/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Jeg køber en brugt Volvo C60 2,4 aut.
Fra : Carl Dragert


Dato : 27-09-07 19:12

Jeg har endnu ikke truffet beslutning om hvilken, 140HK, 170HK, 200HK.
Det bliver nok en 4-6 år gammel med klima og læder, og 100K til 200K
på klokken.

Hvad skal jeg specielt kigge efter når jeg undersøger bilen?

Jeg har set på en hos ALD bilsalg
http://www.aldbilsalg.dk/92_15.asp?car=683034
Den er flottere end på billederne!

ALD giver fejlfri FDM attest og 6 måneders garanti (evt. rep. på Volvo
værksted)

Nogen der har erfaringer med ALD?

Og en hos Mini-Corner
http://www.mini-corner.dk/pages/salgsside.htm
(ingen billeder)

Mini-corner siger "gerne FDM, men kun købeloven"

Nogen der har erfaringer med Mini-Corner?

Hvilken bil vil I vælge, når årgang, farve, km, HK, pris, garanti, mv.
skal med i sammenligningen?

mvh Carl


 
 
Ulrik Friis (28-09-2007)
Kommentar
Fra : Ulrik Friis


Dato : 28-09-07 13:04

"Carl Dragert" <carl.dragert@gmail.com> wrote in message news:1190916747.147907.291560@n39g2000hsh.googlegroups.com...
>Jeg har endnu ikke truffet beslutning om hvilken, 140HK, 170HK, 200HK.
>Det bliver nok en 4-6 år gammel med klima og læder, og 100K til 200K
>på klokken.
>
>Hvad skal jeg specielt kigge efter når jeg undersøger bilen?
>
>Jeg har set på en hos ALD bilsalg
>http://www.aldbilsalg.dk/92_15.asp?car=683034
>Den er flottere end på billederne!
Kør en tur over meget ujævn vej og lyt efter om den skrumpler. Andre Volvoer har haft problemer med hurtigt slidte styrekugler og kødben til krængningsstabilisatoren.

Tjek at ALT det elektriske virker. Og kør den så til en brugtvognstest hos FDM.

Volvo benzinmotorer er generelt ret tørstige, så hvis du køber en 170-200 Hk udgave skal du ikke forvente meget over 10 km/l. Og slet ikke med tomatkasse.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/321B0AC8-97F0-4F66-AAA7-7F8EC3D72761/0/test.pdf

Jeg ville vælge ALD bilen. Lavt kmtal, grim farve, FDM attest, 6 mdr. garanti, klima, fartpilot, læder (kanon sæder), fuld servicebog,

Mini Corner bilen har gået dobbelt så mange km...men ellers har den også det "nødvendige" udstyr. De extra 50k tror jeg er givet godt på det røde lyn.

esben.sorensen@comhe~ (28-09-2007)
Kommentar
Fra : esben.sorensen@comhe~


Dato : 28-09-07 22:23

> Hvilken bil vil I vælge, når årgang, farve, km, HK, pris, garanti, mv.
> skal med i sammenligningen?

Helt klart 2.4T. Rigtig fin motor og masser af km. Mht. aut. er det et
svagt punkt og det kan være vanskeligt at vurdere om gearkassen er
slidt. Læg mærke til skifte ved kold og varm motor, den rykker lidt
mere ved kold men gearskiftet skal ske hurtigt uden der bliver filet
på koblingen. Det vil også være smart at købe en der har fået skiftet
gearkasseolien hver 100kkm.

Som nævnt er affjedringen svag og bliver slidt. Lyt efter støj ved
især skarpe hump som jernbaneoverskæringer - indfaldsvejen til
københavn fra køge bugt er perfekt til testen.

Når man køber så brugt vil jeg ikke gå særlig meget op i farve men
mere om bilen ellers er velholdt og virker frisk i interiøret hvilket
jeg ikke synes Volvo er gode til.

IMO er 140hk alt for slap, 170hk kun tilstrækkelig og med aut. skifter
den hele tiden, 200 hk er perfekt 5-cylindret skønsang med
kraftoverskud og meget Volvo-agtig :)

Benzinøkonomi ligger nok på 11 km/L men det bliver hurtigt mindre med
meget bykørsel og aut.

VH EjS
140.000 km i en Volvo S60 T5 aut.


Fly Christensen (28-09-2007)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 28-09-07 22:36

esben.sorensen@comhem.se wrote:

> Helt klart 2.4T. Rigtig fin motor og masser af km.
[snip]
> IMO er 140hk alt for slap, 170hk kun tilstrækkelig og med aut. skifter
> den hele tiden, 200 hk er perfekt 5-cylindret skønsang med
> kraftoverskud og meget Volvo-agtig :)

Det er skønt at se de motorer i Fords biler! Ford har fået nogle rigtig
gode biler, men der har manglet noget ude foran. Det har de nu taget fra
Volvo. Så nu begynder det at passe godt sammen.

