/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Taksator vil have registreringsattest, ind~
Fra : Carsten


Dato : 25-09-07 17:11

Min bil er blevet dømt totalskadet og Taksator vil have registreringsattest,
inden han kan komme med en erstatnings pris, det synes jeg er meget
underligt, er det normalt?

Kan ikke se hvad han skal bruge den til, forsikringen har alle de
oplysninger der er om bilen.

Carsten


 
 
BigMac (25-09-2007)
Kommentar
Fra : BigMac


Dato : 25-09-07 18:19


"Carsten" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse
news:46f9333a$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Min bil er blevet dømt totalskadet og Taksator vil have
> registreringsattest,
> inden han kan komme med en erstatnings pris, det synes jeg er meget
> underligt, er det normalt?
>
> Kan ikke se hvad han skal bruge den til, forsikringen har alle de
> oplysninger der er om bilen.
>
han vil sikkert have skrotnings pengene...



Carsten (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 25-09-07 18:41


"BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> skrev i meddelelsen
news:46f94530$0$52090$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> han vil sikkert have skrotnings pengene...

Det tror jeg ikke

Jeg har læst på:
http://www.ankeforsikring.dk/Typiske_aarsager_til_klager/Motorkoeretoejsforsikring/Totalskade.aspx

Skaden er mellem 65% og 75% af handelsværdien
Forsikrede skal i denne situation have valget mellem reparation og
kontanterstatning svarende til handelsværdien. Vælges reparation, kan det
ske afgiftsfrit. Forsømmer selskabet at give den forsikrede valget mellem
reparation og kontanterstatning, skal der svares ny afgift ved reparation.
Afgiften skal betales af selskabet.

Vælger forsikrede kontanterstatning, kan resterne sælges til genopbygning.
Taksator skal i denne situation inddrage registreringsattesten og indsende
denne til ToldSkat. Typisk vil køretøjet blive solgt til en autoreparatør,
og selv om det ikke er forsikringsselskabet, der står for genopbygningen,
skal taksatoren kontrollere, at genopbygningen sker i overensstemmelse med
taksatorrapporten. Han skal besigtige køretøjet, inden lakering finder sted,
og udstede er­klæring om, at genopbygningen er sket i overensstemmelse med
taksatorrapporten, og at reparationsomkostningerne ikke overstiger
reparationsgrænsen. Derefter skal den nye ejer af køretøjet foretage
anmeldelse til ToldSkat og ligeledes fremstille køretøjet for ToldSkat.


Så han vil nok købe den for en slik!


alexbo (25-09-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 25-09-07 18:49


"Carsten" <no@mail.thanks> skrev

> Så han vil nok købe den for en slik!

Hvem?
Ud over at taksator selvfølgelig ikke vil give mere end den er værd, er han
fuldstændig ligeglad.

mvh
Alex Christensen



Carsten (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 25-09-07 21:14


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:46f94aa3$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Carsten" <no@mail.thanks> skrev
>
>> Så han vil nok købe den for en slik!
>
> Hvem?
> Ud over at taksator selvfølgelig ikke vil give mere end den er værd, er
> han fuldstændig ligeglad.

Eller mindre end den er værd!


alexbo (25-09-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 25-09-07 18:40


"Carsten" <no@mail.thanks> skrev


> Min bil er blevet dømt totalskadet og Taksator vil have
> registreringsattest,
> inden han kan komme med en erstatnings pris, det synes jeg er meget
> underligt, er det normalt?

Ja.

mvh
Alex Christensen



Carsten (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 25-09-07 19:08


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:46f9484e$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Carsten" <no@mail.thanks> skrev
>
>
>> Min bil er blevet dømt totalskadet og Taksator vil have
>> registreringsattest,
>> inden han kan komme med en erstatnings pris, det synes jeg er meget
>> underligt, er det normalt?
>
> Ja.

