Saltvands forhandler
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-07-01 21:53

Hej

Jeg har været lidt ude for at se efter saltvandsfisk og tilbehør, men der er
langt mellem de akvarieforhandler der har saltvandsting.

Jeg ville være meget glad, hvis der var en der kunne hjælpe med et sted,
hvor de har et stort udvalg i fisk og udstyr til saltvand.

Det må meget gerne være på sjælland, men hvis den bedste forhandler ligger
et andet sted i landet går det nok også.

mvh,
Henrik, der måske starter på saltvand.

Fra : Carsten Gall

Dato : 10-07-01 22:14

Henrik Nielsen <h@ostenfeld.dk> skrev i en
> [...]
>
> Det må meget gerne være på sjælland, men hvis den bedste forhandler ligger
> et andet sted i landet går det nok også.

Hvis du har en hel masse penge til overs, så start du bare, heldigvis kan
man med stort held, og mange penge
sparet, købe udstyret brugt.
Inden du starter, så find en person som ikke har nogen økonomisk interesse
i at sælge dig noget.
Gør dig det klart inden start, hvad er det du vil have.
Køb akvariet så stort som det overhovedet er muligt, indretningen af et
stort akvarie er ikke specielt meget
dyrere end et mindre.

Der er ikke så mange steder der har saltvand, og heldigvis ligger de
fleste på Sjælland.

Jeg kan lige komme på 4 steder i København.

Decocean, flot foretning i Glostrup. Konstant mange flotte levende
koraller, ikke så mange fisk, meget dyrt
udstyr. Korallerne er i top, og rimelige i pris.

Planteimporten på Vesterbro, har normalt et pænt udvalg i fisk, mindre i
koraller og bløddyr.
Har ikke så meget udstyr, men er billig med det hele.

Akvarieselskabet, på Åboulevarden, lille udvalg i både fisk og bløddyr,
tilsyneladende stort udvalg i udstyr.
Priserne kan du selv checke på deres hjemmeside.

Petgo, ved Ikea i Gentofte, lille udvalg i fisk og koraller, generelt dyr
med koraller.
Jeg synes det er svært at få overblik over hvad de har i udstyr.

I Jylland er der så vidt jeg ved kun 3 butikker, Århus, Viborg og i
Kliplev.
Ham i Kliplev har efter sigende et meget stort udvalg i det hele.
De 2 andre ved jeg intet om.

Prøv http://www.reefers.dk

Der er som regel altid en hjælpende hånd til os ny begyndere.

Carsten

Fra : MH

Dato : 10-07-01 22:35

Saltvandscentret lå på folehaven i Valby, men flyttede for et par måneder
til haslev hvor han bor, han har udelukkende saltvand han har meget og ved
en del. han lå på folehaven i 10 år han har alt. Kender dog ikke hans nye
adresse i haslev, men den er vel til at finde

MVH
Lars

Fra : Carsten Gall

Dato : 10-07-01 23:26

MH <mh@cichlide.dk> skrev i en news:9ifsht$2oc3$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> en del. han lå på folehaven i 10 år han har alt. Kender dog ikke hans nye
> adresse i haslev, men den er vel til at finde

Bortset fra at Detlev ikke har åbent, ihvert fald ikke officelt

Carsten

Fra : MH

Dato : 10-07-01 23:29

Er han en fusker har aldrig købt noget ved ham??

MvH
Lars

Fra : Carsten Gall

Dato : 10-07-01 23:44

MH <mh@cichlide.dk> skrev i en news:9ifvle$2v8n$1@news.cybercity.dk...
> Er han en fusker har aldrig købt noget ved ham??

Bestemt ikke, men efter han er flyttet har han ikke haft åbent, der hvor
han bor må han vist ikke også have butik.

Carsten

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 12-07-01 12:41

Tak for de mange gode svar.

Jeg tror jeg vil forsøge at finde manden fra haslev.

Mvh
Henrik

Fra : Carsten Gall

Dato : 12-07-01 13:59

"Henrik Nielsen" <h@ostenfeld.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for de mange gode svar.
>
> Jeg tror jeg vil forsøge at finde manden fra haslev.

Det hjælper dig ikke ret meget at finde ham, når han ikke har en butik,
hvor du kan købe noget.

Han ville dog senere starte igen, NÅR han har fundet et lokale.

Carsten

Fra : MH

Dato : 12-07-01 20:21

Han må da stadig have sine fisk, bløddyr og koraller derhjemme, han har vel
ikke smidt det hele ud? Jeg så ham flytte alle sine akvarier og da sagde
han til mig at han flyttede til Haslev da han ikke gad køre til københavn
mere. Tror du ikke han sælger ved "stalddøren" i måneskinslys ?

Fra : Carsten Gall

Dato : 12-07-01 23:13

"MH" <mh@cichlide.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> han til mig at han flyttede til Haslev da han ikke gad køre til københavn
> mere. Tror du ikke han sælger ved "stalddøren" i måneskinslys ?

Efter hvad jeg har hørt, så var der intet i hans akvarier i den sidste
tid, og han har vel
solgt/givet de evt. rester væk.

Hvis det er fordi du ikke vil hele vejen til Kbh, så forstår jeg dig godt,
men tag nu alligevel ind
til Decocean i Glostrup, der er noget at kigge på.

Carsten