Pia raug sang
Fra : ___P.Sir

Dato : 08-10-07 10:58

Søger en sang af Pia Raug som hedder noget med en "gammel kone"....siger det
Jer noget?
preben

--
www.granvista.dk
Din feriehacienda i Spanien...

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-10-07 11:27

___P.Sir skrev:

> Søger en sang af Pia Raug som hedder noget med en "gammel
> kone"....siger det Jer noget?

Kan det være nummeret "Se nærmere til" fra "Hej lille Drøm" (1978)?

--
Herluf :·)

Fra : ___P.Sir

Dato : 08-10-07 12:00

> Kan det være nummeret "Se nærmere til" fra "Hej lille Drøm" (1978)?

Tja måske - kan jeg ikke vide uden at høre noget af den. Er der mon noget
sted på nettet, hvor man kan høre en lille smagsprøve på sådan en sang, og
derefter mod betaling downloade den, hvis det er den rigtige?
preben

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-10-07 14:08

___P.Sir skrev:

> Tja måske - kan jeg ikke vide uden at høre noget af den.
> Er der mon noget sted på nettet, hvor man kan høre en
> lille smagsprøve på sådan en sang, og derefter mod
> betaling downloade den, hvis det er den rigtige?

Jeg har søgt på nettet, men det ser ud til at Wilhelm
Hansens forlag sidder tungt på alle rettigheder til
Pia Raugs sange. Her er i hvert fald, sådan cirka, teksten
til den sang, jeg gættede på. (Jeg har lige genhørt
nummeret fra et kassettebånd):

Hvad ser du? Søster, her i min stue?
En gammel, sur og besværlig frue,
- lidt griset og rodet, hvor hun har ligget.
usikker på hånden og fjern i blikket.

Du taler lidt højt, men hun svarer ikke,
hun savler og hoster, har snue og hikke.
Hun takker dig ikke, for hvad du gør,og er så tit, som hun ikke bør.

Er det hvad du ser? Er det hvad du tænker?
Luk øjnene op og se mine lænker,
jeg sige dig hvem jeg er,den gamle kone, der ligger her.

Jeg er barn på ti i et lykkeligt hjem,
med forældre og søskende - jeg elsker dem.
Jeg er ung på seksten med håb og drømme,
så let på fod, og med tanker så ømme.
Jeg er brud på tyve, med roser på kind,
i mit eget hjem går jeg lykkeligt ind.
Jeg bliver mor, og bygger et hjem så trygt,
og værner mine mod kulde og frygt.

Og børnene vokser - sorger og glæder,
med årene veksler, vi ler og græder.
Så flyver ungerne væk fra reden,
min mand mig trøster, vi nyder freden.
Vi når de halvtreds, vore børnebørn kommer,
bringer uro og glæde hver eneste sommer.

Men så kommer sorger og tungere dage,
min mand er død, jeg er ene tilbage.
For børnene selv har børn og hjem nu,
og der er meget der fanger dem nu.
Og borte er alle de gode år, så varme og glade og i trygge kår.

Nu piller alderen fjerene af mig,
mit hjerte er tungt, mit hår falder af mig,
jeg har ingen kræfter til dagens pligter
for ryggen er bøjet, og synet svigter.

Men inden i det gamle kadaver,
er endnu levende, smukke haver.
Der lever en barndom, en ungdom og steder,
der lever minder, sorger og glæder.
De gladeste minder i sindet synger,
skønt alderens byrder mit hjerte tynger.
Og smerteligt nemmes den tunge lære,
at intet kan blive ved med at være.

Hvad ser du søster? - en gammel besværlig
- og træt lille kone? - nej vær nu ærlig
- se nærmere til - måske kan du finde,
et barn, en brud, en mor - måske en kvinde.

Se mig som sidder der inderst inde,
det er mig, som du skal prøve at se og finde.
--
Herluf :·)

Fra : ___P.Sir

Dato : 08-10-07 14:17

> [...]
> et barn, en brud, en mor - måske en kvinde.
>
> Se mig som sidder der inderst inde,
> det er mig, som du skal prøve at se og finde.

Tak skal du have for fint arbejde. Om det er den rigtige må jeg lige have
min kone til at kigge på, når hun kommer hjem. Det er hende, der har
"bestilt" den nemlig.
preben

Fra : Michael Lund

Dato : 08-10-07 16:41

> Tak skal du have for fint arbejde. Om det er den rigtige må jeg lige have
> min kone til at kigge på, når hun kommer hjem. Det er hende, der har
> "bestilt" den nemlig.

Hvorfor ikke lade hende høre den?

Jeg har den hvis det skal være.

Mvh.