Seat Altea og bluetooth phone
Fra : Kim Petersen

Dato : 23-09-07 17:23

Hej alle

Jeg har netop købt en Seat Altea med multifunktionsrat inkl. bluetooth. Det
er bare skidelækkert at mobiltelefonen kan køre over anlægget via bluetooth,
men desværre er det ikke altid at forbindelsen hænger ved. Jeg er jævnligt
ude for at telefonen konstant melder sig af og på i flere minutter ad
gangen, og et par enkelte gange endda hele vejen til arbejde (45 minutter).

Nogen der ved hvorfor bluetooth-forbindelsen ikke bare virker hele tiden?
Bilen har som sådan ingen problemer med at "se" telefonen selv om
sidstnævnte ligger inde i huset, men forbindelsen svigter altså engang
imellem.

Mvh.
Kim

Fra : Jesper Lynge

Dato : 23-09-07 18:07

Har selv kørt i en Altea med bluetooth og det problem har jeg aldrig
oplevet, så mon ikke telefonen skal ha skylden...
Mvh Jesper

Fra : Kim Petersen

Dato : 23-09-07 20:52

> Har selv kørt i en Altea med bluetooth og det problem har jeg aldrig
> oplevet, så mon ikke telefonen skal ha skylden...

Det kan jeg ikke afvise... Det er en Nokia 6233, og en kammerat der har
samme model Altea har også problemer med sin Nokia. I løbet af den næste uge
skal jeg have skiftet min til en HTC, så kan jeg se om det eventuelt løser
problemet.

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 23-09-07 21:11

On Sun, 23 Sep 2007 21:51:54 +0200, "Kim Petersen" <kems@ABCcool.dk>
wrote:

> [...]
>skal jeg have skiftet min til en HTC, så kan jeg se om det eventuelt løser

Blot til info, så har jeg har ikke haft nogen problemer med min 6021
og 6300.

Jf. eventuel nedenstående link, som dog vist ikke er helt opdateret:
http://www.seat.co.uk/generator/su/uk/altea/site/design/bluetooth/btcompatible.html

/Jesper

Fra : Kim Petersen

Dato : 24-09-07 21:42

> Jf. eventuel nedenstående link, som dog vist ikke er helt opdateret:
> http://www.seat.co.uk/generator/su/uk/altea/site/design/bluetooth/btcompatible.html

Jeg kan se at 6233 er kompatibel, men jeg ved ikke lige hvordan jeg ser om
den er på det nødvendige firmware level. Nå, det kan også være ligegyldigt
eftersom jeg i denne uge skifter til en HTC - den er ikke på listen, så det
bliver spændende at se hvad der så sker

Fra : Morten

Dato : 24-09-07 19:00

Hej Kim.

Jeg har selv en Altea. Og har også haft problemer med mobilen (nokia 6300).
Det der er problemet er firmwaren i mobilen. Den skal du have opdateret! Det
virkede for mig. Det skal lige siges at der er nogle modeller der bare ikke
fungere sammen med Seats BT. Den seat forhandler skulle gerne have en liste
over de mobiler der er kompatible.

Ellers et godt råd. kig forbi www.seatclub.dk der finder du mange guldkorn
ifb. men seaten.

God tur!

\Morten

Fra : Kim Petersen

Dato : 24-09-07 21:42

> Ellers et godt råd. kig forbi www.seatclub.dk der finder du mange guldkorn
> ifb. men seaten.

Det vil jeg da lige kaste et par øjne på! Tak.

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 23-09-07 18:44

Hejsa

> [...]
>Bilen har som sådan ingen problemer med at "se" telefonen selv om
>sidstnævnte ligger inde i huset, men forbindelsen svigter altså engang

Hr du andre ting i bilen med bluetooth (en GPS fx.) således at de
kæmper om rettighederne til telefonen ??

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Kim Petersen

Dato : 23-09-07 20:54

> Hr du andre ting i bilen med bluetooth (en GPS fx.) således at de
> kæmper om rettighederne til telefonen ??

Jeg har en GPS med bluetooth, men det er ikke slået til, og det sker også
når GPS'en ikke er tændt. Men måske det er min nye mobil (HTC) der driller -
jeg ved ikke om den har bluetooth slået til, jeg har først lige fået den
udleveret. Jeg troede dog ikke at det kunne være noget problem når nu Altea
er kodet til at kommunikere med Nokia'en og ikke HTC'en endnu.