Fly

esben.sorensen@comhe~ (28-09-2007)
Kommentar
Fra : esben.sorensen@comhe~


Dato : 28-09-07 22:33

On 28 Sep., 23:35, Fly Christensen <x_nospa...@gmx.net> wrote:
> esben.soren...@comhem.se wrote:
> > Helt klart 2.4T. Rigtig fin motor og masser af km.
> [snip]
> > IMO er 140hk alt for slap, 170hk kun tilstrækkelig og med aut. skifter
> > den hele tiden, 200 hk er perfekt 5-cylindret skønsang med
> > kraftoverskud og meget Volvo-agtig :)
>
> Det er skønt at se de motorer i Fords biler! Ford har fået nogle rigtig
> gode biler, men der har manglet noget ude foran. Det har de nu taget fra
> Volvo. Så nu begynder det at passe godt sammen.
>
> Fly

De mangler stadig en ordentlig diesel :) Det gælder også Volvo!


Fly Christensen (28-09-2007)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 28-09-07 23:08

esben.sorensen@comhem.se wrote:

> De mangler stadig en ordentlig diesel :) Det gælder også Volvo!

Ja, i "normal" størrelse. Jeg kunne godt tænke mig at se denne diesel i
en Mondeo.
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?&id=11111111279698144&

Fly

Fly Christensen (28-09-2007)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 28-09-07 22:47

Carl Dragert wrote:
> Jeg har endnu ikke truffet beslutning om hvilken, 140HK, 170HK, 200HK.
> Det bliver nok en 4-6 år gammel med klima og læder, og 100K til 200K
> på klokken.

> Hvilken bil vil I vælge, når årgang, farve, km, HK, pris, garanti, mv.
> skal med i sammenligningen?

Uden at kunne sige, hvornår, at der er nok kraft, så ville jeg vælge
2.4T. Den bruger måske lidt mere end de andre, men jeg vil vædde med, at
du får en langt mere harmonisk bil med 2.4T. Du kan køre morfar men også
give den et spark bagi alt efter humøret.

Personligt ville jeg gå efter maks 150.000 på klokken, men er den passet
ordentlig, skulle der ikke være noget i vejen for de 200.000.

Fly

Brian Sørup (28-09-2007)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 28-09-07 22:59


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:46fd7494$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Carl Dragert wrote:
> > Jeg har endnu ikke truffet beslutning om hvilken, 140HK, 170HK,
200HK.
> > Det bliver nok en 4-6 år gammel med klima og læder, og 100K til 200K
> > på klokken.
>
> > Hvilken bil vil I vælge, når årgang, farve, km, HK, pris, garanti,
mv.
> > skal med i sammenligningen?
>
> Uden at kunne sige, hvornår, at der er nok kraft, så ville jeg vælge
> 2.4T. Den bruger måske lidt mere end de andre, men jeg vil vædde med,
at
> du får en langt mere harmonisk bil med 2.4T. Du kan køre morfar men
også
> give den et spark bagi alt efter humøret.
>
> Personligt ville jeg gå efter maks 150.000 på klokken, men er den
passet
> ordentlig, skulle der ikke være noget i vejen for de 200.000.
>
Min V70'er har lige rundet 150000Miles (241000Km) og spinder som en mis.
Den bruger omkring 0,5-0,75L olie på 10000Km.
Gearkassen kører fint, ingen nævneværdig forskel på kold og varm. Jeg
kan stærkt anbefale 2,4(5)T og Aut.gear, det er en god kombination da
max moment er tilstede helt nede fra 1800rpm og op til 4500 (svjh) max
effekt ligger på 5200rpm, det er dog sjældent jeg kommer over 3000rpm
medmindre jeg sniger mig ned på motorvejen, eller traileren er fyldt op
med murbrokker eller træpiller.
Hvis du træder pedalen i bund fremtoner der den herligste snerrende lyd
fra omkring 4000rpm - jeg ønsker mig en 3" BSR-udstødning i julegave

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.-1998





Ukendt (28-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-09-07 23:06

On Fri, 28 Sep 2007 23:59:05 +0200, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

