/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Jeg skammer mig.......igen.
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-10-07 10:59

Det er helt overordentligt pinligt.

I embeds medfør kommer jeg kørende på E18 et stykke vest for
Stockholm.

På stedet er der ikke motorvej, men motortrafikvej. Der ligger en
tankstation med døgnåben restaurant, og på den anden side af vejen er
der lastbilparkering.

Stedet er ikke stort nok til at have sit eget navn, men det har fået
sit eget hastighedskamera.

Nu anser jeg mig selv for at være en nogenlunde ansvarlig bilist, og
selv om jeg passerede stedet mellem kl. 03:00 og 04:00, trykkede jeg
pligtskyldigst på off-knappen til cruise-controllen og lod ekvipagen
løbe farten af, i samme øjeblik som jeg ser skiltet med 50 km/t.

Nu var jeg jo ikke klar over, at der var opsat kamera på stedet, for
så havde jeg naturligvis foretaget en katastrofeopbremsning, men
farten var dog kommet ned i anstændige 63 km/t.

Det udløste naturligvis et orange glimt, og en serie bandeord fra
undertegnede.

Kameraerne har vi diskuteret så tit, og min pointe er da også, at hvis
det nu havde været en rigtig levende politimand/kvinde, så havde man
jo kunnet argumentere for at man da i det mindste havde vist sin gode
vilje, og gjort opmærksom på det ukristelige tidspunkt på døgnet, hvor
forbrydelsen var blevet udført.

Sådan er det ikke, og jeg betaler ved kasse 1. Er man stor nok til at
køre for stærkt, er man også stor nok til at betale.

Man kan jo i sit stille sind sidde og glæde sig over, at man ikke
udryddede en hel børnehaveklasse, eller et par søvndrukne
lastbilchauffører der var på vej over vejen efter morgenkaffe.

Hvad tror I at svenskerne beregner sig for en forbrydelse af disse
svære dimensioner?

--

Venlig hilsen
Folmer

 
 
Christian B. Andrese~ (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 03-10-07 11:04

On 3 Okt., 11:59, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> Kameraerne har vi diskuteret så tit, og min pointe er da også, at hvis
> det nu havde været en rigtig levende politimand/kvinde, så havde man
> jo kunnet argumentere for at man da i det mindste havde vist sin gode
> vilje, og gjort opmærksom på det ukristelige tidspunkt på døgnet, hvor
> forbrydelsen var blevet udført.

Enig.

> Sådan er det ikke, og jeg betaler ved kasse 1. Er man stor nok til at
> køre for stærkt, er man også stor nok til at betale.
>
> Man kan jo i sit stille sind sidde og glæde sig over, at man ikke
> udryddede en hel børnehaveklasse, eller et par søvndrukne
> lastbilchauffører der var på vej over vejen efter morgenkaffe.
>
> Hvad tror I at svenskerne beregner sig for en forbrydelse af disse
> svære dimensioner?

1.500 SEK ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og
en fræser til at sætte bagefter traktoren.
Helst max. 50 km fra Randers.


Folmer Rasmussen (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-10-07 11:26

On Wed, 03 Oct 2007 03:04:01 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>On 3 Okt., 11:59, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
>> Kameraerne har vi diskuteret så tit, og min pointe er da også, at hvis
>> det nu havde været en rigtig levende politimand/kvinde, så havde man
>> jo kunnet argumentere for at man da i det mindste havde vist sin gode
>> vilje, og gjort opmærksom på det ukristelige tidspunkt på døgnet, hvor
>> forbrydelsen var blevet udført.
>
>Enig.
>
>> Sådan er det ikke, og jeg betaler ved kasse 1. Er man stor nok til at
>> køre for stærkt, er man også stor nok til at betale.
>>
>> Man kan jo i sit stille sind sidde og glæde sig over, at man ikke
>> udryddede en hel børnehaveklasse, eller et par søvndrukne
>> lastbilchauffører der var på vej over vejen efter morgenkaffe.
>>
>> Hvad tror I at svenskerne beregner sig for en forbrydelse af disse
>> svære dimensioner?
>
>1.500 SEK ?

>--

In your dreams. ))

--

Venlig hilsen
Folmer

Mikkel Lund (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 03-10-07 11:10

Folmer Rasmussen skrev:
> Kameraerne har vi diskuteret så tit, og min pointe er da også, at hvis
> det nu havde været en rigtig levende politimand/kvinde, så havde man
> jo kunnet argumentere for at man da i det mindste havde vist sin gode
> vilje, og gjort opmærksom på det ukristelige tidspunkt på døgnet, hvor
> forbrydelsen var blevet udført.

