Steve Lukather - hvilken guitar?
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 18-09-07 11:44

Hej -

Jeg har netop set en DVD-koncert med Toto. Forrygende!

Hvad er det for en guitar, Steve Lukather spiller på? Det ligner en Fender
Strat - men jeg er næsten overbevist om, at det ikke er en sådan.

På Totos hjemmeside kan man læse, at Simon Philips er indlagt på hospitalet.
Hvad fejler han? Er han snart på "stikkerne" igen?

Tak for hjælpen!

- Jensby

Fra : Jacob

Dato : 18-09-07 14:00

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På Totos hjemmeside kan man læse, at Simon Philips er indlagt på
> hospitalet. Hvad fejler han? Er han snart på "stikkerne" igen?

Hej Jan

Nu du var inde på deres side, kunne du selv havde fundet svar på dit
spørgsmål

Men ellers kommer det her

http://www.toto99.com/features/equipmentluke.shtml

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 18-09-07 14:39

"Jacob" skrev

> Hej Jan
>
> Nu du var inde på deres side, kunne du selv havde fundet svar på dit
> [...]

Tak Jacob!

Det var dumt af mig, at jeg ikke tænkte på det.

Forøvrigt et imponerende baggear.

- Jensby

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-07 19:17

On Tue, 18 Sep 2007 12:44:03 +0200, "Jan Bang Jensby"
<janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote:

>Hvad er det for en guitar, Steve Lukather spiller på? Det ligner en Fender
>Strat - men jeg er næsten overbevist om, at det ikke er en sådan.

Du har fået svaret andetsteds, men jeg kan godt forstå du synes det
ligner en Strat, for Music Man har Leo Fender, og en tidligere
Fender-ansat, George Fullerton som ophavsmænd, hvilket klart spores i
både form og lyd.

/Alex

Fra : Allan

Dato : 20-09-07 09:32

Nu ligner en Musicman ikke en strat så meget som de Valley Art's som
Lukather spillede på indtil starten af 90'erne.

Hvilken TOTO DVD var det du så og hvornår er den optaget?

/Allan

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-07 12:18

"Allan" skrev

> Hvilken TOTO DVD var det du så og hvornår er den optaget?

Den må være fra før 5. august 1992, for Jeff Porcaro var med på trommer.

- Jensby

Fra : Allan

Dato : 20-09-07 14:05

Så spiller sikker på hans Valley art "Steve Lukather" model se:
http://www.stevelukather.net/Gear.aspx

Måske har det været den mest kendte af hans guitare "Robot"
http://www.stevelukather.net/images/gear/valleyarts1988.jpg

/Allan

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 20-09-07 15:47

"Allan" skrev

> Måske har det været den mest kendte af hans guitare "Robot"
> http://www.stevelukather.net/images/gear/valleyarts1988.jpg

Nu er jeg slet ikke i tvivl. Det var helt sikker Valley Arts Robot.

Vi diskuterede nemlig - om jeg så må sige - "kropsmalingen".

- Jensby

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 08:10

"Allan" skrev

> Nu ligner en Musicman ikke en strat så meget som de Valley Art's som
> Lukather spillede på indtil starten af 90'erne.
>
> Hvilken TOTO DVD var det du så og hvornår er den optaget?

Jeg skal lige være helt sikker:

Er Valley Art også en Musicman - eller er det et selvstændigt brand?

- Jensby

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 08:52

On Fri, 21 Sep 2007 09:09:51 +0200, "Jan Bang Jensby"
<jansnabelabang-jensby.dk> wrote:

>Jeg skal lige være helt sikker:
>
>Er Valley Art også en Musicman - eller er det et selvstændigt brand?

Valley Arts er et selvstændigt brand, som godt nok er udspringer af
"kopier" af Fender Telecaster og Stratocaster.
At Valley Arts i dag hører til Gibson-familien gør kun det hele endnu
mere rodet

/Alex

Fra : Allan

Dato : 23-09-07 17:16

Tja, hvorfor er det så rodet?
Musicman og Fender er jo heller ikke nogle selvstændige brands mere......ja,
en del vil her sikket sige noget andet med Fender......men de gik altså
konkurs i 80'erne!

At Gibson ejer Valley Art's i dag giver da en del mening da den ene med
stifter af Valley Art Mike McGuire i dag leder Gibsons Custom Shop.

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-07 18:28

On Sun, 23 Sep 2007 18:15:53 +0200, "Allan"
<ingen_spam_allan@copenhagenguitars.dk> wrote:

> [...]
>
>At Gibson ejer Valley Art's i dag giver da en del mening da den ene med
>stifter af Valley Art Mike McGuire i dag leder Gibsons Custom Shop.

Ok, men det eneste jeg mente var at Gibson nu ejer et brand der ligner
en Fender, ikke andet

/Alex