<...>
>>
>Min V70'er har lige rundet 150000Miles (241000Km) og spinder som en mis.
>Den bruger omkring 0,5-0,75L olie på 10000Km.
>Gearkassen kører fint, ingen nævneværdig forskel på kold og varm. Jeg
>kan stærkt anbefale 2,4(5)T og Aut.gear, det er en god kombination da
>max moment er tilstede helt nede fra 1800rpm og op til 4500 (svjh) max
>effekt ligger på 5200rpm, det er dog sjældent jeg kommer over 3000rpm
>medmindre jeg sniger mig ned på motorvejen, eller traileren er fyldt op
>med murbrokker eller træpiller.
>Hvis du træder pedalen i bund fremtoner der den herligste snerrende lyd
>fra omkring 4000rpm - jeg ønsker mig en 3" BSR-udstødning i julegave
>

Lige et hurtigt spørgsmål, nu du er her? Hvad kører sådan et monster
på literen......overvejer en lidt større model til pelsdyrene, når vi
skal på udstilling mv. Xsara'en strammer lidt med to hunde og
tingeltangel og bord og jeg skal gi'dig skal jeg....hold kæft, hvor
kan det skrammel man slæber med, fylde godt op. Så måske en tur til
Munchen for at hente en Völle.......og alle vil være glade. Er ikke så
begejstret for tanken om en Skoda Roomster på gule skilte )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD (nu med Netto-ridser ;-(

Brian Sørup (28-09-2007)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 28-09-07 23:26


<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:dbuqf3h1898f748hdnupdj0sho1k97e84k@4ax.com...
> On Fri, 28 Sep 2007 23:59:05 +0200, "Brian Sørup"
> <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:
>
> <...>
> >>
> >Min V70'er har lige rundet 150000Miles (241000Km) og spinder som en
mis.
> >Den bruger omkring 0,5-0,75L olie på 10000Km.
>
> Lige et hurtigt spørgsmål, nu du er her? Hvad kører sådan et monster
> på literen......overvejer en lidt større model til pelsdyrene, når vi
> skal på udstilling mv. Xsara'en strammer lidt med to hunde og
> tingeltangel og bord og jeg skal gi'dig skal jeg....hold kæft, hvor
> kan det skrammel man slæber med, fylde godt op. Så måske en tur til
> Munchen for at hente en Völle.......og alle vil være glade. Er ikke så
> begejstret for tanken om en Skoda Roomster på gule skilte )

Vi kører for det meste omkring 8,5-9,5Km/l - men det er mange
forholdsvis korte ture, max.15Km, og mest bykørsel.
På motorvejen går den 9,5-10Km/l. Det skal dog siges at der bliver kørt
uden kraftige accelerationer (for det meste), men den flytter sig altså
rimeligt selvom jeg holder omdrejningerne på omkring 25-2700 under acc.
Den er iøvrigt opgivet til 8,4sek på 0-100, så den kan godt bide fra sig
hvis det skal være, og en topfart på omkring 220 er da fint nok til en
Skærgårds-Traktor
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.





Ukendt (28-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-09-07 23:31

On Sat, 29 Sep 2007 00:26:16 +0200, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>
><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>news:dbuqf3h1898f748hdnupdj0sho1k97e84k@4ax.com...
>> On Fri, 28 Sep 2007 23:59:05 +0200, "Brian Sørup"
>> <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:
>>
>> <...>
>> >>
>> >Min V70'er har lige rundet 150000Miles (241000Km) og spinder som en
>mis.
>> >Den bruger omkring 0,5-0,75L olie på 10000Km.
>>
>> Lige et hurtigt spørgsmål, nu du er her? Hvad kører sådan et monster
>> på literen......overvejer en lidt større model til pelsdyrene, når vi
>> skal på udstilling mv. Xsara'en strammer lidt med to hunde og
>> tingeltangel og bord og jeg skal gi'dig skal jeg....hold kæft, hvor
>> kan det skrammel man slæber med, fylde godt op. Så måske en tur til
>> Munchen for at hente en Völle.......og alle vil være glade. Er ikke så
>> begejstret for tanken om en Skoda Roomster på gule skilte )
>
>Vi kører for det meste omkring 8,5-9,5Km/l - men det er mange
>forholdsvis korte ture, max.15Km, og mest bykørsel.
>På motorvejen går den 9,5-10Km/l. Det skal dog siges at der bliver kørt
>uden kraftige accelerationer (for det meste), men den flytter sig altså
>rimeligt selvom jeg holder omdrejningerne på omkring 25-2700 under acc.
>Den er iøvrigt opgivet til 8,4sek på 0-100, så den kan godt bide fra sig
>hvis det skal være, og en topfart på omkring 220 er da fint nok til en
>Skærgårds-Traktor

