Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Crop af JPEG filer - Hjææælp!
Fra : Beeblebrox

Dato : 29-09-07 15:46

Hej folkens,

Jeg anvendte for et års tid siden et freeware tool til at beskære mine
JPEG billeder med.

Det mindede lidt om crop-funktionen i CS2 - men man kunne vælge at få
vist forskellige former for golden rules (både 3-delsreglen og vist nok
nogle fibonaccie baserede linier).

Når man man markerede et område blev den fravalgte del af billedet tonet
ned (som i CS2) og mens man markederede blev linierne for det valgte
gyldne snit løbende vist, så man hele tiden vidste hvordan det markerede
overholdt reglerne. Derudover var det lossless beskæring der blev anvendt.

Brugerinterfacet var lidt primitivt men det vigtige (markering/preveiw)
blev gjort rigtigt godt.

Jeg har forgæves forsøgt at finde softwaren igen men uden held. Jeg har
set på flere versioner bl.a. JpegCrop v.2004.06 men det er *ikke* denne
(ingen nedtoning, ingen golden rules).

Er der nogle der ved hvad jeg taler om og kan formidle et link?

De bedste hilsner,

Claus
--
DK: Besøg min HTPC & selvbyg side // UK: Visit my HTPC & DIY page
<http://htpc.sports-mc.dk>

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 29-09-07 15:58

http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Beeblebrox

Dato : 29-09-07 17:04

Kerim Ellentoft wrote:
> http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

Mange tak, ja - det var den jeg tænkte på :)

Ha' en god dag,
Claus

Fra : Jesper Juul

Dato : 29-09-07 16:04

Beeblebrox skrev:
> [...]
> (ingen nedtoning, ingen golden rules).
>
> Er der nogle der ved hvad jeg taler om og kan formidle et link?

Er det jpegcrops du tænker på?

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul