/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Streg ved 300.000 km.
Fra : Ukendt


Dato : 26-09-07 09:19

Hejsa folkens,

Sammen med kæresten, en lykkelig ejer af en 1998 406 2.0 ST. For nogle
måneder siden rundede spanden 300.000 km. Der er næsten aldrig problemer med
den. Den kører stadig dejligt, og det er jo helt fantastisk. Problemet er,
at da den rundede de 300.000 på tælleren, kom der bare en streg i stedet for
et 3 tal. Se billede:

http://bachfire.homepage.dk/300000.jpg

Vores mekaniker siger, at det er meningen det skal være sådan. Det er muligt
det passer, men det lyder for mig ekstremt ulogisk at vælge at sætte en
streg i stedet for en almindeligt 3 tal.

Har I nogen viden / erfaring omkring dette?

Mvh. Brian



 
 
Christian B. Andrese~ (26-09-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 26-09-07 10:06

On 26 Sep., 10:19, "Brian J. Nielsen" <a(a)b.c> wrote:
> Hejsa folkens,
>
> Sammen med kæresten, en lykkelig ejer af en 1998 406 2.0 ST. For nogle
> måneder siden rundede spanden 300.000 km. Der er næsten aldrig problemer med
> den. Den kører stadig dejligt, og det er jo helt fantastisk. Problemet er,
> at da den rundede de 300.000 på tælleren, kom der bare en streg i stedet for
> et 3 tal. Se billede:
>
> http://bachfire.homepage.dk/300000.jpg
>
> Vores mekaniker siger, at det er meningen det skal være sådan. Det er muligt
> det passer, men det lyder for mig ekstremt ulogisk at vælge at sætte en
> streg i stedet for en almindeligt 3 tal.
>
> Har I nogen viden / erfaring omkring dette?

En af mine kollegaer har en 406 HDi som også har rundet 300.000 og den
viser fint 3xx.xxx og jeg tror bestemt det er samme inst. og software
så det er en OM'er fra mekanikeren.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og
en fræser til at sætte bagefter traktoren.
Helst max. 50 km fra Randers.


Ukendt (26-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-09-07 19:11

Hey Christian,

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1190797572.809400.23200@k79g2000hse.googlegroups.com...

> En af mine kollegaer har en 406 HDi som også har rundet 300.000 og den
> viser fint 3xx.xxx og jeg tror bestemt det er samme inst. og software
> så det er en OM'er fra mekanikeren.

Ja, det tror jeg også. Jeg siger takker for input!

-Brian



Torben Madsen (26-09-2007)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 26-09-07 10:07


"Brian J. Nielsen" <a(a)b.c> skrev i en meddelelse
news:46fa1607$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hejsa folkens,
>
> Sammen med kæresten, en lykkelig ejer af en 1998 406 2.0 ST. For nogle
> måneder siden rundede spanden 300.000 km. Der er næsten aldrig problemer
> med den. Den kører stadig dejligt, og det er jo helt fantastisk. Problemet
> er, at da den rundede de 300.000 på tælleren, kom der bare en streg i
> stedet for et 3 tal. Se billede:
>
> http://bachfire.homepage.dk/300000.jpg
>
> Vores mekaniker siger, at det er meningen det skal være sådan. Det er
> muligt det passer, men det lyder for mig ekstremt ulogisk at vælge at
> sætte en streg i stedet for en almindeligt 3 tal.
>
> Har I nogen viden / erfaring omkring dette?
>
> Mvh. Brian
>

Det er vel fordi at Peugeot dengang, hvor de designede bilen, aldrig i sin
vildeste fantasi havde forestillet sig, at den virkelig skulle kunne køre så
langt...

mvh
Torben Madsen



Jacob Rungwald (26-09-2007)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 26-09-07 11:37


"Torben Madsen" <news@[spamfri]vw-madsen.dk> wrote in message
news:46fa213a$0$4172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Det er vel fordi at Peugeot dengang, hvor de designede bilen, aldrig i sin
> vildeste fantasi havde forestillet sig, at den virkelig skulle kunne køre
> så langt...

Så de har simpelthen valgt at ændre standardkoden på deres tæller/display
styring, så den IKKE kan vise over 300kkm. Se det er at holde folk i arbejde
:)

Mvh
Jacob



Torben Scheel (26-09-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 26-09-07 10:54

Brian J. Nielsen wrote:

> Vores mekaniker siger, at det er meningen det skal være sådan. Det er muligt
> det passer, men det lyder for mig ekstremt ulogisk at vælge at sætte en
> streg i stedet for en almindeligt 3 tal.
>
Elektrisk og PSA? Fransk og logisk? *ROFL*

--
vh
Torben

BJ (26-09-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-09-07 11:41


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46fa2c52$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Vores mekaniker siger, at det er meningen det skal være sådan. Det er
>> muligt det passer, men det lyder for mig ekstremt ulogisk at vælge at
>> sætte en streg i stedet for en almindeligt 3 tal.
>>
> Elektrisk og PSA? Fransk og logisk? *ROFL*

Jeg bemærkede straks, der klart og tydeligt stod Sagem..;)

mvh
Bjørn J.



ShutEye (26-09-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 26-09-07 11:57

> KLIP
>
>>> Vores mekaniker siger, at det er meningen det skal være sådan. Det er
>>> muligt det passer, men det lyder for mig ekstremt ulogisk at vælge at
>>> sætte en streg i stedet for en almindeligt 3 tal.
>>>
>> Elektrisk og PSA? Fransk og logisk? *ROFL*
>
> Jeg bemærkede straks, der klart og tydeligt stod Sagem..;)

Er det fransk?
Havde engang sådan en Selector fra TDC af det mærke.
Den drev mig til vanvid, mage til bras skal man lede længe efter!!!



BJ (26-09-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-09-07 12:02


"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:fdddt9$sq2$1@news.datemas.de...

KLIP

>>>> Vores mekaniker siger, at det er meningen det skal være sådan. Det er
>>>> muligt det passer, men det lyder for mig ekstremt ulogisk at vælge at
>>>> sætte en streg i stedet for en almindeligt 3 tal.
>>>>
>>> Elektrisk og PSA? Fransk og logisk? *ROFL*
>>
>> Jeg bemærkede straks, der klart og tydeligt stod Sagem..;)
>
> Er det fransk?

Det vil jeg da mene:

http://www.sagem.fr/index.php?id=55&L=0

mvh
Bjørn J.



Morten From Sønderga~ (26-09-2007)
Kommentar
Fra : Morten From Sønderga~


Dato : 26-09-07 12:31

On Wed, 26 Sep 2007 13:02:27 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>>>
>>> Jeg bemærkede straks, der klart og tydeligt stod Sagem..;)
>>
>> Er det fransk?
>
>Det vil jeg da mene:
>
>http://www.sagem.fr/index.php?id=55&L=0
>
Kan i huske forsvarets "Tårnfalken" ? gæt hvem der lavede dem......

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Klaus D. Mikkelsen (26-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-09-07 12:31

"Morten From Søndergaard" skriver:
>
> Kan i huske forsvarets "Tårnfalken" ? gæt hvem der lavede dem......

Canadiere ?

Bommbardier, de samme der har lvet Klask-8 q400 ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

BJ (26-09-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-09-07 12:40


"Morten From Søndergaard" <from@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:dlgkf3l3e18cnq5b649m9805jnm38uo4k2@4ax.com...

KLIP

>>>> Jeg bemærkede straks, der klart og tydeligt stod Sagem..;)
>>>
>>> Er det fransk?
>>
>>Det vil jeg da mene:
>>
>>http://www.sagem.fr/index.php?id=55&L=0
>>
> Kan i huske forsvarets "Tårnfalken" ? gæt hvem der lavede dem......

Jeg er ikke sikker på om www.safran-group.com er blandet ind i det?

Måske som underleverandør ?

mvh
Bjørn J.



Henrik Stidsen (26-09-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 26-09-07 19:23

"ShutEye" <no@no.no> wrote in news:fdddt9$sq2$1@news.datemas.de:

> Havde engang sådan en Selector fra TDC af det mærke.
> Den drev mig til vanvid, mage til bras skal man lede længe efter!!!

Var det ikke den der blev trukket tilbage fordi den var for dårlig? :)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

ShutEye (26-09-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 26-09-07 22:43

>> Havde engang sådan en Selector fra TDC af det mærke.
>> Den drev mig til vanvid, mage til bras skal man lede længe efter!!!
>
> Var det ikke den der blev trukket tilbage fordi den var for dårlig? :)

Det håber jeg da ... men jeg stod af længe inden!



nuller (26-09-2007)
Kommentar
Fra : nuller


Dato : 26-09-07 12:30



"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:46fa2c52$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Brian J. Nielsen wrote:
>
>> Vores mekaniker siger, at det er meningen det skal være sådan. Det er
>> muligt det passer, men det lyder for mig ekstremt ulogisk at vælge at
>> sætte en streg i stedet for en almindeligt 3 tal.
>>
> Elektrisk og PSA? Fransk og logisk? *ROFL*
>
> --
> vh
> Torben

Ja, en så alvorlig fejl ville man næppe kunne finde i feks. tyske og
japanske biler.


Ukendt (27-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-09-07 20:44


Nå ikke så prøv at se på en golf 3 den skiftet til 0 ved 300000 km



> Ja, en så alvorlig fejl ville man næppe kunne finde i feks. tyske og
> japanske biler.



nuller (28-09-2007)
Kommentar
Fra : nuller


Dato : 28-09-07 16:12



"jan larsen" <xxx> skrev i meddelelsen
news:46fc082d$0$4169$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Nå ikke så prøv at se på en golf 3 den skiftet til 0 ved 300000 km
>
>
>
>> Ja, en så alvorlig fejl ville man næppe kunne finde i feks. tyske og
>> japanske biler.
>
>

Det jeg skrev var egentligt ironisk ment, manden skriver at han Pug har gået
300000km. og straks melder alle dem som ikke kan lide franske biler ind med
nogle latterlige og usaglige indlæg om selector og hvad ved jeg.
Det er sgu da flot at bilen ikke har andre skavanker efter 300000km. end et
manglende 3tal Men roses skal den sørme ikke så hellere komme med en masse
latterlige bemærkninger.




Ukendt (29-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-09-07 01:12


"nuller" <relun_@msn.com> skrev i en meddelelse
news:46fd19bf$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk..
> Det jeg skrev var egentligt ironisk ment, manden skriver at han Pug har
> gået 300000km. og straks melder alle dem som ikke kan lide franske biler
> ind med nogle latterlige og usaglige indlæg om selector og hvad ved jeg.
> Det er sgu da flot at bilen ikke har andre skavanker efter 300000km. end
> et manglende 3tal Men roses skal den sørme ikke så hellere komme med en
> masse latterlige bemærkninger.

Hehe.. Takker! :)

-Brian



nuller (29-09-2007)
Kommentar
Fra : nuller


Dato : 29-09-07 07:26


> Hehe.. Takker! :)
>
> -Brian
Det var så lidt.

Havde det nu været en gammel "udkneppet" Audi, BMW, VW osv. der havde været
tale om, så skulle du bare se hvordan folkene havde stået i kø for at klappe
hinanden på skulderne og lykkeønske over deres fejlfrie biler.

Men man bliver nød til at vænne sig til fordomme og uvidenhed fra folk som
højst sandsynligt aldrig selv har ejet en fransk bil. (det er bare noget de
har hørt nogle sige)

Men det tager jeg nu gerne med
Jeg elsker min franske bil.
Årg 2003: FDM test 2007 ingen fejl. Synet i tirsdags ingen fejl=fejlfri


nuller (29-09-2007)
Kommentar
Fra : nuller


Dato : 29-09-07 07:44

Hvis der er noget du gerne vil vide eller spørge nogle om kan jeg anbefale
dette link http://www.hi-speed.dk/
Der er der folk der ved hvad de taler om ang. PSA biler

Hilsen nuller


Ukendt (29-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-09-07 08:01


"nuller" <relun_@msn.com> skrev i en meddelelse
news:46fdeffc$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg elsker min franske bil.
> Årg 2003: FDM test 2007 ingen fejl. Synet i tirsdags ingen fejl=fejlfri

Det mest komiske af ALT er dog, foruden Klaus D,
i er så pavestolte af jeres 'forholdsvis' nye biler
er uden fejl.
Min potte er snart 22 år og har heller ingen fejl..
Hvade jeg en bil som var 10 år, ville jeg heller
ikke forvente fejl.
Så en årgang 2003 SKAL bare ikke ha' fejl.



Klaus D. Mikkelsen (29-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 29-09-07 07:07

Eque skriver:
>
> Min potte er snart 22 år og har heller ingen fejl..

Til lykke, jeg har en kammerat med en 57'er chervrolet uden fejl.
Hvad besværligt er der i det ?


Men for øvrigt har din Sierra da haft masser af fejl du har
repareret........