Okay......du vinder, Xsaraen følger ikke med .......men kan et
eller andet sted godt lide Volvo'en. Måske lidt ældre. Kunne være man
skulle overtale Fruen til en gul 850'er......bortset fra, at hun ikke
ville ane hvad der ramte hende, når hun planer pedalen ))...og
dankortet ville skrige længe og inderligt ved tankstationen
Hvordan er de "gamle" V70 diesel-modeller? bortset fra at de nok ikke
når mere end 13 km/l?
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD (nu med Netto-ridser ;-(

Brian Sørup (28-09-2007)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 28-09-07 23:47


<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:cvvqf3134lfopa595miksn9pjk3cakqp1r@4ax.com...
> On Sat, 29 Sep 2007 00:26:16 +0200, "Brian Sørup"
> <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:
>
> >
> >Vi kører for det meste omkring 8,5-9,5Km/l - men det er mange
> >forholdsvis korte ture, max.15Km, og mest bykørsel.
> >På motorvejen går den 9,5-10Km/l. Det skal dog siges at der bliver
kørt
> >uden kraftige accelerationer (for det meste), men den flytter sig
altså
> >rimeligt selvom jeg holder omdrejningerne på omkring 25-2700 under
acc.
> >Den er iøvrigt opgivet til 8,4sek på 0-100, så den kan godt bide fra
sig
> >hvis det skal være, og en topfart på omkring 220 er da fint nok til
en
> >Skærgårds-Traktor
>
> Okay......du vinder, Xsaraen følger ikke med .......men kan et
> eller andet sted godt lide Volvo'en. Måske lidt ældre. Kunne være man
> skulle overtale Fruen til en gul 850'er......bortset fra, at hun ikke
> ville ane hvad der ramte hende, når hun planer pedalen ))...og
> dankortet ville skrige længe og inderligt ved tankstationen
> Hvordan er de "gamle" V70 diesel-modeller? bortset fra at de nok ikke
> når mere end 13 km/l?

Jeg har ingen erfaring med Dieseludgaverne, da diesel efter min mening
hører hjemme i _rigtige_traktorer_ og lastbiler m.m.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.





Mogens (29-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-09-07 06:35

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46fd8456$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg har ingen erfaring med Dieseludgaverne, da diesel efter min mening
> hører hjemme i _rigtige_traktorer_ og lastbiler m.m.

Den holdning havde jegmåske også før i tiden indtil den dag
jeg "kom til" at eje en moderne udgave. Så fik holdningen
dælme en anden "lyd"" !

Alm. biler som BMW 530d eller MB 320 CDI kører jo
hamrende godt - og har man lidt extra lammetæver en
535d jo stort set alt på motorvejen. Pris 30-35.000 euro.



Brian Sørup (29-09-2007)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 29-09-07 11:08


"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:3ulLi.9928$ZA.6599@newsb.telia.net...
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46fd8456$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Jeg har ingen erfaring med Dieseludgaverne, da diesel efter min
mening
> > hører hjemme i _rigtige_traktorer_ og lastbiler m.m.
>
> Den holdning havde jegmåske også før i tiden indtil den dag
> jeg "kom til" at eje en moderne udgave. Så fik holdningen
> dælme en anden "lyd"" !
>
> Alm. biler som BMW 530d eller MB 320 CDI kører jo
> hamrende godt - og har man lidt extra lammetæver en
> 535d jo stort set alt på motorvejen. Pris 30-35.000 euro.
>

Jeg har stadig tilgode at prøve en moderne diesel, det tætteste jeg har
været på er en 2006 Pug. 307 SW 2,0 HDI med 136Hk, og den blev jeg ikke
synderligt imponeret af......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.





Mogens (29-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-09-07 14:41

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46fe2417$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg har stadig tilgode at prøve en moderne diesel, det tætteste jeg har
> været på er en 2006 Pug. 307 SW 2,0 HDI med 136Hk, og den blev jeg ikke
> synderligt imponeret af......

Så tag din fremragende Volvo 2.5 T med ud til en brugtvognshandler
og simuler et køb af en 530d E39 - så skal du bare se/opleve løjer :)



Brian Sørup (29-09-2007)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 29-09-07 15:00


"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:KBsLi.9949$ZA.6537@newsb.telia.net...
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46fe2417$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Jeg har stadig tilgode at prøve en moderne diesel, det tætteste jeg
har
> > været på er en 2006 Pug. 307 SW 2,0 HDI med 136Hk, og den blev jeg
ikke
> > synderligt imponeret af......
>
> Så tag din fremragende Volvo 2.5 T med ud til en brugtvognshandler
> og simuler et køb af en 530d E39 - så skal du bare se/opleve løjer :)

He-he, det kunne jeg selvfølgelig gøre....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.





