Howdy
Fra : gusse

Dato : 11-07-01 11:04

Findes der en "gratis" test side eller lign til at teste en ip-addr for
sikkerhedshuller ???

Fra : Karsten

Dato : 11-07-01 13:24

In article <3b4c24d8$0$2585$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "gusse"
<brian@inndevelop.com> %n wrote:

> Findes der en "gratis" test side eller lign til at teste en ip-addr for
> sikkerhedshuller ???

Jeg tror ikke der findes nogle sider, der kan teste dit system
ordentligt. Men hvis du vil bruge lidt tid, så kan jeg varmt anbefale
nessus - og den er gratis:)

http://www.nessus.org/

--
/Karsten

Fra : Jensen

Dato : 11-07-01 20:39

"gusse" <brian@inndevelop.com> wrote in message
> Findes der en "gratis" test side eller lign til at teste en ip-addr for
> sikkerhedshuller ???

www.grc.com hvor god den er ved jeg ikke men den er gratis

Jensen

Fra : gusse

Dato : 11-07-01 21:58

den er ikke så omfattende,.

Fra : Ole Helms

Dato : 11-07-01 23:28

"gusse" <brian@inndevelop.com> skrev i en meddelelse
> den er ikke så omfattende,.

Som hvad? Har du noget andet at foreslå? Så sig endelig til.

--
Venlig hilsen
Ole Helms

Fra : gusse

Dato : 12-07-01 08:17

Port Probe attempts to establish standard TCP/IP (Internet) connections on a
handful of standard, well-known, and often vulnerable Internet service ports
on YOUR computer.

hackere bruger ikke kun håndfuld kendte porte !

find et system der kan scanne alle 1-65.xxx porte igennem. Det var det jeg
mente med et scanner system.

Fra : Alex Holst

Dato : 12-07-01 08:32

> [...]
> on YOUR computer.
>
> hackere bruger ikke kun håndfuld kendte porte !

Nogle hackere bruger Emacs, har jeg hoert.

Der skal vaere en service (f.eks. en defekt IIS eller et delt drev) som kan
angribes foer der er nogen risiko.

> find et system der kan scanne alle 1-65.xxx porte igennem. Det var det jeg
> mente med et scanner system.

Brug netstat -an og led efter hvor der staar LISTEN.

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 11-07-01 23:24

> Findes der en "gratis" test side eller lign til at teste en ip-addr for
> sikkerhedshuller ???

Her:

http://scan.sygatetech.com/

Fra : Tom H