Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
18-200
Fra : Jan

Dato : 10-10-07 15:53

hej

Er der nogen der har et af de 18-200mm objektiver af forskellig oprendelse,
jeg ved både tamron og sigma laver dem. Er de udmærkede eller noget skit.
Jeg vil self ikke samenligne med et _Canon L eller et godt Nikon, men til at
fotografere børnene på ferie osv.
Hvad med størrelsen er de kluntede osv.

Jan Damkjær
Huginsvej 19
7800 Skive
29625011

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 10-10-07 16:08

Se www.photozone.de - så kan du selv vurdere.

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : Disney

Dato : 11-10-07 21:24

Jeg har kigget på denne linse Nikkor AF-S 18-200mm f/3.5-5.6 G IF-ED VR II
DX i et stykke tid.
Nu har jeg kigget på denne side, men erkende at jeg er kommet i tvivl om det
er et godt køb eller ej.
Jeg har lidt svært ved at overskue alt den information man få om linsen. Ved
godt der er mange meninger om hvad der er godt og ej.
Men er der nogle der kan hjælpe mig med om det er et skidt køb eller om man
skal finde en anden linse i samme område. Det er til et D70.
Jeg kan godt se at den er meget "skæv" ved 18mm, men hvor meget ser det
normale øje det. Hvor mange % må den være skæv, uden man kan se det??
Ups det blev lidt langt...

MVH
Jens

Fra : Finn Emsby

Dato : 10-10-07 17:01

Hej Jan.

Da jeg startede med mit EOS 400D, havde jeg kun standard, det blev hurtigt
kedeligt.
Spurgte derfor på Fotobasen hvad andre mente, og utallige gange fik jeg
stukket den her
ud.
Tamron SP AF 18/200 f/3.5-6.3 Di II CA fra Fotoshop.dk der koster den
2.789,-
du kan få samme men som 18/250 til 3499,- og som Peter Hausner skrev til
mig, hans blev
skruet på et hus, og har ikke været af det siden.
Jeg erkender at da jeg satte mit på efter køb, har det ikke været derfra
endnu, og det kommer
det nok heller aldrig.
Jeg er super glad, for det gør virkelig et stykke billedarbejde.

Med venlig hilsen

Finn Emsby

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-10-07 19:09

On Wed, 10 Oct 2007 16:53:07 +0200, Jan wrote:

> Er der nogen der har et af de 18-200mm objektiver af forskellig oprendelse,
> jeg ved både tamron og sigma laver dem. Er de udmærkede eller noget skit.

Jeg har sigma'en som jeg bruger på canon 300 d. Jeg er ret tilfreds, til
prisen. Der er en del pudefortegtning på længere brændvidde, men det kan
korrigeres i billedbehandling. Alle på

http://pedalo.dk/barcelona/

er taget med det; men det kan du måske ikke bruge til så meget, da de alle
er eftebehandlede og nedskalerede.

> Hvad med størrelsen er de kluntede osv.

Nej, det synes jeg slet ikke.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kell Christensen

Dato : 10-10-07 21:27

Prøv at se:

http://www.fotokritik.dk/?x=/salg.html_vid=33825&ll=1

Det er ikke mig der sælger men har set den - flot.

Fra : Kurt Lund

Dato : 10-10-07 22:37

"Jan" <Jdd@thorpost.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> noget skit. Jeg vil self ikke samenligne med et _Canon L eller et godt
> Nikon, men til at fotografere børnene på ferie osv.

Jeg har dette
http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.asp?id=3324&navigator=6
og det er jeg meget glad for.
Kluntet næe det vejer godt nok lidt mere end EOS 400D, men det mærker man
ikke.

Kurt

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 11-10-07 18:39

Jan skrev i Message-ID: <470ce757$0$90267$14726298@news.sunsite.dk>:
> Er der nogen der har et af de 18-200mm objektiver af forskellig
> oprendelse, jeg ved både tamron og sigma laver dem.

Som, en tidligere ejer af Sigma 18-200 må jeg lige komme med lidt
modvægt til alle de positive kommentarer.

Det er godt bygget og meget handy med "alt i et", men det _er_ altså
ikke verdens bedste kvalitet. Den korte ende (18 mm) er faktisk ikke så
ringe men den lange ende er ret dårlig og visse brændvidder i midten
(som PhotoZone også skriver) er temmelig katastrofale.

Jeg har nok taget 7000 billeder med dette objektiv.