Ukendt (29-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-09-07 20:54


"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in message
news:46fe5a51$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Så tag din fremragende Volvo 2.5 T med ud til en brugtvognshandler
>> og simuler et køb af en 530d E39 - så skal du bare se/opleve løjer :)
>
> He-he, det kunne jeg selvfølgelig gøre....
> --
> Brian Sørup
> Volvo V70 2,5T Aut.
Du burde også tage en tur i en Pug 407 2,2 HDi. Den siger ingenting og den
trækker som en drøm. Den har imidlertid en manuel 6 trinsgearkasse, som er
lidt malplaceret. Den burdee have et godt automatgear. Du kunne også tage en
tur i en 2,7 HDi med aut.. Her får du mere power end i bimmeren. Og det
er især det kolossale ryk ved 2000 o/m der imponerer, mens motoren bare
brummer veloplagt. Ingen høje omdrejninger eller anden støjende adfærd. Alt
afvikles under 4.000 o/m.

Du vil uden tvivl tænke meget mere på diesel bil når Vovloen skal skiftes!

Ulrik


Mogens (30-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 30-09-07 06:31

"Ulrik Friis" <ufj(snabela)get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:46fead67$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...

> Du vil uden tvivl tænke meget mere på diesel bil når Vovloen skal skiftes!

....hvis km-tallet muliggøre det!
En turboladet Volvo kører altså som en drøm - både trækket og lyden...



Brian Sørup (30-09-2007)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 30-09-07 11:47


"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:awGLi.10001$ZA.6621@newsb.telia.net...
> "Ulrik Friis" <ufj(snabela)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:46fead67$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Du vil uden tvivl tænke meget mere på diesel bil når Vovloen skal
skiftes!
>
> ...hvis km-tallet muliggøre det!
> En turboladet Volvo kører altså som en drøm - både trækket og lyden...
>

Jepzen, og vi har på de første 2 år i Völlen kørt 13000 Miles eller knap
21000 Km, så for os er forbruget ikke af afgørende betydning, sålænge
jeg har 700meter på arbejde.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.





Uffe Bærentsen (01-10-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 01-10-07 22:07


"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46ff7ea8$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
> news:awGLi.10001$ZA.6621@newsb.telia.net...
>> "Ulrik Friis" <ufj(snabela)get2net.dk> skrev i en meddelelse
>> news:46fead67$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> > Du vil uden tvivl tænke meget mere på diesel bil når Vovloen skal
> skiftes!
>>
>> ...hvis km-tallet muliggøre det!
>> En turboladet Volvo kører altså som en drøm - både trækket og lyden...
>>
>
> Jepzen, og vi har på de første 2 år i Völlen kørt 13000 Miles eller knap
> 21000 Km, så for os er forbruget ikke af afgørende betydning, sålænge
> jeg har 700meter på arbejde.

Så burde du jo næsten skamme dig hvis du kører i bil
Det er synd for bilen ikke at blive kørt varm.
En scooter ville da være meget bedre egnet.


Men kan godt forstå dig alligevel, hvis du tager bilen




--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Brian Sørup (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 02-10-07 00:30


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47016165$0$15360$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46ff7ea8$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> > Jepzen, og vi har på de første 2 år i Völlen kørt 13000 Miles eller
knap
> > 21000 Km, så for os er forbruget ikke af afgørende betydning,
sålænge
> > jeg har 700meter på arbejde.
>
> Så burde du jo næsten skamme dig hvis du kører i bil
> Det er synd for bilen ikke at blive kørt varm.
> En scooter ville da være meget bedre egnet.

Jeg tager cyklen eller Apostlenes heste, jeg har taget Volvo'en på
arbejde 2 gange, begge gange skulle jeg til syn med den midt i
arbejdstiden......

>
> Men kan godt forstå dig alligevel, hvis du tager bilen
>
Jeg har boet og arbejdet det samme sted i snart 14år, og jeg har ikke
taget bilen på arbejde mere end højest 10-15 gange, de fleste af gangene
pga. jeg skulle transportere større ting.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.





Henrik B. (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 02-10-07 11:58

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen
news:3ulLi.9928$ZA.6599@newsb.telia.net...

> Den holdning havde jegmåske også før i tiden indtil den dag
> jeg "kom til" at eje en moderne udgave. Så fik holdningen
> dælme en anden "lyd"" !
>
> Alm. biler som BMW 530d eller MB 320 CDI kører jo

Tjooooh, med en chip, kører sådan en 530d da meget godt. )

--
Nu på Vista 64-Bit...


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408865
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste