Nogen der har fået deres Radiohead album?
Fra : Koeffe

Dato : 10-10-07 22:10

Så var det i dag, 10. okt. at Radioheads nye album skulle
være udkommet...

Jeg købte (ja, for penge!) Radioheads album i morges, og fik
en mail hvor der bl.a. stod:

"YOUR UNIQUE ACTIVATION CODE(S) WILL BE SENT OUT LATER THIS
MORNING 10th OCT(UK TIME).
THIS CODE/LINK WILL TAKE YOU STRAIGHT TO THE DOWNLOAD AREA."

Men jeg har ikke modtaget noget overhovedet?

Og hjemmesiden har virket pænt presset hele dagen. Har I
fået albummet?

Koeffe

Fra : Peter Heide

Dato : 11-10-07 02:13

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Men jeg har ikke modtaget noget overhovedet?
>
> Og hjemmesiden har virket pænt presset hele dagen. Har I

Ikke via Radioheads hjemmeside men den ligger overalt i den alternative,
ikke helt lovlige, del af nettet.

Forøvrigt et fremragende download. Rigtigt fint musik har lyttet
til den for tredie gang. Og den holder.

Men det er sgu da for dårligt det du oplever og så har du betalt for det !

Fra : rosenauer.dk

Dato : 11-10-07 08:43

> Jeg købte (ja, for penge!) Radioheads album i morges, og fik
> en mail hvor der bl.a. stod:

Hvad endte du med at vælge at betale ? ;)

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Koeffe

Dato : 11-10-07 17:49

"rosenauer.dk" <martinFJERN@rosenauer.dk> skrev i en
meddelelse

| Hvad endte du med at vælge at betale ? ;)

Nå, efter en rykker mail i går aftes har jeg i nat modtaget
to forskellige download links, så måske de bare havde glemt
mig - tænkte ellers på om de måske have været hårdt pressede
på deres server, og så sendte links ud i rækkefølge efter
hvor mange penge folk havde lagt :)

Jeg havde nemlig kun lagt 2 pund i første omgang - og så
kommer der af en eller anden grund 0.45 pund oveni, dvs 2.45
pund. Min plan er at hente albummet - ikke gratis, for det
giver mig da næsten helt dårlig samvittighed når nu de er så
flinke og nytænkende - men billigt* i hvert fald, og så hvis
ellers jeg kan lide det, så købe det igen, og dermed smide
nogle flere penge efter Radiohead, og støtte deres koncept.

(*) Hørte fra en kammerat at ved et almindeligt CD salg fik
kunstneren ca kr. 18,- af beløbet som en CD koster (ved godt
det svinger)... Men det var i hver fald det beløb jeg
minimum ville give dem til at starte med :)

--
Koeffe

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-10-07 18:02

> [...]
> mig - tænkte ellers på om de måske have været hårdt pressede
> på deres server, og så sendte links ud i rækkefølge efter

Min activation link lå i min inbox da jeg kom fra jobbet, så den side var
helt iorden, til gengæld blev download afbrudt da den var nået til 17mb og
da jeg ville genbruge activation link var det expired fordi jeg havde brugt
det...
Jeg havde heldigvis valgt ikke at betale - fordi jeg er til cd'ere uden for
meget tab... ikke fordi jeg er en nærigfrans
--
sniper_Nolight

Fra : Henrik Hansen

Dato : 11-10-07 10:14

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> writes:

> [...]
>
> Men jeg har ikke modtaget noget overhovedet?
>
> Og hjemmesiden har virket pænt presset hele dagen. Har I

Min kode lå i min inbox i går morges da jeg tjekkede, så jeg har fået
den, det er lækkert.

Men de har nok været PÆNT presset hele dagen.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 11-10-07 18:17

On Thu, 11 Oct 2007 11:13:37 +0200, Henrik Hansen <spam@fsck.dk>
wrote:

>Min kode lå i min inbox i går morges da jeg tjekkede, så jeg har fået
>den, det er lækkert.
>
>Men de har nok været PÆNT presset hele dagen.

Hvad kvalitet er musikken i? Jeg tænker her på bitrate osv.

Måske skulle det være det album jeg starter min radiohead samling med.

