Router med ISDN
Fra : Survival

Dato : 11-07-01 12:45

Hej Alle

Jeg har bygget et nyt hus med et internt netværk. Jeg har fået installeret
ISDN og en ISDN-router med 6 kanaler. Jeg har ligeså fået konfigureret
Routeren (tror jeg!).
Mit spørgsmål lyder på hvordan jeg ved hjælp af en tilfældig computer på
netværket får routeren til at kalde op til internettet og dirigeret
info-strømmen hen til min computer.
Jeg har fedtet lidt rundt med internet via LAN i browseren, men jeg ka ikke
få det til at virke, den siger noget med proxy-servere/instillinger, Er det
der løsningen skal findes?.
Jeg tror jeg mangler noget grundlæggende system forståelse om hvordan et
sådan netværk bør virke.

Er det ikke en der kan hjælpe mig med lidt opsætning?

Tak

Benjamin Wivel

Fra : Buck

Dato : 11-07-01 13:47

Hejsa,

> Er det ikke en der kan hjælpe mig med lidt opsætning?

jow da...
når du siger "ISDN-router med 6 kanaler", går jeg ud fra at det er en af dem
med indbygget hub?

jeg går også ud fra at du ved hvordan du tildeler IP adresser til de
foreskellige maskiner.

Hvis routeren er sat rigtig op med sin egen lokale IP adresse f.eks.
192.168.0.1 så skal de forskellige pcere have denne adresse som default
gateway.

Ex. PC1:
IP 192.168.0.5
mask 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1

Du burde nu (eller efter genstart) kunne pinge en adresse fra en MS-Dos
Prompt.

prøv PING 193.88.44.22
(det er en af TDK´s DNS servere)

Internet explorer skal så "bare" sættes op til at connecte via LAN uden
proxy og du skal evt. osse slå "automatiske indstillinger" fra.

Hvis du kan pinge ud på internettet, men ikke åbne nogen sider i din
browser, kan du prøve at indtaste de DNS adresser, du har fået oplyst af dit
teleselskab, under kontrolpanel-netværk-TCPIP-DNS.

Har du ikke fået oplyst nogen DNS kan du ofte bruge 193.88.44.22

God fornøjelse
--
/Buck