Hvorfor er det normalt, hvorfor kan han ikke komme med en erstatnings pris
før?
Taksator lovet mig at komme med et svar i dag, han er fra mit eget selskab
og de har alle oplysninger om mig og bilen og han har selv set bilen i
morges, hvor jeg sammen med ham og mekaniker, gennemgik bilen, inden jeg fik
lov til at køre væk igen i den, så jeg har den stadig, mens han vil gå hjem
og undersøge prisen (på bilbasen) han ringet så tilbage om at han havet
været inden og se på det (på bilbasen) men han skulle bruge min
registreringsattest, som om det vil ændre på prisen!

Det er jo stadig min bil, indtil han har givet mig en pris vi kan blive
enige om, ikke før skal han have registreringsattest, efter min mening.

Carsten




.°o.O Thomas O.o°. (25-09-2007)
Kommentar
Fra : .°o.O Thomas O.o°.


Dato : 25-09-07 19:57

"Carsten" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse
news:46f94eaa$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Hvorfor er det normalt, hvorfor kan han ikke komme med en erstatnings pris
> før?
> Taksator lovet mig at komme med et svar i dag, han er fra mit eget selskab
> og de har alle oplysninger om mig og bilen og han har selv set bilen i
> morges, hvor jeg sammen med ham og mekaniker, gennemgik bilen, inden jeg
> fik lov til at køre væk igen i den, så jeg har den stadig, mens han vil gå
> hjem og undersøge prisen (på bilbasen) han ringet så tilbage om at han
> havet været inden og se på det (på bilbasen) men han skulle bruge min
> registreringsattest, som om det vil ændre på prisen!
>
> Det er jo stadig min bil, indtil han har givet mig en pris vi kan blive
> enige om, ikke før skal han have registreringsattest, efter min mening.

Kan det være fordi han skal tjekke at det er samme ejer det står på reg.
attest som er den forsikrede ..?

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?
Eller er du bare lidt vild med gadgets?
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff



Carsten (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 25-09-07 20:09


".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i meddelelsen
news:46f959e9$0$2714$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Kan det være fordi han skal tjekke at det er samme ejer det står på reg.
> attest som er den forsikrede ..?

Har tilbudt at fax den, men det var ikke godt nok, desuden så kan han vel
stadig oplyse pris.


F.Larsen (25-09-2007)
Kommentar
Fra : F.Larsen


Dato : 25-09-07 19:57

"Carsten" <no@mail.thanks> wrote in message
news:46f94eaa$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> Taksator lovet mig at komme med et svar i dag, han er fra mit eget selskab
> og de har alle oplysninger om mig og bilen og han har selv set bilen i
> morges, hvor jeg sammen med ham og mekaniker, gennemgik bilen, inden jeg
> fik lov til at køre væk igen i den, så jeg har den stadig, mens han vil gå
> hjem og undersøge prisen (på bilbasen) han ringet så tilbage om at han
> havet været inden og se på det (på bilbasen) men han skulle bruge min
> registreringsattest, som om det vil ændre på prisen!

Jeg må indrømme at jeg ville havde samme betænkligheder ...

Ikke fordi jeg kender reglerne, men jeg ved så meget, at med den originale
registrerings attest i hånden kan han lave ejeer skift på bilen hvis han har
lyst til det.

Giv ham en dårlig kopi ...

? Hvilket selskab snakker vi om her ?

--
Flemming





Carsten (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 25-09-07 20:13


"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i meddelelsen
news:46f9596b$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Jeg må indrømme at jeg ville havde samme betænkligheder ...

Ja, specielt også når værkstedet sage at jeg skulle huske den, første gang
jeg var nede og bokke et møde med taksator.

> Ikke fordi jeg kender reglerne, men jeg ved så meget, at med den originale
> registrerings attest i hånden kan han lave ejeer skift på bilen hvis han
> har
> lyst til det.

Det er jo det, på en måde har han jo fat i den lange ende, med min
registreringsattest i hånden, når vi skal snakke beløb.