Det skulle vel ikke gøre nogen forskel. Du har kørt for stærkt og skal
derfor betale en bøde. Stakkels politibetjent der skal høre på
argumenterende billister dag efter dag.

Mikkel Lund

Lars [6710] (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Lars [6710]


Dato : 03-10-07 11:20

Mikkel Lund skrev:

> Stakkels politibetjent der skal høre på
> argumenterende billister dag efter dag.
>

Nu er Politibetjente jo mennesker som alle andre.
så dvs de har intelligens og viden som vi andre, de laver en gang
imellem fejl som vi andre, de kan påvirkes, manipuleres osv osv

Så hvorfor pokker skulle man ikke forsøge at argumentere, det ku' jo
være at deres afgørelse stod til diskussion ??

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Folmer Rasmussen (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-10-07 11:36

On Wed, 03 Oct 2007 12:20:27 +0200, "Lars [6710]"
<lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote:

>Mikkel Lund skrev:
>
>> Stakkels politibetjent der skal høre på
>> argumenterende billister dag efter dag.
>>
>
>Nu er Politibetjente jo mennesker som alle andre.
>så dvs de har intelligens og viden som vi andre, de laver en gang
>imellem fejl som vi andre, de kan påvirkes, manipuleres osv osv
>
>Så hvorfor pokker skulle man ikke forsøge at argumentere, det ku' jo
>være at deres afgørelse stod til diskussion ??

>--

Det er også min lommefilosofi.

--

Venlig hilsen
Folmer

Folmer Rasmussen (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-10-07 11:25

On Wed, 03 Oct 2007 12:10:05 +0200, Mikkel Lund <mmlu03@space.aau.dk>
wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>> Kameraerne har vi diskuteret så tit, og min pointe er da også, at hvis
>> det nu havde været en rigtig levende politimand/kvinde, så havde man
>> jo kunnet argumentere for at man da i det mindste havde vist sin gode
>> vilje, og gjort opmærksom på det ukristelige tidspunkt på døgnet, hvor
>> forbrydelsen var blevet udført.
>
>Det skulle vel ikke gøre nogen forskel. Du har kørt for stærkt og skal
>derfor betale en bøde. Stakkels politibetjent der skal høre på
>argumenterende billister dag efter dag.

>--

Naturligvis skal jeg betale.

Det er ikke til diskussion.

Jeg vil bare hellere "betjenes" af rigtige mennesker.

En stor del af en politibetjents arbejde består i at høre på alt det
lårt som folk lukker ud. Det gælder ikke kun i færdselssager.

Det er en del af deres job.

--

Venlig hilsen
Folmer

Per O. (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 03-10-07 18:30

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:9UJMi.16$qE5.6@news.get2net.dk...
> Folmer Rasmussen skrev:
>> Kameraerne har vi diskuteret så tit, og min pointe er da også, at hvis
>> det nu havde været en rigtig levende politimand/kvinde, så havde man
>> jo kunnet argumentere for at man da i det mindste havde vist sin gode
>> vilje, og gjort opmærksom på det ukristelige tidspunkt på døgnet, hvor
>> forbrydelsen var blevet udført.
>
> Det skulle vel ikke gøre nogen forskel. Du har kørt for stærkt og skal
> derfor betale en bøde. Stakkels politibetjent der skal høre på
> argumenterende billister dag efter dag.
>
> Mikkel Lund

Jeg har da med held snakket mig fra flere bøder, som ellers ville have været
ret så ubehagelige. Et godt snakketøj er ikke at foragte, og det er bestemt
ikke alle betjente som er regelryttere. I mine tilfælde har jeg aldrig kørt
for stærkt i bebyggede områder når jeg har haft 'fornøjelsen' af at møde
politiet, men på landevej, og hver gang har polisen ment at kørslen havde
været 100% under kontrol, selv om det gik noget for stærkt. Det var så også
grunden til at jeg slap for videre tiltale. Løftede pegefingre tynger kun
samvittigheden og ikke pengepungen.

Per O.



Per Henneberg Kriste~ (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 03-10-07 11:30


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
news:5ro6g3lorl1q3iffu01rbgg2k9p9b9ll3n@4ax.com...

> Hvad tror I at svenskerne beregner sig for en forbrydelse af disse
> svære dimensioner?

4.500 Kr.

--
Per


Folmer Rasmussen (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-10-07 11:38

On Wed, 3 Oct 2007 12:29:36 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
>news:5ro6g3lorl1q3iffu01rbgg2k9p9b9ll3n@4ax.com...
>
>> Hvad tror I at svenskerne beregner sig for en forbrydelse af disse
>> svære dimensioner?
>
>4.500 Kr.

