Skærme
Fijala 3554
køb af god 17" skærm.
Fra : Jan Andersen

Dato : 10-07-01 21:39

Da min gode Compaq P700 (Triniton) gik sort for et stykke tids siden og er
for dyr at lave overvejer jeg at anskaffe mig en af følgende skærme:

LG Electronics
17" Flatron 795FT Plus, 0.24 dot,1600x1200/75Hz m/USB hub
kr. 2999+fragt hos SHG.

eller

Hitachi 17 CM625ET 95KHZ FLAT FACE DES Kampagnevare 2.960 kr.
(Kampagnevare på www.edbpriser.dk)

Jeg hælder klart mest til Flatron'en. Men jeg må ærligt indrømme at jeg ikke
er nået særligt langt med min "reserch" endnu... Er derfor også åben overfor
andre skærme.

Har I nogle kommentarer?

Er der en som har erfaring med at købe over nettet hos SHG (eller andre)?

Mvh

Jan

Fra : JYK

Dato : 10-07-01 22:00

Hvis du har snilde fingre og mod på det, kan du evt. selv lave din monitor.
Det har jeg lige gjort. Det kostede 50 kr. komponenter og 1 times arb. og
min 17" funger igen.

Hvor bor du i landet?
Hvis det er i Århus, kan jeg evt. kigge forbi og fixe den (hvis den fejler,
hvad jeg tror).

Reply privat.

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________

Fra : Jan Andersen

Dato : 11-07-01 10:48

JYK <jyk@tdcadsl.dk> skrev i en
> Hvis du har snilde fingre og mod på det, kan du evt. selv lave din
monitor.
> Det har jeg lige gjort. Det kostede 50 kr. komponenter og 1 times arb. og
> min 17" funger igen.

Jeg har faktisk selv haft den åbnet for at se om det bare var sikringen. Det
var det ikke. Og til reparation. De sagde at komponenter var dyre af
anskaffe, det ville hurtigt komme til at koste over 2.000 kr. Desværre var
garantien lige udløbet. Galdt kun et år!

Men havde du den samme skærm?

Mvh

Jan

Fra : -=Madsen=-

Dato : 10-07-01 22:54

Helt klart en LG Flatron

Fra : Anders Houmark

Dato : 11-07-01 02:00

-=Madsen=- skrev i meddelelsen <9iftdt$2qmn$1@news.cybercity.dk>...
>Helt klart en LG Flatron

er der egentlig trinitron rør i dem, og er glasset helt fladt?

--
Anders Houmark
Man skal ikke kassere den gamle spand,

Fra : Remmen

Dato : 11-07-01 06:54

"Anders Houmark" <alfaman@nospam.mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> er der egentlig trinitron rør i dem, og er glasset helt fladt?
>
> --
> Anders Houmark
> Man skal ikke kassere den gamle spand,
> før man ved, om den nye holder vand

Glasset er helt fladt men det er ikke et trinitronrør. Men et lige så
godt billede efter min mening - uden vandrette streger.

Lars

Fra : Jan Andersen

Dato : 11-07-01 10:50

-=Madsen=- <kem@SoftHome.net> skrev i en
> Helt klart en LG Flatron

Også i forhold til andre skærme i samme leje?

Fra : Brian Olsen

Dato : 11-07-01 11:16

> [...]
> kr. 2999+fragt hos SHG.
>
> eller
>
> Hitachi 17 CM625ET 95KHZ FLAT FACE DES Kampagnevare 2.960 kr.

Hej Jan

Jeg har ikke set Hitachi´en men har set LG´en...

LG´en er en ganske fin skærm som står flot og uden tvivl er alle
pengene værd !!

Jeg vil dog anbefale dig at kigge på Eizo F520 som jeg selv
bruger... Da den blev testet i Alt om Data fik den 5 ud af 5
stjerner i alle kategorier !! Prisen idag : 3158,- + fragt

Jeg kører 1024*768 v. 118 Hz og den kan desuden klare
1280*1024 v. 89 Hz og 1600*1200 v. 76 Hz

MVH
Brian Olsen