> Giv ham en dårlig kopi ...

Det vil han ikke have.


> ? Hvilket selskab snakker vi om her ?


Top Danmark


Carsten


Brian (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 25-09-07 20:43

"Carsten" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse
news:46f95dbe$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Det er jo det, på en måde har han jo fat i den lange ende, med min
> registreringsattest i hånden, når vi skal snakke beløb.
>
>> Giv ham en dårlig kopi ...
>
> Det vil han ikke have.

En ny koster vidst 50,- hos Polisen. Hvad med at få en ny og give knolden
den gamle?
Så har du pludseligt fat i den lange ende, dog uden han ved det :)



.°o.O Thomas O.o°. (26-09-2007)
Kommentar
Fra : .°o.O Thomas O.o°.


Dato : 26-09-07 06:26

"Carsten" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse
news:46f95dbe$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i meddelelsen
> news:46f9596b$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Det er jo det, på en måde har han jo fat i den lange ende, med min
> registreringsattest i hånden, når vi skal snakke beløb.
>
>> Giv ham en dårlig kopi ...
>
> Det vil han ikke have.

Hvad så med at du selv forfatter et stykke papir, hvor du får ham til at
kvittere for at han har lånt din registreringsattest, mens han vurderer
skaderne på bilen? Så er hans ende vel ikke så lang mere ...

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?
Eller er du bare lidt vild med gadgets?
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff



Thore Jensen (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Thore Jensen


Dato : 25-09-07 20:58

>
> Ikke fordi jeg kender reglerne, men jeg ved så meget, at med den originale
> registrerings attest i hånden kan han lave ejeer skift på bilen hvis han har
> lyst til det.
>
tjaaa, men det ham stadig ikke til retmæssig ejer, en almindelig
misforståelse!

Og det er normal procedure at taksator får (holder) reg-attest inden
sagen er afgjort!

Thore

alexbo (25-09-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 25-09-07 20:42


"Carsten" skrev

>> Ja.
> Hvorfor er det normalt,

Fordi det er sådan alle taksatorer gør, derfor er det normalt.

Du har startet en tråd om det samme i juragruppen, og jeg gider ikke hoppe
frem og tilbage for at finde hoved og hale.
Jeg kan bare fortælle dig at sådan gør taksatorer, jeg har faktisk spurgt
nogle stykker om grunden.
De gider ikke, at efter en aftale om erstatningen er indgået så kan ejeren
ikke finde attesten,
Erstatningen kan ikke udbetales uden attest, og taksatoren vil have sagen
afgjort i et hug, hvis der opnås enighed.
Taksator er meget ofte ikke ansat i forsikringsselskabet, men i et
taksatorselskab, så han kan ikke senere følge en manglende attest op, så når
han sender papirerne ind til forsikringsselskabet, skal der ikke mangle
noget.

Jeg forstår godt du spørger, men dine gætterier om småsvindel,
fortæller mere om dig end taksatoren, det er åbenbart sådan du selv ville
handle.

mvh
Alex Christensen





Carsten (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 25-09-07 21:13


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:46f9648d$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Carsten" skrev
>
>>> Ja.
>> Hvorfor er det normalt,
>
> Fordi det er sådan alle taksatorer gør, derfor er det normalt.

Men normalt er ikke det samme som det er det rigtige eller at de har krav på
det!
Hvad vil du sige til at give din ejendomsmægler dit skøde på huset, fordi
han og andre mægler, synes det er "normalt"


> Du har startet en tråd om det samme i juragruppen, og jeg gider ikke hoppe
> frem og tilbage for at finde hoved og hale.

Så bliv et sted, der er jo forskellige meninger, opfatterlser fra
forskellige bruger af de grupper og jeg vil høre begge, en juridisk og en
fra nogen der har interesse i biler, som måske har erfaring i hvorfor,
udover det er normalt.