>--

Nu var det jo i Sverige, og ikke i Norge.

Skal jeg forresten komme til Padborg, og lære dig at bakke? )

--

Venlig hilsen
Folmer

Anders Majland (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 03-10-07 12:31

> Skal jeg forresten komme til Padborg, og lære dig at bakke? )

8-taller med 4hjulet hænger ?

(Det har jeg ikke kørt med siden jeg tog kørekort - og det var godt at
kravet til køreprøven ikke var baglæns 8taller ... Men kørelæreren viste os
da at det ikke var noget problem hvis man har styr på det ....)



Per Henneberg Kriste~ (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 03-10-07 12:50


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
news:47037d75$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Skal jeg forresten komme til Padborg, og lære dig at bakke? )

> 8-taller med 4hjulet hænger ?

> (Det har jeg ikke kørt med siden jeg tog kørekort - og det var godt at
> kravet til køreprøven ikke var baglæns 8taller ... Men kørelæreren viste
> os da at det ikke var noget problem hvis man har styr på det ....)

Jeg skal øve mig - ovenstående er en god ide til indøvelse - tak for den :)

Selv om den er nok lidt for nem - men når det samtidig med skal gå hurtigt
....
--
Per


Folmer Rasmussen (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-10-07 13:00

On Wed, 3 Oct 2007 13:49:37 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>
>"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
>news:47037d75$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Skal jeg forresten komme til Padborg, og lære dig at bakke? )
>
>> 8-taller med 4hjulet hænger ?
>
>> (Det har jeg ikke kørt med siden jeg tog kørekort - og det var godt at
>> kravet til køreprøven ikke var baglæns 8taller ... Men kørelæreren viste
>> os da at det ikke var noget problem hvis man har styr på det ....)
>
>Jeg skal øve mig - ovenstående er en god ide til indøvelse - tak for den :)
>
>Selv om den er nok lidt for nem - men når det samtidig med skal gå hurtigt

>--

Nu er bagruden vel afblændet, således at I kun kan bruge spejlene?


Det er i hvert fald tilfældet, når disse konkurrencer afholdes for
lastbiler og busser.

Alle ekstraspejle er tapet over, så der kun er hovedspejlet i begge
sider til rådighed.

Og så ville det jo hjælpe på troværdigheden hvis øvelsen blev afholdt
i mørke og regnvejr. Sådan lissom i det virkelige liv.

--

Venlig hilsen
Folmer

Per Henneberg Kriste~ (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 03-10-07 13:20


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
news:3r07g31r2jlk7bn4du8qcp8somdbpf6047@4ax.com...

> Nu er bagruden vel afblændet, således at I kun kan bruge spejlene?
>

For min skyld ingen alarm. Det er jo metoden når man bakker med campingvogn
;)

> Og så ville det jo hjælpe på troværdigheden hvis øvelsen blev afholdt
> i mørke og regnvejr. Sådan lissom i det virkelige liv.

Til gengæld skal der køres på en bane udelukkende bestående af kegler - det
er ret forvirrende at bakke rundt imellem når man har travlt, fordi hvilke
hører til hvilken del af banen - især et problem hvis man kommer lidt ud af
kurs. Så hellere have det lige så let som lastbilchauffører, der skal uden
om rigtige bygninger og biler ;)


--
Per


Martin Johansen [600~ (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 03-10-07 13:22

On Wed, 3 Oct 2007 14:19:48 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
>news:3r07g31r2jlk7bn4du8qcp8somdbpf6047@4ax.com...
>
>> Nu er bagruden vel afblændet, således at I kun kan bruge spejlene?
>>
>
>For min skyld ingen alarm. Det er jo metoden når man bakker med campingvogn
>;)

Hvad skulle problemet også være? En campingvogn er 40 gange nemmere,
at bakke med end en lille 500kgs sag..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Per Henneberg Kriste~ (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 03-10-07 14:06


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:5b27g3pv32tbcqjho0q481jedmct4foe09@4ax.com...

>>For min skyld ingen alarm. Det er jo metoden når man bakker med
>>campingvogn
>>;)

> Hvad skulle problemet også være? En campingvogn er 40 gange nemmere,
> at bakke med end en lille 500kgs sag..

Netop. Kan man det så kan man det - bruge spejlene. Men der er mange der
ikke har lært det, som enten bruger den ene eller den anden måde at bakke på
(uanset om der er påhæng efter eller ej).

