vegas tech / realtek 8029 netkort og win20~
Fra : Peter T.

Dato : 11-07-01 00:15

Jeg håber på at det er den rigtige gruppe.

Jeg har pænt store problemer med at få mit system til at acceptere et 2 år
gammelt 10mbit netkort. Så inden jeg går ud og køber et 3com netkort, vil
jeg høre om nogen her kunne hjælpe mig.
Jeg sætter kortet i maskinen, som kun kan detectes fra pci-slot 3 til 5.
Når jeg så booter op i win2000, kommer der 6-7 systembeskeder om nyt
hardware (1 netkort). Så langt så godt. Jeg siger ok til den første, som
så ikke kan finde den optimale driver dertil. Da jeg ved at det er et
realtek 8029 kort, går jeg naturligvis selv ind og finder den, men bliver
kun præsenteret for model 8019. Jeg henter så den nyeste win2000-driver
(som senere viser sig at være på win2000-cden) til dette kort hos
realtek.com, men windows vil stadig ikke acceptere/"se" denne driver. I et
forsøg, installerer jeg så 8019-driveren for at se hvad der sker, trykker
opdatér driver i enhedshåndtering og så kan jeg godt finde 8029 (i nogle
forsøg). Jeg installerer den, men da der åbenbart ligger 6-7 andre
ikke-installerede netværkskort under 'other devices', kan mit installerede
kort vist ikke bruges (eller hur?) pga. code 12 og code 31 - hvilket jeg er
for ukyndig til at forstå 100%. Derefter bliver jeg naturligvis lidt
hardcore i hovedet og reinstallerer windows, med samme resultat! 6-7
beskeder om nyt hardware på samme netkort. Ak. Alle forsøg på at
afinstallere spøgelsesnetkort, er mislykket, da windows pr. automatik finder
dem igen. Indtil videre har jeg prøvet mange andre forskellige mulige
løsninger, som jeg ikke orker at beskrive her.
Jeg har smidt æske og brugsanvisning til netkortet væk, men kan dog fortælle
at det er et billigt 10 mbit netkort, der er blevet solgt i en temmelig
farverig æske og at det var produceret af vegas tech, som vist er dansk
(hvis nogen nu skulle vide hvilket kort jeg taler om). Desuden har det
fungeret pænt under win98 og win98se uden nogle problemer.
Jeg håber I kan hjælpe mig, da jeg først og fremmest forsøger at fejlfinde
da bundkortet, måske(!) har været mishandlet pga. overspænding for et års
tid siden. Dette skulle dog være usandsynligt, da pcen fungerer fint,
bortset fra dette.

Mit system består af:

asus k7v - nyeste officielle bios v1.007
win2000 engelsk + SP2
winfast lydkort
creative geforce grafikkort agp + trident grafikkort pci (dualscreen)

Jeg går i seng efter 7 timers arbejde uden resultat. Så sov godt. :)

Mvh. Peter T.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 11-07-01 09:07

Hej Peter

"Peter T." <pinoc10@hotmail.NISSEcom> skrev i en meddelelse news:c_L27.2007$6x5.255345@news000.worldonline.dk...

> Jeg installerer den, men da der åbenbart ligger 6-7 andre
> ikke-installerede netværkskort under 'other devices', kan mit installerede
> kort vist ikke bruges (eller hur?)

Slet lige alle dem og start helt forfra uden netkort i maskinen.
Måske med...

FUT: dk.edb.system.ms-windows

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Peter T.

Dato : 12-07-01 07:15

"Peter T." <pinoc10@hotmail.NISSEcom> wrote in message
> Jeg håber på at det er den rigtige gruppe.

Guess not.

Men jeg købte et nyt netkort og nu virker det.

Mvh. Peter T.