Fra : Koeffe

Dato : 11-10-07 18:38

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en
meddelelse

| Hvad kvalitet er musikken i? Jeg tænker her på bitrate
osv.

mp3, 160 kbps

Ikke noget at råbe hurra for. Jeg plejer normalt selv at
foretrække 192-320 kbps.

Men bortset fra det synes jeg det virker som en plade der er
ganske godt produceret/mixet. Der er god lyd (altså med
udgangspunkt i at det er mp3). Jeg tror den lyder ret nice
på CD...

| Måske skulle det være det album jeg starter min radiohead
samling med.

Jeg skal også først selv til at opdage Radiohead sådan
rigtigt nu tror jeg - tror egentlig altid jeg har været til
den slags musik, men jeg har bare aldrig fået lyttet til
andet end Karma Police, Creep osv... Nu lyttede jeg kun
ultrakort til den, og spolede nogle numre hurtigt igennem -
jeg synes det virker lidt stenet - men måske meget god at
bruge som slappe af musik / baggrundssmusik. Men det kan
være jeg bliver mere begejstret når jeg får hørt den
rigtigt....

Hvad siger I andre?

--
Koeffe

Fra : Mathias

Dato : 13-10-07 10:11

Koeffe skrev:
> "Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en
> meddelelse

> Hvad siger I andre?

Det er et godt album, men jeg ville nu hurtigt udvide med OK Computer
eller Kid A.

De er pengene værd, men ellers kan man jo smutte på biblioteket for låne
dem.

The Bends er er mere rock orienteret, uden store stryger arrangementer
eller elektroniske elementer.

Men man kan ikke gå galt i byen uanset hvilket album man vælger.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-10-07 14:39

> Men man kan ikke gå galt i byen uanset hvilket album man vælger.

Stort set alt Radiohead er godt - OK Komputer er selvfølgelig selvskrevet i
enhver cdsamling, men Thom yorke alene på en taburet med en guiyar bliver,
for mig, simpelthen for ulideligt...

Radiohead - ja tak.
Thom alene - nej tak. Alt for overvurderet.
--
sniper_Nolight

Fra : Mathias

Dato : 13-10-07 15:18

sniper_Nolight skrev:

> [...]
> for mig, simpelthen for ulideligt...
>
> Radiohead - ja tak.
> Thom alene - nej tak. Alt for overvurderet.

Ulideligt?

http://youtube.com/watch?v=-4hZt--0Yno

http://youtube.com/watch?v=LsJTaMSx3_8

http://youtube.com/watch?v=JSCvSMZUHiI

Jonny Greenwood er godt med på to af dem, men synes nu at Thom Yorke gør
et hæderligt stykke arbejde.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-10-07 16:05

> Ulideligt?

Ja.

> [...]
>
> http://youtube.com/watch?v=JSCvSMZUHiI
>
> Jonny Greenwood er godt med på to af dem, men synes nu at Thom Yorke gør

Link 2 er et fint eksempel på det jeg ikke bryder mig om. Jeg synes ikke han
synger ret godt live når han står der alene med sin akustiske guitar - det
kan han ikke. Det bliver monotont. Hans guitarspil er ikke særligt godt og
hans sang er kedelig...
Der er Radiohead numre jeg er vild med og nogle jeg ikke er så vild med, men
Thom alene er sjældent godt... det er det eneste jeg siger.
Jeg ved han er fantastisk til tekster og det at skrive musik, men det
hjælper mig bare ikke når det ikke fanger mig. Jeg falder ikke i svime når
han står der alene og krænger sin sjæl ud. Det er det for ringe til, men jeg
kan SAGTENS forstå at der er andre der kan lide det, så det er ikke et
angreb på fans eller Thom, for jeg kan, som sagt, lide andet af ham.... han
skal bare druknes lidt i resten af Radiohead
Nogle bands/sangere nyder man alt af - betingelsesløst (sådan har jeg det
med Pete Doherty og Babyshambles eksempelvis - en mand mange ellers ikke kan
snuppe) og andre bands nyder man i småbidder - sådan er Radiohead for mig.
--
sniper_Nolight

Fra : Peter Heide

Dato : 11-10-07 17:12

Track 7 , Reconer.

Hvorfor slutter det nummer så tidligt ? Det skulle fortsætte 2-3 min. De dér
strygere lyder stinkende godt, men fader desværre ud efter ½ min.