Jeg kan begge dele :)

--
Per


Martin Johansen [600~ (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 03-10-07 16:29


>Netop. Kan man det så kan man det - bruge spejlene. Men der er mange der
>ikke har lært det, som enten bruger den ene eller den anden måde at bakke på
>(uanset om der er påhæng efter eller ej).

Problemet med min trailer er, at jeg først kan se den i spejlene når
det _er_ for sent. Så jeg er nødt til, at vende mig om da jeg der
liiige kan spotte den hvis jeg "rejser" mig lidt i sædet.

>Jeg kan begge dele :)

Kan jeg også.. bare ikke med min pis-trailer

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Per Henneberg Kriste~ (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 03-10-07 20:53


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:f7d7g3t4t4eq2s4tstq6ssshobpb9peapi@4ax.com...

>>Netop. Kan man det så kan man det - bruge spejlene. Men der er mange der
>>ikke har lært det, som enten bruger den ene eller den anden måde at bakke
>>på
>>(uanset om der er påhæng efter eller ej).

> Problemet med min trailer er, at jeg først kan se den i spejlene når
> det _er_ for sent. Så jeg er nødt til, at vende mig om da jeg der
> liiige kan spotte den hvis jeg "rejser" mig lidt i sædet.

Har du prøvet at spænde den foran en personbil ;)


--
Per


Martin Johansen [600~ (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 03-10-07 21:13


>Har du prøvet at spænde den foran en personbil ;)

ROFL!

Den er spændt efter min 9000 :P den er lidt højrøvet faktisk..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Sven (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Sven


Dato : 03-10-07 15:06

>
> For min skyld ingen alarm. Det er jo metoden når man bakker med
> campingvogn ;)

Campingvogn??? Nu var opgaven jo at bakke med en anhænger med styrebar
forakse (altså ikke en "sættevogn" som en campingvogn/trailer jo kan
betegnes som). Jeg selv har intet problem med at bakke hverken i 1 taller
eller i 8 taller med en trailer, men som lærling der var ved at tage
kørekort, fik jeg lov til at prøve exportchaufførens lastbil på firmaets
grund. Jeg skulle selvfølgelig prøve at bakke med vogntoget, men sådan en
anhænger hvor foraksen selv drejer med, den har sgu sit eget liv, og dens
liv vil IKKE i samme retning som mit. Det var da godt at vores chauffør var
god til at løse knuder op!!

--

mvh
Sven




Folmer Rasmussen (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-10-07 15:26

On Wed, 3 Oct 2007 16:06:14 +0200, "Sven" <nogen@med.ca> wrote:

>>
>> For min skyld ingen alarm. Det er jo metoden når man bakker med
>> campingvogn ;)
>
>Campingvogn??? Nu var opgaven jo at bakke med en anhænger med styrebar
>forakse (altså ikke en "sættevogn" som en campingvogn/trailer jo kan
>betegnes som). Jeg selv har intet problem med at bakke hverken i 1 taller
>eller i 8 taller med en trailer, men som lærling der var ved at tage
>kørekort, fik jeg lov til at prøve exportchaufførens lastbil på firmaets
>grund. Jeg skulle selvfølgelig prøve at bakke med vogntoget, men sådan en
>anhænger hvor foraksen selv drejer med, den har sgu sit eget liv, og dens
>liv vil IKKE i samme retning som mit. Det var da godt at vores chauffør var
>god til at løse knuder op!!

>--

Sådan en påhængsvogn gør jo bare det du beder den om. )

Det er heller ikke sådan, at den kun er ude på at drille.

For nogen virker det bare som om. ))

--

Venlig hilsen
Folmer

Per Henneberg Kriste~ (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 03-10-07 20:55


"Sven" <nogen@med.ca> skrev i meddelelsen
news:fe07ks$skk$1@registered.motzarella.org...
> >
>> For min skyld ingen alarm. Det er jo metoden når man bakker med
>> campingvogn ;)
>
> Campingvogn??? Nu var opgaven jo at bakke med en anhænger med styrebar
> forakse (altså ikke en "sættevogn" som en campingvogn/trailer jo kan
> betegnes som).

Det var sådan en jeg tog kørekort med til lastbil. Jeg har kunnet det engang
:)

--
Per


Folmer Rasmussen (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-10-07 12:50

On Wed, 3 Oct 2007 13:30:51 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>> Skal jeg forresten komme til Padborg, og lære dig at bakke? )
>
>8-taller med 4hjulet hænger ?
>
>(Det har jeg ikke kørt med siden jeg tog kørekort - og det var godt at
>kravet til køreprøven ikke var baglæns 8taller ... Men kørelæreren viste os
>da at det ikke var noget problem hvis man har styr på det ....)

