Omstilling af opkald.
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 10-07-01 20:48

Jeg har to Doro Kronos ISDN telefoner.
Er det muligt at overføre et indkommende opkald til den anden telefon?
Så vidt jeg kan forstå kan man selvfølgelig parkere opkaldet ude på
centralen og derefter gå til den anden telefon og hive opkaldet ned igen.
Men det jeg er interesseret i er at opkaldet bliver omstillet på den måde at
den anden telefon vil ringe når overførelsen sker.

Mvh.
Stig N. Jepsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-07-01 11:40

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har to Doro Kronos ISDN telefoner.
> Men det jeg er interesseret i er at opkaldet bliver omstillet på den måde
at
> den anden telefon vil ringe når overførelsen sker.

Det kan du ikke med selvstændige ISDN-telefoner (ihvertfald ikke uden at
disse fusker lidt, som fx Beocom 3 gør det)

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 16-07-01 08:42

> at
>
> Det kan du ikke med selvstændige ISDN-telefoner (ihvertfald ikke uden at
> disse fusker lidt, som fx Beocom 3 gør det)

Hmmm... det var da trælst. Der er man faktisk bedre tjent med alm. analoge
telefoner og en ZyxelTA/LasatTA så?

Kunne man evt. gøre det at man parkerer den indkommende samtale, ringe til
den anden telefon i huset og siger at der er en samtale på hold på et eller
andet IDnr. hvor den anden telefon så kan tage samtalen op?

Terminalskift og parkering?

/Stig

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-07-01 10:21

> Hmmm... det var da trælst. Der er man faktisk bedre tjent med alm. analoge
> telefoner og en ZyxelTA/LasatTA så?

Man er aldrig tjent med analogt telefoni-udstyr
De fleste omstillingsanlæg kan snildt gøre det.

> [...]
eller
> andet IDnr. hvor den anden telefon så kan tage samtalen op?

Fusket, men muligt

> Terminalskift og parkering?

Ja

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 17-07-01 14:55

> eller
>
> Fusket, men muligt

Ja, men vel den eneste mulighed for at gøre det, som jeg uden problemer
kunne gøre da jeg brugte Zyxel med analoge telefoner?

/Stig

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-07-01 16:02

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, men vel den eneste mulighed for at gøre det, som jeg uden problemer
> kunne gøre da jeg brugte Zyxel med analoge telefoner?

Jeg har udelukkende snakket om ISDN-apparater.
Hvis du bruger analogt udstyr skal du kigge i dokumentationen for
a/b-adapteren

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 17-07-01 22:42

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message
> "Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har udelukkende snakket om ISDN-apparater.
> Hvis du bruger analogt udstyr skal du kigge i dokumentationen for
> a/b-adapteren

Jeg snakker sådan set også om ISDN-apparater. :)
Det er sådan at vi før i tiden kørte med en Zyxel Omni.net LCD. Med den
kunne vi viderestille en indkommende samtale til den anden a/b-kanal.

Nu er det sådan at vi har fået et par ISDN telefoner, som vi bruger istedet
for nogle af de analoge.
Nu kunne det jo så være rart hvis man stadigvæk havde muligheden for at
viderestille et opkald, så jeg ikke skal til at løbe nedenunder hvergang jeg
har taget et opkald som egentlig var til mine forældre...

Men,... det kan vel ikke lade sig gøre - på nogen måde.

/Stig

Fra : Roar Eggert Pedersen

Dato : 18-07-01 09:52

Det du skal gøre er at parkere samtalen på centralen, og så kan den hentes
tilbage på de andre isdn apperater i huset.

Roar

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 19-07-01 08:11

> Det du skal gøre er at parkere samtalen på centralen, og så kan den hentes
> tilbage på de andre isdn apperater i huset.

Det er jeg godt klar over at det kan lade sig gøre...
Men når jeg parkerer den, så ringer de andre telefoner vel ikke?

De smarte ved at bruge analoge tlf'er over en Zyxel/Lasat TA er jo at man
kan viderestille opkaldet, så tlf'erne på den anden port ringer.

Hvis der parkeres her og hentes i den anden ende af huset, skal dem i den
anden ende af huset jo først ha' besked om at der er et opkald der er
parkeret....

Mvh. Stig