Radio til Skoda Octavia
Fra : chrsof

Dato : 03-10-07 21:56

Hej.

Jeg havde tænkt mig at købe en
Stream radio til skoda'en, men opdager
at den ikke kan afspille mp3 filer.

Kan man købe et andet mærke der kan det.
Den skal passe perfekt i rammen til radioen.

mvh
Allan

Fra : Klaus Andersen

Dato : 03-10-07 22:35

"chrsof" <chrsof@chrsof.com> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg havde tænkt mig at købe en
> Stream radio til skoda'en, men opdager
> at den ikke kan afspille mp3 filer.

Det kan man sikkert, men jeg har selv en Octavia og har dertil købt radioen
"Stream Mp3" som udemærket kan afspille Mp3 filer

Mvh

KA

Fra : chrsof

Dato : 03-10-07 22:44

> [...]
radioen
> "Stream Mp3" som udemærket kan afspille Mp3 filer

Okay, det lyder da godt. Hvad koster sådan en?.
I brochuren fra octavia står der at stream ikke kan spille mp3?

mvh
allan

Fra : Klaus Andersen

Dato : 03-10-07 23:03

"chrsof" <chrsof@chrsof.com> skrev i en meddelelse

> Okay, det lyder da godt. Hvad koster sådan en?.
> I brochuren fra octavia står der at stream ikke kan spille mp3?

http://www.skoda.dk/modeller/v2-udstyr.asp?strModel=Octavia%20Combi

http://www.skoda.dk/Kundeservice/pdfgen.asp?action=Accessories&strModel=Octavia%20Combi

Mvh

KA

Fra : Elmer Fjort

Dato : 04-10-07 11:28

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> "chrsof" <chrsof@chrsof.com> skrev i en meddelelse

> http://www.skoda.dk/modeller/v2-udstyr.asp?strModel=Octavia%20Combi

Jeg har en af slagsen. Har dog kun betalt ca. 1/3 af en ved at købe den på
Ebay.de

Radion fungerer godt, men den har dog en lidt dårlig modtagelse. Radioen
falder ud. I intevaller af ca 1 sekund.
Især ved kørsel i tætbebygget område.

Elmer

Fra : Klaus Andersen

Dato : 04-10-07 12:00

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> Radion fungerer godt, men den har dog en lidt dårlig modtagelse. Radioen
> falder ud. I intevaller af ca 1 sekund.
> Især ved kørsel i tætbebygget område.

Hmmm ... surt ... men ikke noget jeg selv har problemer med, det virker
bare. Den er fra november 2006, men om det gør nogen forskel ved jeg ikke?

Spiller i øvrigt kanon med de indbyggede højtalere i bilen (combi Elegance),
bedste standard car stereo jeg har haft til dato.

Mvh

KA

Fra : Elmer Fjort

Dato : 04-10-07 12:08

> [...]
>
> Spiller i øvrigt kanon med de indbyggede højtalere i bilen (combi
> Elegance), bedste standard car stereo jeg har haft til dato.

Min er produceret i oktober 2006, så mon ikke de er fra samme
samlebånd.

Har læst mig til at den nye RNS 510 har en meget bedre lyd.
Og da det samtidigt er en navigator, regner jeg med at købe sådan en til
næste sommer.
Den har 30Gb indbygget HD, kort og musik overføres via Sd kort.
Den grafiske del af navigatoren er også langt bedre, nu kan man se
billedet i "3D" lige som på alle andre
og langt billigere navigatore.
Den er ikke kommet enndu til Skoda med grøntlys i knapperne og opstarts
loge, men efter hvad skodaforum.de
oplyser skulle de komme helt sidst på året.

Elmer

Fra : Klaus Andersen

Dato : 04-10-07 13:00

> Min er produceret i oktober 2006, så mon ikke de er fra samme
> samlebånd.

Joh - det er de nok.

> [...]
> loge, men efter hvad skodaforum.de
> oplyser skulle de komme helt sidst på året.