>--

Hvis det er tilpas længe siden, så gik det ud på at sammenkoble
vogntoget korrekt, og derefter bakke vogntogets længde. derefter
selvfølgelig en køretur ud i sognet.

Nu om dage skal man så vidt jeg véd også kunne bakke om hjørner. Det
var heller ikke et øjeblik for tidligt, da det er den slags der er
brug for i det praktiske liv.

Uanset type af vogntog skal det efter bakning være strakt, altså stå
ligeud. Det kan jo fandme ikke hjælpe noget at efter at man har bakket
til en port, så fylder man for 3.

I gamle dage var der oppe hos Chr. Jensen på Shell-tanken i Støvring
hver aften bakning for øvede.

Rundt om stationen, og ind gennem smørehallen med grav, og så den
anden vej rundt.

Det var den simpleste måde at finde ud af, hvem der skulle betale
kaffen. Det skulle ham der først havde behov for at køre frem for at
korrigere.

Samme princip findes i billard. Det koster at lære.

Seancen er iøvrigt beskrevet i en bog der hedder Addis Abbeba Expres.
En glimragende bog, iøvrigt. Også for ikke-lastbilchauffører.

--

Venlig hilsen
Folmer

Bruno (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 03-10-07 13:59

Folmer Rasmussen wrote:
>
> Seancen er iøvrigt beskrevet i en bog der hedder Addis Abbeba Expres.
> En glimragende bog, iøvrigt. Også for ikke-lastbilchauffører.
>
Hov - her blev jeg lige nysgerrig, dels til mig selv og så til min far
da har en pensioneret lastbilchauffør. Men jeg kan ikke finde bogen du
omtaler - kan du give flere detaljer?

Mvh
Bruno (Som snyder når der skal bakkes og bare klapper taget ned så der
er 0 blinde vinkler)

Folmer Rasmussen (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-10-07 14:17

On Wed, 03 Oct 2007 14:59:05 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever>
wrote:

>Folmer Rasmussen wrote:
>>
>> Seancen er iøvrigt beskrevet i en bog der hedder Addis Abbeba Expres.
>> En glimragende bog, iøvrigt. Også for ikke-lastbilchauffører.
>>
>Hov - her blev jeg lige nysgerrig, dels til mig selv og så til min far
>da har en pensioneret lastbilchauffør. Men jeg kan ikke finde bogen du
>omtaler - kan du give flere detaljer?

>--

Ja, bogens rigtige titel er "Bandar Abbas Expres" *LOL*

Det er jo lidt af en forskel. Den kan købes hos Eksportvognmændenes
organisation nede i Padborg.

Den handler i korthed om et norsk firma fra Sandefjord ved navn Johan
Evensen.

De kørte i den periode da Suez-kanalen var lukket p.gr.a. krig, bl.a.
reservedele ned til de norske supertankere. Det var langt billigere og
hurtigere end at sejle dem rundt om Afrika.

Her er et enkelt link med nogen gamle billeder, også fra de tider.

http://veteran98.no/EVENSENGALLERI.htm

Disse chauffører havde nærmest gudestatus.

--

Venlig hilsen
Folmer


Steen Andersen (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Steen Andersen


Dato : 03-10-07 15:41

>>> Seancen er iøvrigt beskrevet i en bog der hedder Addis Abbeba Expres.
>>> En glimragende bog, iøvrigt. Også for ikke-lastbilchauffører.
>>>
>>Hov - her blev jeg lige nysgerrig, dels til mig selv og så til min far
>>da har en pensioneret lastbilchauffør. Men jeg kan ikke finde bogen du
>>omtaler - kan du give flere detaljer?
>
>>--
>
> Ja, bogens rigtige titel er "Bandar Abbas Expres" *LOL*
>
> Det er jo lidt af en forskel. Den kan købes hos Eksportvognmændenes
> organisation nede i Padborg.
>
> Den handler i korthed om et norsk firma fra Sandefjord ved navn Johan
> Evensen.
>
> De kørte i den periode da Suez-kanalen var lukket p.gr.a. krig, bl.a.
> reservedele ned til de norske supertankere. Det var langt billigere og
> hurtigere end at sejle dem rundt om Afrika.

Ja, bogen er sjov, også selvom den er skrevet på "dansk med stavefejl -
norsk"

Bruno, du kan få dit lokale bibliotek til at skaffe den, den findes på Rønne
Bibliotek. Jeg fik den til Aalborg via www.bibliotek.dk.

Som knægt så jeg en gang en film om vognmanden fra Sandefjord, en af
chaufførerne skulle til Dubai med et vogntog. Han skulle edderbankeme
opfinde nogle spændende løsninger mange gange, men det lykkedes!

-Steen



Bruno (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 03-10-07 20:42

Steen Andersen wrote:
>> Ja, bogens rigtige titel er "Bandar Abbas Expres" *LOL*
>>
>> Det er jo lidt af en forskel. Den kan købes hos Eksportvognmændenes
>> organisation nede i Padborg.
>>
>> Den handler i korthed om et norsk firma fra Sandefjord ved navn Johan
>> Evensen.
>>
>> De kørte i den periode da Suez-kanalen var lukket p.gr.a. krig, bl.a.
>> reservedele ned til de norske supertankere. Det var langt billigere og
>> hurtigere end at sejle dem rundt om Afrika.
>
> Ja, bogen er sjov, også selvom den er skrevet på "dansk med stavefejl -
> norsk"
>
> Bruno, du kan få dit lokale bibliotek til at skaffe den, den findes på Rønne
> Bibliotek. Jeg fik den til Aalborg via www.bibliotek.dk.
>
Tak begge to, det er god info.



> Som knægt så jeg en gang en film om vognmanden fra Sandefjord, en af
> chaufførerne skulle til Dubai med et vogntog. Han skulle edderbankeme
> opfinde nogle spændende løsninger mange gange, men det lykkedes!
>

Tiderne ændre sig må man sige. Jeg husker en af de biler min far kørte
rundt, det må havde været cirka 1980, skulle startes med et søm omviklet
med ståltråd da tændingslåsen var smadret og det kneb med at skaffe en
ny under en tur bag jerntæppet. Det var vidst en Volvo F89 hvis ellers
jeg husker rigtigt - kan dog være det er helt ved siden af.

Mvh
Bruno

Morten Trab (17-10-2007)
Kommentar
Fra : Morten Trab


Dato : 17-10-07 21:18

On Wed, 3 Oct 2007 16:40:41 +0200, "Steen Andersen"
<duebjerg@removedettemail1.stofanet.dk> wrote:

>Som knægt så jeg en gang en film om vognmanden fra Sandefjord, en af
>chaufførerne skulle til Dubai med et vogntog. Han skulle edderbankeme
>opfinde nogle spændende løsninger mange gange, men det lykkedes!

Dubai Road Express?!
Den så vi i en godt udslidt VHS udgave da jeg tog kort til lastbil :)

Nogen der ved hvor man kan få fingre i den film egentligt?? Kunne
vildt godt tænke mig at se den igen :)

Mvh. Morten

Henning Hansen (18-10-2007)
Kommentar
Fra : Henning Hansen


Dato : 18-10-07 20:12

Morten Trab forklarede:

>
> Dubai Road Express?!
> Den så vi i en godt udslidt VHS udgave da jeg tog kort til lastbil :)
>
> Nogen der ved hvor man kan få fingre i den film egentligt?? Kunne
> vildt godt tænke mig at se den igen :)
>
> Mvh. Morten

Hej

prøv at kigge på denne side :
http://www.toprun.ch/truck/03-2006/video/index_Middle-East.htm

Der lidt af alt på denne side, man kan vist nok købe filmen fra siden,
men jeg kan ikke lige gennemskue hvordan. med

--
Mvh Henning

Forbehold for stave/tastefejl tages.



Fly Christensen (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 03-10-07 14:37

Folmer Rasmussen wrote:

> I gamle dage var der oppe hos Chr. Jensen på Shell-tanken i Støvring
> hver aften bakning for øvede.

Findes den forøvrigt endnu? Den kom til at lide noget efter, at
motorvejen blev åbnet.

Fly

Folmer Rasmussen (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-10-07 14:37

On Wed, 03 Oct 2007 15:37:06 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Folmer Rasmussen wrote:
>
>> I gamle dage var der oppe hos Chr. Jensen på Shell-tanken i Støvring
>> hver aften bakning for øvede.
>
>Findes den forøvrigt endnu? Den kom til at lide noget efter, at
>motorvejen blev åbnet.

>--

Jeg har ikke selv kigget efter, men det siges at den findes endnu.

Om den stadig er anvendelig som truck-stop, eller om ombygninger har
gjort det umuligt, det véd jeg ikke.

Den lå jo fint til når man skulle svinge fra på den gamle vej 13, for
at komme til Vejle og videre sydpå.

Nu om dage pisker man jo bare ned ad motorvejen.

