Årets bil
Fra : Ukendt

Dato : 04-10-07 15:45

Mazda 2 løber med titlen
"årets bil 2008".

Nr. 2 Kia Ceed, - overraskende, men viser blot
tendensen, Japanerne var 20 år om at indtage verden,
nu Korea på 10 år og kinserne gør det på 5 år..(siger de selv).

Nr. 3 er Ford Mondeo...

-hvor er de snusfornutige VW ? Skoda ? osv ??

http://www.erhvervsbladet.dk/article/20071003/news06/71003004/

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 04-10-07 16:59

"eque" <n/a> skrev i meddelelsen
> [...]
> nu Korea på 10 år og kinserne gør det på 5 år..(siger de selv).
>
> Nr. 3 er Ford Mondeo...
>

> -hvor er de snusfornutige VW ? Skoda ? osv ??

Synes det er mere mærkeligt, at Ceed ikke blev "Årets Bil"
istedet for nr. 2. Meget fin kvalitet - fremragende anmeldelser - og
garanti på 7 år.

Kent.

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-07 19:46

"Kent (bærbar)" <KentChr@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Synes det er mere mærkeligt, at Ceed ikke blev "Årets Bil"
> istedet for nr. 2. Meget fin kvalitet - fremragende anmeldelser - og

Mazda'en må jo køre bedre og ha flere
kvaliteter som løfter den til en klar etter.
Man kan undre sig ja, men glæde sig over,
Mazda'en modsat alle andre, endda vejer mindre
end sidste års 'farve'. En ny trend måske mht.
miljø, økonomi osv.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 04-10-07 20:29

eque har bragt dette til os:
> [...]
> nu Korea på 10 år og kinserne gør det på 5 år..(siger de selv).
>
> Nr. 3 er Ford Mondeo...
>

> -hvor er de snusfornutige VW ? Skoda ? osv ??

Der er åbenbart ikke rigtig noget nyt fra den front?
Måske kører de bare på deres gamle laurbær, og har ikke opdaget at der
bliver produceret rigtig fine biler sådan cirka omkring Asien.
Kai

Fra : Bruno

Dato : 04-10-07 23:01

eque wrote:
> Mazda 2 løber med titlen
> "årets bil 2008".
>
> -hvor er de snusfornutige VW ? Skoda ? osv ??
>
> http://www.erhvervsbladet.dk/article/20071003/news06/71003004/

Jeg synes da Mazda'en lyder meget fornuftig.

Lille, kompakt, velkørende, rumelig af sin størrelse... og så klarer
Mazda sig rigtig godt når det gælder opgørelserne over hvilke mærker der
er fejl på.

Mvh
Bruno

Fra : Søren C

Dato : 05-10-07 09:41

Skulle man have fulgt afstemningen på www.business.dk så havde skoda
vundet med Ceed som nummer 2.
Mazda ville knap nok havde kunne komme i betragtning med kun 3% af
stemmerne.
Der hvor jeg mener Mazda halter alvorligt når det gælder at komme i
betragtning som årets bil,
er manglen på dieselmotor i motorudvalget som kun består af benziner.
Dansken vil jo have Diesel.

Venligst

Fra : Bruno

Dato : 07-10-07 02:26

Søren C wrote:
> Skulle man have fulgt afstemningen på www.business.dk så havde skoda
> vundet med Ceed som nummer 2.
> Mazda ville knap nok havde kunne komme i betragtning med kun 3% af
> stemmerne.

Logisk nok - folk stemmer på det de kender. Den nye Mazda 2 er vist
først og finde i handlen om en månedstid.

Jeg synes forresten det er latterligt man tidligere og tidligere kårer
det man kalder næste års bil. Det handler selvfølgelig om at bilbranchen
bruger kåringen til deres markedsføring, men det var da mere rimeligt og
vurdere årets bil når året var gået og man havde nogle erfaringer med de
pågældende biler. Som det er nu er der jo biler som kommer på gaden
senere i år eller i selve 2008 der ikke er med i betragtning.

> Der hvor jeg mener Mazda halter alvorligt når det gælder at komme i
> betragtning som årets bil,
> er manglen på dieselmotor i motorudvalget som kun består af benziner.

