Skærme
Fijala 3554
Irriterende AOC skærm
Fra : Roald Skødt Poulsen

Dato : 11-07-01 11:21

Jeg har en AOC 9glrs skærm, som udsender en meget højfrekvent hyletone, når
den er slukket (dvs. i standby). For at undgå hyletonen er jeg faktisk nødt
til at afbryde strømmen, hvilket er ret irriterende i længden.

Er der nogen, der ved om problemet kan afhjælpes ?

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 11-07-01 12:25

"Roald Skødt Poulsen" <roald@dueholm.cc> wrote in message
> [...]
> til at afbryde strømmen, hvilket er ret irriterende i længden.
>
> Er der nogen, der ved om problemet kan afhjælpes ?

Ja, limning &/eller lakering af diverse spoler i strømforsyning og liniedel.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Roald Skødt Poulsen

Dato : 11-07-01 14:12

> Ja, limning &/eller lakering af diverse spoler i strømforsyning og
liniedel.

Er dette en fejl, der kan gå ind under garantien ?

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 11-07-01 14:39

> liniedel.
>
> Er dette en fejl, der kan gå ind under garantien ?

Ja, det gjorde den da jeg arbejde med rep. af monitorer :)

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Madsen

Dato : 11-07-01 16:51

"Nicolai Boilesen" <nicolai_boilesen@get2net.dk> skrev:

[Hyletone fra skærm]
> Ja, limning &/eller lakering af diverse spoler i strømforsyning og liniedel.

Nu er det godt nok lidt OT for denne gruppe, men ville det trick
mon også virke på et TV? Jeg har et 21" Luxor som hyler helt
vildt når der kommer lyse billeder på skærmen. Eneste måde
jeg kan få det væk på er at skrue ret langt ned for lysstyrke
og kontrast, men kunne man nu få det væk med en gang lak,
så kunne jeg da overveje at gøre det. Nu aner jeg bare ikke
hvad en liniedel er for noget, men strømforsyningen kan jeg
sikkert godt finde, hvis det skulle være :)

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 11-07-01 18:05

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message
> [...]
> hvad en liniedel er for noget, men strømforsyningen kan jeg
> sikkert godt finde, hvis det skulle være :)

Ja, det er samme fænomen på tv, liniedelen er højspændingen.
Give bare alle spoler en gang lak, så er du dækket ind :)

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Madsen

Dato : 11-07-01 18:32

"Nicolai Boilesen" <nicolai_boilesen@get2net.dk> skrev:

> Ja, det er samme fænomen på tv, liniedelen er højspændingen.
> Give bare alle spoler en gang lak, så er du dækket ind :)

Okay og tak.
Det vil jeg prøve af på et tidspunkt. :)

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Allan Anonym

Dato : 14-07-01 00:03

> når
> nødt

> Ja, limning &/eller lakering af diverse spoler i strømforsyning og
liniedel.

Min SAMSUNG skærm begynder også at hyle efter et stykke tids brug. Det
bliver ofte værre jo længere tid der går. Jeg kan slukke skærmen, hvilket
bevirker at lyden forsvinder. Men når den tændes et par sekunder efter er
den samme lyd der ofte igen. Jeg vil gætte på at det er samme
løsning/problem?

Skal man bruge en pensel eller spray? Hvilken slags lak? Er der nogle farer
ved at åbne sin skærm og spraye løs på ting, man synes ligner spoler?

Har nogle evt. en WWW URL med vejledning?

Fra : Roald Skødt Poulsen

Dato : 14-07-01 10:55

> [...]
> bevirker at lyden forsvinder. Men når den tændes et par sekunder efter er
> den samme lyd der ofte igen. Jeg vil gætte på at det er samme

Jeg ved ikke om det er samme problem, men min skærm er der ingen problemer
med så længe den tændt, det er når den er slukket den udsender en
højfrekvent hyletone. (Skærmen er jo så faktisk ikke slukket, men i en slags
standby mode)

Jeg har en kammerat, der nøjagtig samme problem, blot med en Hansol 19"

P.S. Har det nogen betydning, at der ikke er jord i stikket ?

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 14-07-01 13:05

"Allan Anonym" <allan@fantasydomain.fantasyland> wrote in message
Klip

> Skal man bruge en pensel eller spray? Hvilken slags lak?

Jeg kan ikke huske hvilken slags lak det er jeg plejer at bruge, men finder
ud af det senere. (sprayes på med "doseringsrør")

> Er der nogle farer ved at åbne sin skærm og spraye løs på ting, man synes
ligner > spoler?

Ikke specielt.

> Har nogle evt. en WWW URL med vejledning?

Nope.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : crax

Dato : 31-07-01 11:07

> Jeg kan ikke huske hvilken slags lak det er jeg plejer at bruge, men
finder
> ud af det senere. (sprayes på med "doseringsrør")

Fandt du ud af hvad det var for en lak?

Mvh. Thomas Rokamp