--

Venlig hilsen
Folmer

tom jensen (03-10-2007)
Kommentar
Fra : tom jensen


Dato : 03-10-07 19:11




"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1h67g3t4q5lmcgch34nd91honisq0vcj5i@4ax.com...
> On Wed, 03 Oct 2007 15:37:06 +0200, Fly Christensen
> <x_nospam_x@gmx.net> wrote:
>
> >Folmer Rasmussen wrote:
> >
> >> I gamle dage var der oppe hos Chr. Jensen på Shell-tanken i Støvring
> >> hver aften bakning for øvede.
> >
> >Findes den forøvrigt endnu? Den kom til at lide noget efter, at
> >motorvejen blev åbnet.
>
> >--
>
> Jeg har ikke selv kigget efter, men det siges at den findes endnu.
>
> Om den stadig er anvendelig som truck-stop, eller om ombygninger har
> gjort det umuligt, det véd jeg ikke.
>
> Den lå jo fint til når man skulle svinge fra på den gamle vej 13, for
> at komme til Vejle og videre sydpå.
>
> Nu om dage pisker man jo bare ned ad motorvejen.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer


hej
jo jo den findes stadig og der kan da også parkere nogle lastbiler .

der holder i øvrig mange hver torsdag på deres cafeterie ,for der er menuen
stegt flæsk

mvh tom , som godt kan finde på at køre de 40 km til støvring for at få
stegt flæsk engang om måneden eller 2

--
slet ged i emailadresse ved svar



Steen Andersen (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Steen Andersen


Dato : 03-10-07 15:42


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:47039951$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Folmer Rasmussen wrote:
>
>> I gamle dage var der oppe hos Chr. Jensen på Shell-tanken i Støvring
>> hver aften bakning for øvede.
>
> Findes den forøvrigt endnu? Den kom til at lide noget efter, at motorvejen
> blev åbnet.


Jow, det gør den da, men det er småt med de store biler efterhånden. De
suser jo lige udenom Støvring på motorvejen.
-Steen



Hr. Jensen (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 03-10-07 11:40

On Wed, 03 Oct 2007 11:59:09 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Hvad tror I at svenskerne beregner sig for en forbrydelse af disse
>svære dimensioner?

En gang Jansons fristelser skyllet ned med en Svensk Folköl (lavet i
Skælskør) og en dåse snus.

Folmer Rasmussen (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-10-07 11:45

On Wed, 03 Oct 2007 12:39:34 +0200, Hr. Jensen <pomanden@hotmail.com>
wrote:

>On Wed, 03 Oct 2007 11:59:09 +0200, Folmer Rasmussen
><folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
>>Hvad tror I at svenskerne beregner sig for en forbrydelse af disse
>>svære dimensioner?
>
>En gang Jansons fristelser skyllet ned med en Svensk Folköl (lavet i
>Skælskør) og en dåse snus.

>--

Flødestuvede kartofler med ansjoser i!!

Dertil en halv liter skyllevand fra Harboes Bryggeri!!

Som dessert en kaninlort, der som bekendt har givet svenskerne det
udprægede markante ansigtsudtryk.

Jeg må hellere se at få ordnet de immigrationspapirer.

--

Venlig hilsen
Folmer

rune.larsen@gmail.co~ (03-10-2007)
Kommentar
Fra : rune.larsen@gmail.co~


Dato : 03-10-07 12:27

On Oct 3, 11:59 am, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Nu anser jeg mig selv for at være en nogenlunde ansvarlig bilist, og
> selv om jeg passerede stedet mellem kl. 03:00 og 04:00, trykkede jeg
> pligtskyldigst på off-knappen til cruise-controllen og lod ekvipagen
> løbe farten af, i samme øjeblik som jeg ser skiltet med 50 km/t.
>
> Nu var jeg jo ikke klar over, at der var opsat kamera på stedet, for
> så havde jeg naturligvis foretaget en katastrofeopbremsning, men
> farten var dog kommet ned i anstændige 63 km/t.

> Hvad tror I at svenskerne beregner sig for en forbrydelse af disse
> svære dimensioner?

Hastighedsovertrædelse, vej med 50 km/t eller mindre, 11-15 km/t over
koster 2400sek.
http://www.aklagare.se/upload/Media/Nyheter/obotskatalogen.pdf

/Rune



Folmer Rasmussen (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-10-07 12:39

On Wed, 03 Oct 2007 11:27:05 -0000, "rune.larsen@gmail.com"
<rune.larsen@gmail.com> wrote:

>On Oct 3, 11:59 am, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
>> Nu anser jeg mig selv for at være en nogenlunde ansvarlig bilist, og
>> selv om jeg passerede stedet mellem kl. 03:00 og 04:00, trykkede jeg
>> pligtskyldigst på off-knappen til cruise-controllen og lod ekvipagen
>> løbe farten af, i samme øjeblik som jeg ser skiltet med 50 km/t.
>>
>> Nu var jeg jo ikke klar over, at der var opsat kamera på stedet, for
>> så havde jeg naturligvis foretaget en katastrofeopbremsning, men
>> farten var dog kommet ned i anstændige 63 km/t.
>
>> Hvad tror I at svenskerne beregner sig for en forbrydelse af disse
>> svære dimensioner?
>
>Hastighedsovertrædelse, vej med 50 km/t eller mindre, 11-15 km/t over
>koster 2400sek.
>http://www.aklagare.se/upload/Media/Nyheter/obotskatalogen.pdf

>--

Lige nøjagtigt.