Lyder rimeligt interessant - jeg skal da i hvert fald se på sådan en.

Mvh

KA

Fra : Elmer Fjort

Dato : 04-10-07 14:38

> [...]
>
> Joh - det er de nok.

> Lyder rimeligt interessant - jeg skal da i hvert fald se på sådan en.

Kig på http://www.vagcars.dk eller på ebay.de

Men der skal nok lige spares op til den

Elmer

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 04-10-07 16:53

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Det kan man sikkert, men jeg har selv en Octavia og har dertil købt
> radioen "Stream Mp3" som udemærket kan afspille Mp3 filer
>
> Mvh
>
> KA

Ved du om noget lignende - originalt som uoriginalt - kan købes
til Fabia? Den originale Symphony er ret kedelig - og gammeldags.

Kent.

Fra : Klaus Andersen

Dato : 04-10-07 17:56

"Kent (bærbar)" <KentChr@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ved du om noget lignende - originalt som uoriginalt - kan købes
> til Fabia? Den originale Symphony er ret kedelig - og gammeldags.

Hej Kent

Jeg ved ikke hvad der findes til en Fabia specifikt, men der må næsten være
noget man kan sætte i der også. Men prøv at spørge Skoda og- eller en auto
udstyrs butik.

Mvh

KA

Fra : chrsof

Dato : 04-10-07 19:35

> Det kan man sikkert, men jeg har selv en Octavia og har dertil købt
radioen
> "Stream Mp3" som udemærket kan afspille Mp3 filer

Hedder radioen "stream Mp3"?

Eller hedder den "audience" . Det skulle ifg. Skoda nemlig være den eneste
der
kan afspille Mp3.

mvh
Allan

Fra : Klaus Andersen

Dato : 04-10-07 20:11

> Hedder radioen "stream Mp3"?
>
> Eller hedder den "audience" . Det skulle ifg. Skoda nemlig være den eneste
> der
> kan afspille Mp3.

Her i ekstraudstyrs listen og på min faktura hedder den "Stream MP3":
http://www.skoda.dk/Kundeservice/pdfgen.asp?action=Accessories&strModel=Octavia%20Combi

Jeg har postet et billede af den i dk.binaer:

Mvh

KA

Fra : chrsof

Dato : 04-10-07 20:34

> [...]
http://www.skoda.dk/Kundeservice/pdfgen.asp?action=Accessories&strModel=Octavia%20Combi

> Jeg har postet et billede af den i dk.binaer:

Hej Klaus.
Du havde ret

Det er da bare mærkeligt at man ikke kan finde den inde på Skoda's
hjemmeside.

Hvor har du købt din, og hvad koster den?

Fra : Klaus Andersen

Dato : 05-10-07 18:43

> Hvor har du købt din, og hvad koster den?

Jeg har såmænd købt den hos Skoda, som en del af udstyrspakken, som dengang
(nov 2006) hed "Elegance" ( i dag tror jeg den samme pakke hedder noget
andet), men jeg kunne godt have købt den seperat, uden hele pakken, men så
havde den (på papiret) kostet listeprisen på over 7000,-.

Jeg ved derfor ikke hvad den reelt har kostet mig, men der blev handlet med
både det ene og det andet.

Mvh

KA

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-07 08:15

> Jeg havde tænkt mig at købe en
> Stream radio til skoda'en, men opdager
> at den ikke kan afspille mp3 filer.

Som andre også skriver, så kan den nye Stream godt afspille MP3.

Men hvis du kan læse tysk, så ville jeg nok læse lidt i dette forum:
http://www.octavia-forum.d

Der er skrevet meget om at der er masser af modtager problemer med Stream.
Om de er løst ved jeg ikke, jeg har ikke læst et stykke tid.

På omtalte forum kan du også finde VW radio der passer ind og hvilken model
der er bedst (findes i 2 udgaver, hvor den ene producent ikke er så god).
Her vil du dog ikke få parkerings sensorer/klima/temp. op i displayet).

VH
Per