brugtkøb Volvo v70 årg 1998?
Fra : mugge

Dato : 19-09-07 23:37

Overvejer at købe sådan en fætter i diesel versionen. Nogen ting der taler i
mod? noget der taler for?

Erfaringer - positive som negative modtages meget gerne.............

Takker

mugge

Fra : TDN

Dato : 20-09-07 05:25

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> i mod? noget der taler for?
>
> Erfaringer - positive som negative modtages meget gerne.............

Hvis du kigger tilbage i gruppen til d. 13.09.2007 er der et tilsvarende
spørgsmål....

Mvh
Thomas

Fra : Peter Frost

Dato : 20-09-07 07:26

TDN skrev:
> Hvis du kigger tilbage i gruppen til d. 13.09.2007 er der et tilsvarende
> spørgsmål....

Nope ! Det er en Mk II'er !

Mugge, V70 Mk I TDI er Volvo's første diesel på den 5 benet, mere ved jeg
ikke om motoren ;) Resten kan jeg berette en del om... Bilen er fantasisk,
har selv en 850, og hvis du ikke ved det, er V70 Mk I en faceliftet
850'er...

Jeg har selv ukritisk skiftet alt der har vist det mindste tegn på det har
været ved at være slidt... det har kostet kassen... men helt generalt så har
de ting som hjullejer, AC kobling og bagbremser... Faktisk alt sammen
forholdsvis billigt hvis man ikke benytter Bilia !

Personligt vil jeg ikke ha automatgear igen, det er dyrt, uøkonomisk og man
mister en masse kraft ;) Nåh, ja, og så det dyrt ;) Meget dyrt ;)

-Peter F

Fra : Christian

Dato : 20-09-07 12:57

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> wrote in message
> forholdsvis billigt hvis man ikke benytter Bilia !

Hvem skal man bruge, hvis man bor i storkøbenhavn og ikke ønsker at bruge
Bilia?

Mvh. Christian

Fra : Peter Frost

Dato : 21-09-07 17:50

Christian skrev:
> Hvem skal man bruge, hvis man bor i storkøbenhavn og ikke ønsker at bruge
> Bilia?

En mekaniker man har tillid til, i mit tilfælde en opel mekaniker, der klare
det hele på den halve tid og pris men til den dobbelte kvalitet... Det
hjælpe så også at jeg kender bilen ind og ud, så jeg fortæller ham hvad han
skal, og står ved siden af og tager ved...

På sammelagt 3 timer har jeg fået skiftet hjulleje, bøsninger i bærerarme og
renoveret min AC kobling...

Gearkassen var faktisk hos Bilia, men i Lund... Spørg efter Søren, han er
dansker, og det er super fedt når der er en del tekniske ord... Sammen lagt
fik jeg skift at gearkasse og køler, plus div slanger og olier/væsker til ca
45 % af hvad det ville ha kostet i Danmark, og man bliver også taget seriøst
! Da jeg forespurgte hos Bilia i Ballerup, om hvad en gearkasse koster,
grinede idioten af mig og sagde det har du ikke råd til... og det kan i
øvrigt ikke betale sig... men efter lidt overbevisning om jeg var dybt
seriøs, kunne jeg på skærmen se listeprisen på gearkassen være 32.000 dkr,
der til kommer køler, olie/væsker, slanger og arbejdsløn... den samlede
regning i Sverige lød på 36.000 dkr...

Har overvejet at høre Søren, Bilia, om hvad han skal ha for at smide en
huggermotor/gearkasse i fra en 2.5T med man, og så sælge den "nye" autokasse
:) Det vil sikkert finansiere sig selv :P

Ellers kan man prøve E. Pedersen på Artillerivej, men igen... det blev jeg
heller ikke taget seriøst... ved ikke om det er min lave alder og store bil,
der gør de tror man er fuld af pis... men det jo sq bare ærgeligt for dem,
at de er gået glip af nogle af de ca 60.000 kr jeg har smidt i den bil ;)

-Peter

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 21-09-07 08:49

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mod? noget der taler for?
>
> Erfaringer - positive som negative modtages meget gerne.............

Der findes to slags V70, før 2000 er det opgraderede 850'ere og efter 2000
en helt ny bil.
De tidlige 5 cylindrede diesel motorer kom fra Audi og sad i A6 samt VW LT.
det var 2,5 TDI med 140HK og 290NM.

Senere, og der er jeg ikke sikker, kom der flere nye motore:
2,4D 124HK, 300NM
2,4D 130HK, 280NM
D5 163HK, 340NM
D5 185HK, 400NM
Jeg tror at der var et skift i 2001 men om det hele hænger sammen med model
skiftet ved jeg ikke.

Hvis man er træt af bilia så prøv http://www.brdr-olsen.dk i Holbæk

Mvh Peter