Det er da godt at de er lidt inflationsramte.

--

Venlig hilsen
Folmer

jan@bygteknik.dk (03-10-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 03-10-07 18:15

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Det er helt overordentligt pinligt.


Istemmer ;(

Jeg blev dælme blitzet en eftermiddag, hvor jeg bare fulgte trafikken
hjemad ... at betale ved kasse 1. Øv osse ;)

(Godt det ikke var en levende betjent, der kender Garmin ;)


--
Jan_stevns

Mogens (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 03-10-07 19:00

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:5ro6g3lorl1q3iffu01rbgg2k9p9b9ll3n@4ax.com...

> Hvad tror I at svenskerne beregner sig for en forbrydelse af disse
> svære dimensioner?

Uden t være skråsikker jvf. "andre" - 2.000 SEK?
www.polisen.se/inter/nodeid=13772&pageversion=1.html



Uffe Bærentsen (04-10-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 04-10-07 11:52


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:5ro6g3lorl1q3iffu01rbgg2k9p9b9ll3n@4ax.com...

> Det er helt overordentligt pinligt.

Ja.


> I embeds medfør kommer jeg kørende på E18 et stykke vest for
> Stockholm.
>
> På stedet er der ikke motorvej, men motortrafikvej. Der ligger en
> tankstation med døgnåben restaurant, og på den anden side af vejen er
> der lastbilparkering.
>
> Stedet er ikke stort nok til at have sit eget navn, men det har fået
> sit eget hastighedskamera.
>
> Nu anser jeg mig selv for at være en nogenlunde ansvarlig bilist, og
> selv om jeg passerede stedet mellem kl. 03:00 og 04:00, trykkede jeg
> pligtskyldigst på off-knappen til cruise-controllen og lod ekvipagen
> løbe farten af, i samme øjeblik som jeg ser skiltet med 50 km/t.

Så er du jo nok fortaler for en ny type færdselsskilte.
En type der advarer om en kommende hastighedsnedsættelse.


> Nu var jeg jo ikke klar over, at der var opsat kamera på stedet, for
> så havde jeg naturligvis foretaget en katastrofeopbremsning, men
> farten var dog kommet ned i anstændige 63 km/t.

Det var da også tarveligt at de ikke skiltede med kameraet :-/


> Det udløste naturligvis et orange glimt, og en serie bandeord fra
> undertegnede.

Bandeord som fra Egon Olsen eller Kaptajn Haddock


> Sådan er det ikke, og jeg betaler ved kasse 1. Er man stor nok til at
> køre for stærkt, er man også stor nok til at betale.

Enig!


> Man kan jo i sit stille sind sidde og glæde sig over, at man ikke
> udryddede en hel børnehaveklasse, eller et par søvndrukne
> lastbilchauffører der var på vej over vejen efter morgenkaffe.



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Peter Dalgaard (04-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 04-10-07 13:04

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> writes:

> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:5ro6g3lorl1q3iffu01rbgg2k9p9b9ll3n@4ax.com...
....
>> Nu anser jeg mig selv for at være en nogenlunde ansvarlig bilist, og
>> selv om jeg passerede stedet mellem kl. 03:00 og 04:00, trykkede jeg
>> pligtskyldigst på off-knappen til cruise-controllen og lod ekvipagen
>> løbe farten af, i samme øjeblik som jeg ser skiltet med 50 km/t.
>
> Så er du jo nok fortaler for en ny type færdselsskilte.
> En type der advarer om en kommende hastighedsnedsættelse.
>
>
>> Nu var jeg jo ikke klar over, at der var opsat kamera på stedet, for
>> så havde jeg naturligvis foretaget en katastrofeopbremsning, men
>> farten var dog kommet ned i anstændige 63 km/t.
>
> Det var da også tarveligt at de ikke skiltede med kameraet :-/

Det plejer de faktisk at gøre, hinsidan. Men det er jo ikke sikkert at
man ser det når man kommer dalrende kl. midt om natten....

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408865
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste