Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotos til DVD
Fra : Ukendt

Dato : 23-09-07 17:40

Jeg vil Forsøge at læse/vise en DVD med 4GB fotos på vort TV fra min
DVD afspiller.

Jeg kan vise fotos fra en CD skive fra et fotofremkalder firma i
Australien, men ikke fra min egen DVD skive. Jeg kan vise DVD og CD
-film uden problem.
Mine fotos er i JPG format. Er det nødvendigt at de hedder JPEG ? Der
står i håndbogen til DVD spilleren også noget med Kodak picture CD.
Kan den så ikke spille mine billeder???

Skal jeg lave dem om (konvertere?) til JPEG ? I så fald hvordan ??

Håber på en venlig sjæl vil svare.
Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : PDR[2770]

Dato : 23-09-07 18:15

"Mr. Mox" <moxyliusatnrdcdotdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den så ikke spille mine billeder???
>
> Skal jeg lave dem om (konvertere?) til JPEG ? I så fald hvordan ??

der står lidt her....
http://www.tedfelix.com/PhotoCD/PCDMakeYourOwn.html

Fra : penta@panto.com

Dato : 23-09-07 19:21

> [...]
> den så ikke spille mine billeder???
>
> Skal jeg lave dem om (konvertere?) til JPEG ? I så fald hvordan ??

Hár du husket at afslutte dvd-en ?
Lukke den, så der ikke kan skrives mere.
Ellers er det ikke sikkert at din afspiller kan "se" filerne.

/tomov

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-09-07 22:46

"Mr. Mox" <moxyliusatnrdcdotdk> skrev :

>Jeg kan vise fotos fra en CD skive fra et fotofremkalder firma i
>Australien, men ikke fra min egen DVD skive. Jeg kan vise DVD og CD
>-film uden problem.

Det er ikke sikkert, at den vise billeder på en dvd, men kun fra
cd.

Ellers skal du bruge et program til at lave en foto-dvd.

>Mine fotos er i JPG format. Er det nødvendigt at de hedder JPEG ? Der
>står i håndbogen til DVD spilleren også noget med Kodak picture CD.
>Kan den så ikke spille mine billeder???

Kodak Picture cd er et forlængst udgået format.

>Skal jeg lave dem om (konvertere?) til JPEG ? I så fald hvordan ??

Jpg og jpeg er det damme.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)