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

nuller (29-09-2007)
Kommentar
Fra : nuller


Dato : 29-09-07 08:28



> Det mest komiske af ALT er dog, foruden Klaus D,
> i er så pavestolte af jeres 'forholdsvis' nye biler
> er uden fejl.
> Min potte er snart 22 år og har heller ingen fejl..
> Hvade jeg en bil som var 10 år, ville jeg heller
> ikke forvente fejl.
> Så en årgang 2003 SKAL bare ikke ha' fejl.
>
Og det har den jo heller ikke!!! så jeg er pavestolt. Nu er den jo altså
ikke 22 år endnu så det må vi jo tage til den tid.


Klaus D. Mikkelsen (29-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 29-09-07 07:32

nuller skriver:
>
> Og det har den jo heller ikke!!! så jeg er pavestolt. Nu er den jo altså
> ikke 22 år endnu så det må vi jo tage til den tid.

Du skal tage Olesens udtalelser med et gran salt. Hvis du søger tilbage
i gruppen, kan du se at hans bil har ahft masser af fejl - som blot er
blevet repareret. Så hans udtaleleser om "fejlfri" betyder blot at den
er lavet i fejlfri stand.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

nuller (29-09-2007)
Kommentar
Fra : nuller


Dato : 29-09-07 08:40

>
> Du skal tage Olesens udtalelser med et gran salt. Hvis du søger tilbage
> i gruppen, kan du se at hans bil har ahft masser af fejl - som blot er
> blevet repareret. Så hans udtaleleser om "fejlfri" betyder blot at den
> er lavet i fejlfri stand.
>

Ok. Nu ved jeg jo ikke om Eque er=Olesen

Men min menig med mine svar gik egentligt også mest på at der er mange her
der er meget hurtige til at svine til og komme med nedgørende indlæg når det
drejer sig om franske biler.
Jeg har haft nogle stykker af slagsen efterhånden, og har kun gode
erfaringer med dem.


Klaus D. Mikkelsen (29-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 29-09-07 08:46

nuller skriver:
>
> Ok. Nu ved jeg jo ikke om Eque er=Olesen

Jo, det er et af hans skiftende navne.

> Men min menig med mine svar gik egentligt også mest på at der er mange her
> der er meget hurtige til at svine til og komme med nedgørende indlæg når det
> drejer sig om franske biler.

Tro mig, de fleste gør det kun ud af sjov. Franske biler (minus et par
brændende 307'ere) er sku lige så gode/gale som så mange andre.

> Jeg har haft nogle stykker af slagsen efterhånden, og har kun gode
> erfaringer med dem.

Sådan har jeg det med tyske biler


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

nuller (29-09-2007)
Kommentar
Fra : nuller


Dato : 29-09-07 08:56


>> Ok. Nu ved jeg jo ikke om Eque er=Olesen
>
> Jo, det er et af hans skiftende navne.
>

Ok. så ved jeg det.




retroman (26-09-2007)
Kommentar
Fra : retroman


Dato : 26-09-07 12:49


"Brian J. Nielsen" <a(a)b.c> skrev i en meddelelse
news:46fa1607$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hejsa folkens,
>
> Sammen med kæresten, en lykkelig ejer af en 1998 406 2.0 ST. For nogle
> måneder siden rundede spanden 300.000 km. Der er næsten aldrig problemer
> med den. Den kører stadig dejligt, og det er jo helt fantastisk. Problemet
> er, at da den rundede de 300.000 på tælleren, kom der bare en streg i
> stedet for et 3 tal. Se billede:
>
> http://bachfire.homepage.dk/300000.jpg
>
> Vores mekaniker siger, at det er meningen det skal være sådan. Det er
> muligt det passer, men det lyder for mig ekstremt ulogisk at vælge at
> sætte en streg i stedet for en almindeligt 3 tal.
>
> Har I nogen viden / erfaring omkring dette?
>
> Mvh. Brian
Der står jo Sagem...det er jo 'tårnfalken's producent.



BJ (26-09-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-09-07 12:59


"retroman" <retroman@(nonono).no> skrev i en meddelelse
news:46fa4725$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

> Der står jo Sagem...det er jo 'tårnfalken's producent.

Du skal være helt sikker eller så får du en over hatten....

http://politiken.dk/indland/article322393.ece

mvh
Bjørn J.



Christian B. Andrese~ (28-09-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 28-09-07 07:45

On 27 Sep., 21:43, "jan larsen" <xxx> wrote:
> Nå ikke så prøv at se på en golf 3 den skiftet til 0 ved 300000 km

Discountbil

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og
en fræser til at sætte bagefter traktoren.
Helst max. 50 km fra Randers.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408866
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste