Skærme
Fijala 3554
USB Hub
Fra : Jan Andersen

Dato : 11-07-01 11:38

Hvad er formålet med USB Hub (på LG'en)?

Fra: Jan Andersen <jma73@hotmail.com>
Emne: køb af god 17" skærm.
Dato: 10. juli 2001 22:38

Da min gode Compaq P700 (Triniton) gik sort for et stykke tids siden og er
for dyr at lave overvejer jeg at anskaffe mig en af følgende skærme:

LG Electronics
17" Flatron 795FT Plus, 0.24 dot,1600x1200/75Hz m/USB hub
kr. 2999+fragt hos SHG.

eller

Hitachi 17 CM625ET 95KHZ FLAT FACE DES Kampagnevare 2.960 kr.
(Kampagnevare på www.edbpriser.dk)

Jeg hælder klart mest til Flatron'en. Men jeg må ærligt indrømme at jeg ikke
er nået særligt langt med min "reserch" endnu... Er derfor også åben overfor
andre skærme.

Har I nogle kommentarer?

Er der en som har erfaring med at købe over nettet hos SHG (eller andre)?

Mvh

Jan

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 11-07-01 13:35

Jan Andersen wrote:

> Hvad er formålet med USB Hub (på LG'en)?

Det samme som med en fritstående USB hub.

Meningen er at du trækker en USB ledning fra din PC til hub'en som sidder i
skærmen. Derefter kan du så forbinde dine USB enheder til skærmen i stedet for
direkte til PC'en.

Det du får er med andre ord følgende:

1. Du slipper for besværet med at skulle rode under bordet for at forbinde en
USB enhed.
2. Du får flere USB stik og kan derfor forbinde flere enheder uden at skulle
bytte rundt.
3. I forhold til en selvstændig hub har du en kasse mindre på skrivebordet.

Yderligere kunne man forestille sig at skærmen var en USB enhed i sig selv
således at man kunne stille lys, kontrast og så videre via et program på PC'en,
men jeg ved ikke om der er nogen skærme som kan det.

Mvh

Bruno

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-07-01 14:38

> [...]
PC'en,
> men jeg ved ikke om der er nogen skærme som kan det.

Jo da. Min Philips 201B10 har et tilhørende program til indstilling af alt.
Også et fikst net over skærmen og så kan jeg trække i nettet og lave skæve
billeder eller rette op på dem. Ret fixt!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Rene H. Larsen

Dato : 12-07-01 02:23

iddqd@worldonline.dk writes:

> [...]
> sig selv således at man kunne stille lys, kontrast og så videre via
> et program på PC'en, men jeg ved ikke om der er nogen skærme som kan

Ja, man kan styre alle indstillinger via noget medfølgende (Windows-)
software. Som Michael skriver har visse Philips skærme tilsvarende
funktionalitet.
--
#!/usr/bin/perl -w
for(0..12){$b[$_]="|".($_==6?"-":" ")x78}for(0..78){substr($b[-