Øde ø
Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 15:31

Hvad ville I vælge hvis i skulle strande på en øde ø, og kun fik ét
nummer med på MP3-afspilleren? (+ en hulens masse batterier)

Jeg tror jeg ville vælge ELP's "Karn Evil 9":
(Her first impression, part 1): http://youtube.com/watch?v=WUclxp7FxHI

Ikke kun fordi det er langt (flere satser og dele), men også fordi det
er et utroligt velskrevet, alsidigt nummer, der slår mig med nye
detaljer hver gang jeg hører det.

Nogle bud på jeres yndlingsnumre?

/Alex

Fra : Max

Dato : 21-09-07 15:55

Hej Alex

> Nogle bud på jeres yndlingsnumre?

En mulighed kunne være Like a Hurricane fra
CD'en Weld med Niel Young & Crazy Horse.

--
Mvh Max

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-09-07 15:55

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> [...]
>
> Ikke kun fordi det er langt (flere satser og dele), men også fordi det
> er et utroligt velskrevet, alsidigt nummer, der slår mig med nye

Dream Theater, Change of Seasons

/thomas

Fra : ølkusken

Dato : 21-09-07 16:06

http://www.mp3sugar.com/million-dead/harmony-no-harmony/holloway-prison-blues-295388.m3u

mit absolutte favoritnummer som skal med på øen er:

Million Dead - Holloway Prison Blues

blir aldrig træt af den gruppe. græd snot da jeg fandt ud af at de var gået
i opløsning. 2 måneder før jeg "opdagede" dem

Men selvfølgelig en anden stil end alex' forslag...

jesper

Fra : Peter Westh

Dato : 21-09-07 17:06

> Hvad ville I vælge hvis i skulle strande på en øde ø, og kun fik ét
> nummer med på MP3-afspilleren? (+ en hulens masse batterier)

Contrapunctus 1 fra Johan Sebastian Bachs "Kunst der Fuge"
http://www.youtube.com/watch?v=L_PUdFZ6SaU

Eller hvis det skulle være Rock: "Starless" med King Crimson:
http://www.youtube.com/watch?v=RMmqYwaDg7s (Ignorer venligst den dybt
smagløse video)

/P

Fra : Pernille

Dato : 21-09-07 17:12

> [...]
>
> Ikke kun fordi det er langt (flere satser og dele), men også fordi det
> er et utroligt velskrevet, alsidigt nummer, der slår mig med nye

Doors, Light my fire.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 21-09-07 18:33

"Alex Linaa" skrev

> Hvad ville I vælge hvis i skulle strande på en øde ø, og kun fik ét
> nummer med på MP3-afspilleren? (+ en hulens masse batterier)

Nærmest et umuligt valg men måske:

Rickie Lee Jones: "Chuck E's In Love"

- fordi jeg elsker Steve Gadds tilbanelænede spil.

- Jensby

Fra : Specks6812

Dato : 21-09-07 21:19

Alex Linaa <www.linaa.com> said in news:ubl7f39572vo61o7h6cmsl02dltfhnbhgh@
4ax.com:

> [...]
>
> Ikke kun fordi det er langt (flere satser og dele), men også fordi det
> er et utroligt velskrevet, alsidigt nummer, der slår mig med nye

Jeg ville ikke medbringe en sølle MP3 afspiller.
Jeg ville medbringe et ordentligt stereoanlæg.
Og i og med at det ene nummer så ville være på en LP ville jeg have mere
musik end andre.
Så skulle det nok være Dave Brubeck Quartet: "Time Out"

Fra : Holst

Dato : 21-09-07 22:48

Specks6812 wrote:

> Jeg ville ikke medbringe en sølle MP3 afspiller.
> Jeg ville medbringe et ordentligt stereoanlæg.

Hvordan vil du få strøm til det på den øde ø? Med dit medbragte
atomkraftværk?

Fra : Specks6812

Dato : 22-09-07 22:15

Holst <newsnov06@shelter.dk> said in news:46f43bfc$0$159
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hvordan vil du få strøm til det på den øde ø? Med dit medbragte
> atomkraftværk?

Jeg bygger en dæmning og laver et hydrokraftværk.

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 21:34

Alex Linaa wrote:
> Hvad ville I vælge hvis i skulle strande på en øde ø, og kun fik ét
> nummer med på MP3-afspilleren? (+ en hulens masse batterier)

Clout/Save me

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : -= JF =-

Dato : 21-09-07 22:09

Alex Linaa skrev:

> Nogle bud på jeres yndlingsnumre?

Jeg er så meget i tvivl at jeg ville blive nødt til at lukke øjnene og
vælge et tilfældigt af disse:

Beatles - Hey Jude.
10cc - One night in Paris.
Prince - Purple rain.

--
Mvh. John

Fra : Dopedog

Dato : 22-09-07 10:32

> [...]
>
> Ikke kun fordi det er langt (flere satser og dele), men også fordi det
> er et utroligt velskrevet, alsidigt nummer, der slår mig med nye

Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 22-09-07 10:52

On Fri, 21 Sep 2007 16:30:36 +0200, Alex Linaa wrote:

> Nogle bud på jeres yndlingsnumre?