Smag og behag.

> Dansken vil jo have Diesel.

Det er vist en anelse overdrevet.

Mvh
Bruno

Fra : Søren C

Dato : 05-10-07 09:43

Kia Ceed fik dog motorjournalisternes ærespris, hvilket jo heller ikke
er dårligt.

Venligst

Fra : Henrik B.

Dato : 07-10-07 11:28

"Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev i meddelelsen
Kia Ceed fik dog motorjournalisternes ærespris, hvilket jo heller ikke
er dårligt.

Som kan bruges til?? Nåååh jo, cirka det samme som "Årets Bil". En i mine
øjne total, hamrende, ligegyldig kåring/udnævnelse....

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-07 16:46

> [...]
>
> Som kan bruges til?? Nåååh jo, cirka det samme som "Årets Bil". En i mine
> øjne total, hamrende, ligegyldig kåring/udnævnelse....

Motorjournalister er i berøring med mange biler og har valgt
de bedste set ud fra mange kriterier.
Derfor er udnævnelsen ikke helt hen i vejret, hvis
man vil være 'på den sikre side'.
Det er også en kåring der lyttes til,
og glædeligt, Ford klarer sig så bravourt
i både danske og udenlandske kåringer.
Både i privatbil og erhvervssegmentet...

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-10-07 16:36

> [...]
> betragtning som årets bil,
> er manglen på dieselmotor i motorudvalget som kun består af benziner.

Nu kender den almindelige dansker nok også langt mere til Fabia og
Ceed end til den nye Mazda 2, jeg kender kun til sidstnævnte i
forbindelse med Årets Bil.

Det er jo ifølge Mazdas egne tal nogle ret økonomiske benzin biler, og
så vejer bil pr. krone vist også ganske tungt i den event.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Leo_Jensen

Dato : 07-10-07 08:15

> [...]
> betragtning som årets bil,
> er manglen på dieselmotor i motorudvalget som kun består af benziner.

Dansken vil have økonomi, og den her går langt på literen på benzin.

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-07 08:23

"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dansken vil jo have Diesel.

Dansken vil have økonomi, og den her går langt på literen på benzin.

Godt bygget og gode køreegenskaber OG politisk korrekt 100 kg lettere
men større sikkerhed..hvorfor Ceed får en ærespris pga. god
produkt-garanti er også unødvendigt.

Fra : KASO

Dato : 07-10-07 09:53

"eque" <n/a> skrev i meddelelsen
> [...]
> tendensen, Japanerne var 20 år om at indtage verden,
> nu Korea på 10 år og kinserne gør det på 5 år..(siger de selv).

Jeg synes nu kinerserne bliver slået tilbage til start ved hver crashtest -
de er om muligt endnu værre end koreanerne dengang de var værst - så jeg
tvivler på at det lykkes med de 5 år. Koreanerne lader da til at tage
kritikken seriøst - i modsætning til kineserne.

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-07 10:13

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> værst - så jeg tvivler på at det lykkes med de 5 år. Koreanerne lader da
> til at tage kritikken seriøst - i modsætning til kineserne.

Kina skal lige lære hvad der kræves og forventes af kvalitet
i de vestlige lande. Pris alene gør det ikke mere.
Jeg er sikker på, Kina blir' et bilproducerende land på
samme niveau som Korea og Japan.

Og når først de kommer igang, og kan levere
en vare som eks. Kia's Ceed', så kan det gå stærkt.
Ceed' anses jo for at være en OK bil idag, nu må vi
bare se, om den holder som de lover.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-07 19:33

eque skriver:

> Kina skal lige lære hvad der kræves og forventes af kvalitet
> i de vestlige lande. Pris alene gør det ikke mere.
> Jeg er sikker på, Kina blir' et bilproducerende land på
> samme niveau som Korea og Japan.

Ikke i de første 10-15 år.

I Kina er der er kollosalt hjemmemarked der skal mættes før man begynder
at koncentrere sig om export.

> Og når først de kommer igang, og kan levere
> en vare som eks. Kia's Ceed', så kan det gå stærkt.

Hmm, Ceed er bygget i Europa og ikke Korea.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe