Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af digital kamera? (Canon A20 / Olymp~
Fra : David Mortensen

Dato : 10-07-01 21:26

Hejsa

Har lidt kig på disse kameraer til ca. 4000 kr... Er der nogen der har andre
forslag til et godt kamera til disse penge og eller vil anbefale det ene
frem for det andet?

P.S Har hørt noget med at canon a20 sluger meget strøm er det korrekt?

mvh

David

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-07-01 21:30

"David Mortensen" <wormie@FJERNDETTEalberg.dk> wrote in message
> [...]
andre
> forslag til et godt kamera til disse penge og eller vil anbefale det ene

Hvis disse to kameraer koster nogenlunde det samme. Ville jeg nok vælge
Nikon´en

Den har ivertfald de klart flotteste billeder på
http://www.dpreview.com/gallery

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-07-01 21:38

> [...]
> Nikon´en
>
> Den har ivertfald de klart flotteste billeder på

Hovsa.....!!!!

Jeg forvekslede.... jeg troede du snakkede om Nikon 990,,,,

Jeg synes nok også at Nikon´en var en del dyrere...

øhh,, er der overhovedet en Olympus C-990 ???

Den er ikke inde på http://www.dpreview.com/gallery

Fra : David Mortensen

Dato : 10-07-01 21:58

> Den er ikke inde på http://www.dpreview.com/gallery
Det hedder også Olympus D490...

mvh

David

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-07-01 22:15

> Det hedder også Olympus D490...

Ok

meen... hvor er det?? Et direkte link tak..

Ja det er ikke til at finde ud af,. Når de har forskellige navne

Fra : Tom Wagner

Dato : 11-07-01 00:07

On Tue, 10 Jul 2001 23:15:00 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>"David Mortensen" <wormie@FJERNDETTEalberg.dk> wrote in message
>

>Ok
>
>meen... hvor er det?? Et direkte link tak..

http://www.olympus.dk/

Tom

Fra : David Holm

Dato : 11-07-01 10:00

> meen... hvor er det?? Et direkte link tak..
http://www.imaging-resource.com/PRODS/D490/D49PICS.HTM

mvh

David

Fra : Fototal.dk

Dato : 11-07-01 07:10

> Har lidt kig på disse kameraer til ca. 4000 kr... Er der nogen der har
andre
> forslag til et godt kamera til disse penge og eller vil anbefale det ene
> frem for det andet?

Jeg har C-990 og er som sådan godt tilfreds. Men jeg har aldrig prøvet Canon
A20.

> P.S Har hørt noget med at canon a20 sluger meget strøm er det korrekt?

På mit arbejde har vi en Olympus C-1400 samt en C-2020, og folk beklager sig
konstant over strømforbruget.
Men jeg synes overhovedet ikke C-990 er slem til at æde strøm, selv om jeg
bruger LCD-skærmen en del.

Mvh: Finn.

Fra : Aagaard

Dato : 11-07-01 09:24

"David Mortensen" <wormie@FJERNDETTEalberg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> frem for det andet?
> P.S Har hørt noget med at canon a20 sluger meget strøm er det korrekt?

Jeg har et A20, og kan tage ca. 80-100 billeder i højeste opløsning med
hähnel 1600mAh genopladelige batterier. Skærmvisningen af et netop optaget
billede, som kan vælges til 2 eller 10 sek., er slået fra, men jeg anvender
ofte displayet til at se udsnit/zoom, inden et billede tages.
Jeg har altid 4 alkaline med i reserve.

Kvaliteten af billederne er ok.

Mvh.
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - måske Danmarks yngste webbaby.
Fotoalbum - gæstebog - statistik - afstemning.

Fra : Martin Koch

Dato : 11-07-01 10:52

"Aagaard" <skriv@ikketil.dk> skrev i en meddelelse
> http://ditte-marie.dk - måske Danmarks yngste webbaby.

Måske ikke ... http://www.isabellas.dk - der lå billeder af hende 1½
time efter hun var født :)

/Martin

Fra : Aagaard

Dato : 11-07-01 12:11

"Martin Koch" <martin@koch.dk> skrev i en meddelelse
> "Aagaard" <skriv@ikketil.dk> skrev i en meddelelse
>
> Måske ikke ... http://www.isabellas.dk - der lå billeder af hende 1½
> time efter hun var født :)
>
> /Martin

Hej Martin
Tillykke med hende - skøn pige - en skam man ikke må se lidt flere billeder.
http://hjem.get2net.dk/wikkelsoe/privatarkiv/baby/index.htm - billede af
Ditte-Marie uploaded 10. oktober 2000. (Site opdateres ikke). Billederne
kommer på http://ditte-marie.dk, når der bliver en ledig stund.

Mvh.
Aagaard

Fra : Dragon

Dato : 11-07-01 23:02

> "David Mortensen" <wormie@FJERNDETTEalberg.dk> skrev i en meddelelse
> andre

Hej David,

jeg har næsten lige købt et PowerShot A20 og jeg er meget tilfreds med det.
Især de 3x zoom er 'fedt' og så kan man endda sætte andre linser på. Jeg har
haft fire kamera på prøve - kender alt for godt det skide net *g* og havde
egentlig bestemt mig for et Kodak DC-3800 til c. 3000,- men der var desværre
ingen zoom på det.

I de reviews jeg har læst får A20'eren meget fine anbefalinger. Jeg synes
bestemt ikke det bruger meget strøm - fire 1300 mAh føtex-batterier til 69,-
holder ca. til 75 billeder med 2 sek visning slået til og beep slået fra.
Til min store ærgrelse opdagede jeg dog at det sælges for $330 i USA
(www.price-grabber.com tror jeg siden hed)

A-Z (og Bilka?) har fortiden PowerShot S10'eren til 4000,- men de er vist
meget ens kvallitetsmæssigt. De forskelle jeg kan få øje på er

S10: 1,8" LCD, specialbatterier der koster en bondegård, kun 2x zoom, fylder
lidt mindre, metalkamera.
panoramabilleder i alle retninger. en ældre model.

A20: 1,5" LCD, standard AA batterier (brug NiMH !), 3x zoom, 5 mm længere og
3 mm tykkere, plastkabinet.
kun panoramabilleder på langs. kun nogle måneder gammelt (?).

S10 har desuden manuelle ISO-indstillinger, men de har ikke indflydelse på
lysfølsomheden, kun på lukkerhastigheden. På grund af S10's specielle
batteri og mindre zoom vil jeg dog helt klart anbefale A20'eren.

God fotolyst

Kasper

Fra : Peer Klercke

Dato : 11-07-01 17:39

David Mortensen <wormie@FJERNDETTEalberg.dk> wrote:

> P.S Har hørt noget med at canon a20 sluger meget strøm er det korrekt?

Jeg har et A20 (og er iøvrigt rigtig godt tilfreds) - jeg ligger fint
omkring 90-100 billeder før den brokker sig. Men køb en intelligent oplader
og to sæt gode batterier, så er det ikke et problem (her har jeg været godt
tilfreds med www.batterier.dk).

--
Peer Klercke <peer(a)klercke.dk>
I represent myself.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 11-07-01 19:40

Efterfølgeren til Olympus C-990 (aka. D-490) hedder C-200Z (aka. D-510) og
har USB. Jeg havde ellers bestemt mig for et Canon A20, men så gik jeg forbi
photo-team, hvor de havde det nye Olympus C-200Z til samme pris (4.295,-
faktisk ok pris), og så begyndte det hele igen Der skulle læses reviews,
ses billeder osv. (ja, sommetider hader jeg internettet
Se billeder af samme motiver og test-setups her:

A20: http://www.imaging-resource.com/PRODS/A20/A20PICS.HTM
C-200Z: http://www.imaging-resource.com/PRODS/D510/D51PICS.HTM

Jeg synes dog at A20 laver nogle bedre billeder C-200Z, som dog er mere
lysfølgsom (det var faktisk grunnen til at jeg begyndte at læse om det).
A20: ISO 100/150 (automatisk)
C-200Z: ISO 100/200 (automatisk) samt 400 ved manuel (så vidt jeg husker,
slå det op, hvis det er)

C-200Z kan derudover også tage videoklip.

Efter et par timer på nettet, kom jeg til "min" (og husk det er MIN)
konklusion: A20
Jeg er ikke fotograf og har ikke særlige erfaringer med fotografering, men
A20 er altså "mit" valg.

Det skal vel også lige siges at prisen på de to kamera i USA er sat til:
A20: $499
C-200Z: $399
Så hvis dit valg bliver C-200Z, kan det ske at prisen snart vil falde lidt,
men hvad ved jeg.

mvh Frank

Fra : David Holm

Dato : 12-07-01 08:18

Tak for al hjælpen !

Mit valg falgt på A20 dels fordi jeg synes billederne er pænere og dels
fordi min hustru var ret vild med at den har danske menuer...

mvh

David