Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Røde print?
Fra : Flerbrugermaskine

Dato : 22-09-07 09:15

Hejsa
Har en bekendt med en Canon i950 printer. Når han laver s/h billeder på den
bliver de meget røde. Han siger, at det første print altid bliver helt rødt
i toppen, og så bliver det mindre og mindre rødt, så han printer altid et
ark ud som han bare smider væk.. og så printer han det han skal have. Lyder
mærkeligt?

Hans farvebilleder er konveretet til sort hvid i Photoshop Elements 5, han
benytter "black and white" funktionen, ikke desaturation eller greyscala.
Skal han prøve f.eks. desaturate og se om det ændrer noget, eller skal han
bare købe en ny printer? F.ek. Pixma 4500.

Jeg har prøvet google groups, men fandt desværre ikke lige noget.

På forhånd tak
Anders

Fra : Krisitan Amby

Dato : 22-09-07 10:26

"Flerbrugermaskine" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare købe en ny printer? F.ek. Pixma 4500.
>
> Jeg har prøvet google groups, men fandt desværre ikke lige noget.

Min i950 gjorde det samme. Det blev værre og værre så jeg kasserede den til
sidst til fordel for en Pixma 5200. Den kostede kun en trediedel af, hvad
i950 i sin tid kostede, og den er ikke dårligere. Snarere tværtimod; da den
er bedre til sort hvide billeder. Bedre, men ikke god nok. Det er meget,
meget svære at printe sh billeder end farve. Jeg tror faktisk man skal over
i en pigmenteret blæk for at det kan lade sig gøre.

Mvh
Kristian Amby

Fra : Flerbrugermaskine

Dato : 25-09-07 09:24

"Krisitan Amby" <amby@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget, meget svære at printe sh billeder end farve. Jeg tror faktisk man
> skal over i en pigmenteret blæk for at det kan lade sig gøre.

Tak for svaret. En ny printer må være svaret.

Mvh Anders