> Jeg kan bare fortælle dig at sådan gør taksatorer, jeg har faktisk spurgt
> nogle stykker om grunden.
> De gider ikke, at efter en aftale om erstatningen er indgået så kan ejeren
> ikke finde attesten,

Så kan de da bare fået lavet en ny, kan ikke se problemet.


> Erstatningen kan ikke udbetales uden attest, og taksatoren vil have sagen
> afgjort i et hug, hvis der opnås enighed.

Kan stadig ikke se, hvorfor han så ikke kan sige mig, hvad erstatnings beløb
han er kommet frem til, bare fordi han mangler atesten!


> Taksator er meget ofte ikke ansat i forsikringsselskabet, men i et
> taksatorselskab, så han kan ikke senere følge en manglende attest op, så
> når
> han sender papirerne ind til forsikringsselskabet, skal der ikke mangle
> noget.

Men det var ham her, han var fra mit eget selskab.


> Jeg forstår godt du spørger, men dine gætterier om småsvindel,
> fortæller mere om dig end taksatoren, det er åbenbart sådan du selv ville
> handle.

Siger du at jeg er en svindler?

Carsten


BJ (25-09-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-09-07 21:21


"Carsten" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse
news:46f96bf8$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

>> Erstatningen kan ikke udbetales uden attest, og taksatoren vil have sagen
>> afgjort i et hug, hvis der opnås enighed.
>
> Kan stadig ikke se, hvorfor han så ikke kan sige mig, hvad erstatnings
> beløb han er kommet frem til, bare fordi han mangler atesten!

Kan det have noget med evt. gælden i bilen, jeg ved det ikke.

Har selv prøvet 2 gange at aflevere registreringsattesten.

Den ene gang fik jeg godt 185.000 kr. og den godt 350.000 kr. (efter tyveri)

mvh
Bjørn J.



alexbo (25-09-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 25-09-07 21:57


"Carsten" skrev

> Men normalt er ikke det samme som det er det rigtige
Nej, men du spurgte om det er normalt, det svarede jeg på.

> Hvad vil du sige til at give din ejendomsmægler dit skøde på huset, fordi
> han og andre mægler, synes det er "normalt"
Tja, hvad ville du sige til at holde dig til sagen, jeg har svaret på det du
spurgte om.

>> De gider ikke, at efter en aftale om erstatningen er indgået så kan
>> ejeren
>> ikke finde attesten,
> Så kan de da bare fået lavet en ny, kan ikke se problemet.
Hvorfor skulle "de" det, det er bilejerens problem.

> Siger du at jeg er en svindler?
Du er i hvert hurtig til at kalde noget du ikke forstår for svindel, det
tyder på en svindlers tankegang.

mvh
Alex Christensen




Carsten (26-09-2007)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 26-09-07 06:50


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:46f9762e$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>> Siger du at jeg er en svindler?
> Du er i hvert hurtig til at kalde noget du ikke forstår for svindel, det
> tyder på en svindlers tankegang.

Jeg har aldrig sagt det var svindel, men at det var mistænksomt, men du
føler dig åbenbart meget trådt på, måske er din "ven" dig selv, altså du er
taksator og jeg har måske lige ramt et ømt punkt!
Så det med en svindlers tankegang, hvad ved du om det?
Hver tyv, tror hver mand stjæler!!!!

Carsten


alexbo (26-09-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 26-09-07 08:47


"Carsten" <no@mail.thanks> skrev

> Hver tyv, tror hver mand stjæler!!!!

Ja lige netop, så du ved altså godt selv hvorfor du ser svindel alle vegne.

mvh
Alex Christensen




Carsten (26-09-2007)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 26-09-07 10:13


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:46fa0fd8$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Carsten" <no@mail.thanks> skrev
>
>> Hver tyv, tror hver mand stjæler!!!!
>
> Ja lige netop, så du ved altså godt selv hvorfor du ser svindel alle
> vegne.

Ja og i lige måde!
Sad og ventede på at du vil sige det.

Carsten


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408866
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste