Hvilket dæk, hvis det skal være støjsvagt
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 19-09-07 11:22

Jeg kører PT på Goodyear F1 225/40/18. Disse støjer mere end hvad jeg synes
rimeligt for et dæk i denne størrelse. Hvad vil I anbefale, hvis det skal
være i samme dimensioner og støjen har høj prioritet?

--
mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 19-09-07 14:16

> Jeg kører PT på Goodyear F1 225/40/18. Disse støjer mere end hvad jeg synes
> rimeligt for et dæk i denne størrelse. Hvad vil I anbefale, hvis det skal

Måske du skulle prøve Michelin. Jeg kører med samme størrelse foran og
255/35/18 på bagakslen og jeg synes ikke de støjer ret meget, selvom
der er tale om runflat dæk. Alt afhænger naturligvis af underlaget.
Ligeledes er E90'eren nok også ret godt støjisoleret, så det kan
naturligvis være anderledes på din bil - hvilken bil skal de sidde på?

--
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-07 16:50

"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> wrote in message

>Ligeledes er E90'eren nok også ret godt støjisoleret, så det kan
>naturligvis være anderledes på din bil - hvilken bil skal de sidde på?

E36...

Michelin er lækkert nok, men kors hvor er det dyrt!

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-07 17:50

"Kim Frederiksen" <kim snabela the bindestreg coffeeshop.dk> wrote in
message news:46f1452b$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Michelin er lækkert nok, men kors hvor er det dyrt!

Yokohama har tidligere været diskuteret her i gruppen, hvor de har samme
eller bedre egenskaber end Bridgestones testtopscorere bortset fra
slidstyrke og de skulle være støjsvage.

Ulrik

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-09-07 07:44

Ulrik Friis wrote:
> Yokohama har tidligere været diskuteret her i gruppen, hvor de har samme
> eller bedre egenskaber end Bridgestones testtopscorere bortset fra
> slidstyrke og de skulle være støjsvage.

Jeg havde nogle Yokohama A510(?) på min Rover 620 - Pirelli P6000 var en
værdig og tyst erstatning. Og ikke særlig dyr.

Str. 205-55*16.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-07 10:44

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kører PT på Goodyear F1 225/40/18. Disse støjer mere end hvad jeg
> synes rimeligt for et dæk i denne størrelse. Hvad vil I anbefale, hvis det
> skal være i samme dimensioner og støjen har høj prioritet?

Det er mønstret der gør det, du skal holde dig fra dæk med V mønster, de
støjer

--
Mvh.
Dennis.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 20-09-07 10:56

> Det er mønstret der gør det, du skal holde dig fra dæk med V mønster,
> de støjer

Ih altså! De ser jo lidt smågodt ud

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : Leo_Jensen

Dato : 20-09-07 11:29

On 20 Sep., 11:56, "Kim Frederiksen" <k...@the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]
>
> Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
> tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Conti SportContact ser godt ud uden V-mønster. Og de larmer ikke.

Leo