og slut af
deres modelliv ? Altså f.eks. forskellen i prisen for 2003 og 2005 for
begge modeller med lidt forskellige km ? Jeg gætter på Stc-modellen klarer
sig bedst.

MVH Leo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-10-07 21:10

Kim Eichen skriver:

> 1: Mondeo 2,5 5 dørs fra november 2003, kørt 128.000, pris: 150.000
> 2: Mondeo 2,5 stc ltd (dvs. lidt mere udstyr) juli 2005, kørt 91.000, pris
> 220.000

Ser du, den ene kan maksimalt tabe 220 kkr i værdi, den anden maksimalt
150 kkr.

Potentielt set kan du tabe 100kkr på "den dyre", det gør du næppe på
"den billige".

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Øl er godt !

Dato : 09-10-07 23:27

> [...]
> "den billige".
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Se DET var et godt logisk svar...
Ham Klaus kan godt hvis det altså passer ham lige den dag ...LOL

Fra : Anders Majland

Dato : 10-10-07 12:20

> Potentielt set kan du tabe 100kkr på "den dyre", det gør du næppe på
> "den billige".

Jeg ville tage stationcar'en - Kim, har du bare lejlighedvis brug for
pladsen vil du sikkert værdsætte det. En 5-dørs er altså ikke så praktisk
(en i familien har en sådan en forslugen 6benet som 5-dørs)

Men når du skriver om at beholde den i 3-4år - er det så for at få noget
nyt, fordi du kører mange km, fordi du regner med at det er økonomisk
gunstigt at skippe dem der igen ?

Hvis den gamle 2003 holdes 3-4år er den så 7-8år
Så burde du jo kunne køre 5-6år i 2005'eren istedet til den når samme alder
(og med 25000km/årligt vil det også gå lige op)

Men en anden ting der kunne afgøre det var rust - En 2003'er har sikkert
allerede fået skiftet alle døre - mens det måske ikke bliver nødvendigt med
en 2005'er

/A

Fra : eichen

Dato : 10-10-07 14:06

On 10 Okt., 13:19, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Jeg ville tage stationcar'en - Kim, har du bare lejlighedvis brug for
> pladsen vil du sikkert værdsætte det. En 5-dørs er altså ikke så praktisk
> (en i familien har en sådan en forslugen 6benet som 5-dørs)

Vi har en stationcar i forvejen og det er selvfølgelig lækker med
pladsen, men for det meste tror jeg sagtens vi kan klare os med en 5 -
dørs. Når vi så skal på ferie må vi tage en boks på taget.

> Men når du skriver om at beholde den i 3-4år - er det så for at få noget
> nyt, fordi du kører mange km, fordi du regner med at det er økonomisk
> gunstigt at skippe dem der igen ?

Det er primært fordi jeg dybest helst vil have den nye model i 2,5T
udgaven. Den er desværre alt for dyr, så jeg tænker at jeg vil købe
den brugt om 3 - 4 år. og så købe den anden Mondeo i mellemtiden.

> Hvis den gamle 2003 holdes 3-4år er den så 7-8år
> Så burde du jo kunne køre 5-6år i 2005'eren istedet til den når samme alder
> (og med 25000km/årligt vil det også gå lige op)

Jeg kører ikke så meget, allerhøjest 15.000 om året og nok nærmere
mindre.

> Men en anden ting der kunne afgøre det var rust - En 2003'er har sikkert
> allerede fået skiftet alle døre - mens det måske ikke bliver nødvendigt med
> en 2005'er

Det er selvfølgelig muligt, jeg ved ikke om den fra 2003 har fået
skiftet døre.

Fra : Brian Sørup

Dato : 10-10-07 14:57

> [...]
>den brugt om 3 - 4 år. og så købe den anden Mondeo i mellemtiden.
>
>Jeg kører ikke så meget, allerhøjest 15.000 om året og nok nærmere

Så tag og kig på en 2,5T med Volvo-skilt på bagsmækken, det er samme herlige
maskineri, og den er som lavet til en aut.gearkasse.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Anders Majland

Dato : 10-10-07 15:17

> (en i familien har en sådan en forslugen 6benet som 5-dørs)

Det er selvfølgelig muligt, jeg ved ikke om den fra 2003 har fået
skiftet døre.

Den 2003'er i familien fik 2 nye døre i 2004 og 2 mere 2006. Og så har den
vist også fået skifter motorhjelmen...

Som han siger. Hvis bare ford bliver ved med at skifte det der ruster uden
beregning gør det ikke så meget ....

Men inden vi købte bil i foråret var jeg ude og se på nogle mondeo'er. Mest
de ca 2-4år gamle dieseler som staioncar. Men å mange var der tydelige
nuanceforskelle mellem nye/gamle døre og den fast karosse. Desuden havde de
fleste rust ved bagskærmene (ifølge en sælger en typefejl hvis de ikke kørte
med stænkklapper)

Så den primære grund til at vi droppede en nyere brugt mondeo var rust -
eller risikoen for det (og så at vi kunne få en ny c5 for det samme som en
brugt mondeo )

Fra : eichen

Dato : 11-10-07 12:22

On 10 Okt., 16:16, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> [...]
> fleste rust ved bagskærmene (ifølge en sælger en typefejl hvis de ikke kørte

Den har stænklapper, det er i øvrigt denne bil jeg ser på:
http://www.aldbilsalg.dk/92_15.asp?car=687976