Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
cf kort
Fra : V Hansen

Dato : 28-09-07 15:25

Jeg har et gammelt Olympus Camedia master c2500l apparat med, grin bare, 16
mb cf kort.
Så sådan et 2 gb kort vil være en fornyelse,
men hvad skal jeg købe ?
Er der nogen der kan råde mig ?
På forhånd tak
Vibeke

Fra : Per O.

Dato : 28-09-07 17:47

"V Hansen" <vibsenhansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 16 mb cf kort.
> Så sådan et 2 gb kort vil være en fornyelse,

Jeg er 100% sikker på at dit kamera ikke kan køre med så stort et kort. Køb
et nyt kamera eller et meget mindre kort. Jeg vil tro at 64 Mb eller 128Mb
er maks størrelsen dit kamera kan køre med
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-09-07 18:57

V Hansen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg har et gammelt Olympus Camedia master c2500l apparat med,
> grin bare, 16 mb cf kort.
> Så sådan et 2 gb kort vil være en fornyelse,
> [...]

Se om du kan prøve det først - CF kort bruger et IDE-agtigt
interface og størrelsen burde i teorien ikke være nogen
hindring - men på nogle gamle kameraer kan der godt være det
alligevel.

Til et så gammelt kamera vil det være komplet underordnet hvilket
du køber - du vil ikke vinde noget med et hurtigere kort, da
kameraet sætter begrænsningen.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 28-09-07 19:28

V Hansen skrev:
> [...]
> mb cf kort.
> Så sådan et 2 gb kort vil være en fornyelse,

256 MB CompactFlash skulle virke...

<http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/modelsinfo.asp?SysID=7774&mfr=Olympus&model=C&root=&LinkBack=&Sys=7774-Olympus-C-2500L+SLR&distributor=0&submit1=Search>

--
Venlig hilsen
Kurt Kjær Jensen

Fra : V Hansen

Dato : 28-09-07 19:42

256 kan da også siges at være en udvidelse. der kan mærkes.

Når jeg sammenligner cameraet med de nymodens, er det forbløffende godt med;
det eneste er softwaren, den stod af allerede med xp.
Tak alle 3.

Vibeke