Jeg tror nu alle numre bliver ensformige hvis de er det eneste man har med
på en øde ø :)

Men ok, en af mine yndlingssange som jeg nok ville vælge er

Dead Can Dance - Don't Fade Away

og det skal være udgaven fra "Toward the Within" albummet, der er et
livealbum og numrene bliver meget mere levende live.

Her er en video som jeg nok tror kommer fra det album:
http://youtube.com/watch?v=MvmDM7ovz2o

Fra : Holst

Dato : 22-09-07 11:07

Thomas Jespersen wrote:

> Jeg tror nu alle numre bliver ensformige hvis de er det eneste man har med
> på en øde ø :)

Ja, havde jeg kun et enkelt nummer med, så behøvede jeg næppe alverdens
med ekstra batterier. Jeg er ret overbevist om, at jeg vil blive ret
træt af selv det bedste nummer, inden de første par sæt batterier er
blevet opbrugt.

Der er helt sikkert mange fabelagtige numre, men hvis man kun kan tage
ét nummer med, så kan det på sin vis være lidt ligegyldigt. Så hellere
få noget brugbart med, f.eks. en god kniv.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-09-07 15:43

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message
> Hvad ville I vælge hvis i skulle strande på en øde ø, og kun fik ét
> nummer med på MP3-afspilleren? (+ en hulens masse batterier)

Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond, Pts. 1-5

Ole Thomsen

Fra : kautaq

Dato : 22-09-07 16:46

Alex Linaa:

> Hvad ville I vælge hvis i skulle strande på en øde ø, og kun fik ét
> nummer med på MP3-afspilleren?

The Damned - I Just Can't Be Happy Today

Fra : Broegger

Dato : 22-09-07 18:26

Alex Linaa <www.linaa.com> skrev news:ubl7f39572vo61o7h6cmsl02dltfhnbhgh@
4ax.com:

> [...]
>
> Ikke kun fordi det er langt (flere satser og dele), men også fordi det
> er et utroligt velskrevet, alsidigt nummer, der slår mig med nye

Ingen... jeg ville nyde freden fra fruen og ungerne!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Max

Dato : 22-09-07 19:33

Hej Broegger

> Ingen... jeg ville nyde freden fra fruen og ungerne!

Så kan man jo spørge sig selv hvofor du har anskaffet
dig dem ?

--
Mvh Max

Fra : Broegger

Dato : 23-09-07 07:56

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev news:46f55f19$0$15882
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hej Broegger

> Så kan man jo spørge sig selv hvofor du har anskaffet
> dig dem ?

Øhhh... bhøøøø... Det nægter jeg at svare på.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 22-09-07 23:02

On Fri, 21 Sep 2007 16:30:36 +0200, Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> [...]
>
>Ikke kun fordi det er langt (flere satser og dele), men også fordi det
>er et utroligt velskrevet, alsidigt nummer, der slår mig med nye

Jeg ville ikke have en mp3 afspiller med (jeg får ondt i ørene af mp3
musik/støj), men måske en bærbar CD afspiller med, og således en hel
CD, men at vælge den ville ikke gøre det spor nemmere.

Jeg har overvejet mange numre bare for sjov skyld, men bliver blot
mere og mere i tvivl.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Ad Infinitum

Dato : 22-09-07 23:31

> [...]
>
> Ikke kun fordi det er langt (flere satser og dele), men også fordi det
> er et utroligt velskrevet, alsidigt nummer, der slår mig med nye

Michael Falck. et land uden høje bjerge

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-07 10:40

On Fri, 21 Sep 2007 16:30:36 +0200, Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

>Hvad ville I vælge hvis i skulle strande på en øde ø, og kun fik ét
>nummer med på MP3-afspilleren? (+ en hulens masse batterier)

Tak for buddene.

Playlisten ser således ud, og jeg vil klart forsøge at samle dem til
mit helt eget "Øde ø-album":

Niel Young & Crazy Horse - "Like a Hurricane"
Dream Theater - "Change of Seasons"
Million Dead - "Holloway Prison Blues"
King Crimson - "Starless"
Doors - "Light my fire"
Rickie Lee Jones - "Chuck E's In Love"
Dave Brubeck Quartet - "Time Out"
Clout - "Save me"
Beatles - "Hey Jude"
10cc - "One night in Paris"
Prince - "Purple rain"
[...]
Emerson, Lake & Palmer - "Karn Evil 9"

Det er en lækker variation og alsidighed i musikmagen i denne gruppe,
og der er både ukendte numre, og numre der trænger til et genhør på
listen.

/Alex

Fra : Ad Infinitum

Dato : 23-09-07 12:23

> [...]
>
> Det er en lækker variation og alsidighed i musikmagen i denne gruppe,
> og der er både ukendte numre, og numre der trænger til et genhør på

Grin Alex der stod 1 nummer

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-07 13:09

On Sun, 23 Sep 2007 13:22:57 +0200, "Ad Infinitum"
<Nakskov4900@gmail.com> wrote:

>Grin Alex der stod 1 nummer

hehe, du har ret. Sorry

Men jeg vil lave et "Øde ø survival kit" bestående af en cd med
numrene, en kniv, 3.551 batterier, en CD-afspiller, lidt mad, nogle
flasker Jack D......

Har man brug for mere?

/Alex

Fra : Holst

Dato : 23-09-07 13:42

Alex Linaa wrote:

> Men jeg vil lave et "Øde ø survival kit" bestående af en cd med
> numrene, en kniv, 3.551 batterier, en CD-afspiller, lidt mad, nogle
> flasker Jack D......
>
> Har man brug for mere?

En kvinde! Men så er øen måske ikke længere øde ...

Fra : -= JF =-

Dato : 23-09-07 14:13

Holst skrev:

> En kvinde!

Skal du absolut høre musik nu!!
Årh nej. Ikke det nummer igen!
Ih altså... Det er tredje gang i dag at jeg skal lægge dine batterier på
plads!
Sig mig - Er det virkelig nødvendigt at vi har så'n en stor Discman?
Ikke i aften. Jeg har hovedpine!

Sikker på at du vil ha' mor'en med

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-07 18:45

On Sun, 23 Sep 2007 15:12:35 +0200, -= JF =- <null@null.null> wrote:

> [...]
>plads!
>Sig mig - Er det virkelig nødvendigt at vi har så'n en stor Discman?

LOL - Ja det ville få en øde ø til at lyde som en bangård. Når jeg
siger øde, så mener jeg øde

Fra : Holst

Dato : 23-09-07 19:21

Alex Linaa wrote:

> LOL - Ja det ville få en øde ø til at lyde som en bangård. Når jeg
> siger øde, så mener jeg øde

Ja, bliver man der længe nok, så bliver geden på øen nok attraktiv.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 23-09-07 20:00

Holst wrote:

> Ja, bliver man der længe nok, så bliver geden på øen nok attraktiv.

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : -= JF =-

Dato : 23-09-07 21:01

Holst skrev:

> Ja, bliver man der længe nok, så bliver geden på øen nok attraktiv.

Joh - Men så skal det altså være en hunged. Jeg er sgu ikke pervers!

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-07 14:58

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> wrote in message

> Ja, bliver man der længe nok, så bliver geden på øen nok attraktiv.

*LOL*
Det er utroligt som et ret enkelt tankeeksperiment har det med at udvikle
sig af sære snørklede veje

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 23-09-07 16:59

"Alex Linaa" skrev

> Men jeg vil lave et "Øde ø survival kit" bestående af en cd med
> numrene, en kniv, 3.551 batterier, en CD-afspiller, lidt mad, nogle
> flasker Jack D......
>
> Har man brug for mere?

Yep - en fluestang med tilbehør.

- Jensby

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-07 18:46

On Sun, 23 Sep 2007 17:59:09 +0200, "Jan Bang Jensby"
<janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote:

>Yep - en fluestang med tilbehør.

Købt, hvordan kunne jeg glemme det?

/Alex

Fra : Max

Dato : 23-09-07 18:05

Hej Alex

> Men jeg vil lave et "Øde ø survival kit" bestående af en cd med
> numrene, en kniv, 3.551 batterier, en CD-afspiller, lidt mad, nogle
> flasker Jack D......
>
> Har man brug for mere?

Hvis du spørger Ben Gun, så mangler du OST :)

--
Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 23-09-07 18:16

Max wrote:

> Hvis du spørger Ben Gun, så mangler du OST :)

Jeps. Det er en herlig sang

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-07 18:47

On Sun, 23 Sep 2007 19:05:16 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hvis du spørger Ben Gun, så mangler du OST :)

Adw, så hellere ½ ko at skære lidt bøffer fra

Fra : Max

Dato : 23-09-07 18:53

Hej Alex

> Adw, så hellere ½ ko at skære lidt bøffer fra

Faktisk heller en hel ko så man kunne få mælk :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-07 19:15

On Sun, 23 Sep 2007 19:52:33 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Faktisk heller en hel ko så man kunne få mælk :)

Næh, vi har jo Jack D, så hvad skal vi med mælk?

Fra : Max

Dato : 24-09-07 15:38

Hej Alex

> Næh, vi har jo Jack D, så hvad skal vi med mælk?

Helt ærlig, så tror jeg at jeg kommer til at savne min mælk
mere end min Lagavulin.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-07 16:33

On Mon, 24 Sep 2007 16:38:18 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Helt ærlig, så tror jeg at jeg kommer til at savne min mælk
>mere end min Lagavulin.

Du har muuuuligvis ret, men skidt med det for jeg regner alligevel med
at blive reddet efter en uge

Fra : Max

Dato : 24-09-07 21:34

Hej Alex

> Du har muuuuligvis ret, men skidt med det for jeg regner alligevel med
> at blive reddet efter en uge

Nu er du jo useriøs, der var snak om en øde ø oplevelse,
ikke om en ferie :)

--
Mvh Max

Fra : Torben