Flette ind på motorvej - sq fanden da også~
Fra : Ukendt

Dato : 18-09-07 17:25

Så kommer man stille og roligt tøffende ned ad rampen ved Solrød Syd
her til morgen - kan godt se trafikken er gået helt i stå og lusker i
tomgang i 2. gear op mod flette området. Der er plads mellem en
kassevogn med trailer og en Netto-lastbil, så jeg indretter mig efter
deres tempo og følger "striben" til højre ud mellem disse to biler.
Pludselig kan jeg høre Netto-fartøjet får noget gas og så er hans
front ud for min bagskærm. Jeg kan ikke gøre så meget så jeg hænger på
lidt endnu og håber på det løsner forude. Han bliver uden for mig og
nu er vi færdige med at flette - jeg sidder og tænker "for sq da også"
og venter desværre lidt for længe før jeg vælter ud i nødsporet. For
da vi er ca. 50 m ude efter at vejen har "normal" bredde igen er han
stadig derude troligt følgende min hastighed nøjagtigt. Jeg håbede på
at det ville løsne så vi kunne få fart på men nej - i stedet får jeg
et "kærligt" puf på venstre bagskærm.
Nå ud i nødsporet og besigtige skaden - synderen dytter og forsvinder
ud i morgenen. Jeg får kigget på det - nogle småskrammer og kommer med
i trafikken igen.
Jeg må indrømme, at jeg ikke synes det er helt OK at pande ind i mig
mere eller mindre bevidst i stedet for at lette på gassen et øjeblik,
når vi efterhånden er 50 m fra afslutning af tilkørslen. Men jeg
"frøs" desværre og håbede på at det hele ville løse sig i stedet for
at komme væk. Så nu skal jeg så have fat i noget lak til skrammerne,
så skærmen ikke ruster væk her i vinter.......fandens til morgensure
trucker.
Desværre har jeg jo ikke en kinamands chance for at gøre ham ansvarlig
for noget som helst - for jeg fik jo ikke fat i ham.....og vidner til
hvad der foregik ved hans højre forskærm skal jeg nok være mere end
heldig for at finde. Men jeg håber da nogen hos Netto vil tage en snak
med snøbelen.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-09-07 17:42

Ivan Madsen skrev:

> Men jeg håber da nogen hos Netto vil tage en snak
> med snøbelen.

Hva' mæ å ringe til Nettos hovedkontor med tids- og stedsangivelse?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-07 17:46

Det er der styr på, men tak for ideen.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Mogens

Dato : 18-09-07 18:38

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Det er der styr på, men tak for ideen.

Det er jo ikke Netto selv, der kører, men en vognmand.
Han er løser logistikken for Netto...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-07 18:48

Mogens skriver:

> Det er jo ikke Netto selv, der kører, men en vognmand.
> Han er løser logistikken for Netto...

Meeen der skal ikke mange lignende tilfælde til, før den vognmand
pludseligt står med en masse biler og inten transportopgaver for Netto.

Dansk Supermarked finder sig ikke i at deres navn bliver svinet til.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-09-07 10:29

Mogens skrev:
> Det er jo ikke Netto selv, der kører, men en vognmand.
> Han er løser logistikken for Netto...

Hedder Knud Pedersen og har biler både på danske og tyske plader (flest
af de sidste).

Han har sågar minibusser til at transportere tyske chauffører op til
Køge for at køre bilerne.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Leonard

Dato : 18-09-07 17:54

On Tue, 18 Sep 2007 18:41:47 +0200, Hans Paulin (6310) wrote:

> Hva' mæ å ringe til Nettos hovedkontor med tids- og stedsangivelse?

Tror næppe Netto har nogen anelse om hvilken lastbil i deres farver, der
er hvor og hvornår. Svjv er det udliciteret til vognmænd, der styrer
kørslen suverænt. Desuden er der så mange duploklodser i den bemaling,
at det vil være svært at vide præcist om det er den ene eller anden.

Det samme gælder hyrevogne, selvom de efterhånden bliver overvåget med
GPS, så er der ingen, der med sikkerhed ved hvilken hyrevogn, det var
der kørte om kap med den bilist, der ramte en cyklist i nat.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-07 18:19

On Tue, 18 Sep 2007 18:54:23 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

> [...]
>GPS, så er der ingen, der med sikkerhed ved hvilken hyrevogn, det var
>der kørte om kap med den bilist, der ramte en cyklist i nat.

Jeg fik nu nummeret på ham - men han kan jo bare sige at det kender
han intet til og så er den ikke ret meget længere, bortset fra at de
kan kigge efter lidt sølvgrå maling på hans front.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-07 18:25

Ivan Madsen skriver:

> Jeg fik nu nummeret på ham

Politiet - flugtbillist.

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-07 18:35

On Tue, 18 Sep 2007 19:24:56 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Ivan Madsen skriver:

>Politiet - flugtbillist.

Dem har jeg også talt med og forklaret situationen - og vi blev ret
enige om, at han bare benægter alt og så står jeg med "håret i
postkassen". Jeg ringede først senere, for jeg fik først nummeret på
ham, da jeg overhalede ham nogle km senere - at forsøge at stoppe ham
omkring Greve opgav jeg som håbløst - og jeg havde helt ærligt ikke
lyst til at snakke med ham på det tidspunkt, for mit indre billede var
150 kg frådende trucker på vej hen for at smadre mig ;-(
Men al respekt for de truckere, der kører vore varer ud til
butikkerne, men lige nøjagtig denne herre burde nok fritages for sådan
et ansvar.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-09-07 18:43

> Dem har jeg også talt med og forklaret situationen - og vi blev ret
> enige om,

Op i a... med det, opgiv det til forsikr., så tager de stilling ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-07 18:45

Ivan Madsen skriver:

> Dem har jeg også talt med og forklaret situationen - og vi blev ret
> enige om, at han bare benægter alt og så står jeg med "håret i
> postkassen".

Selvfølgelig gør han det. Jordede han en cyklist ville han sikkert også
benægte.

> [...]
> lyst til at snakke med ham på det tidspunkt, for mit indre billede var
> 150 kg frådende trucker på vej hen for at smadre mig ;-(

Ikke en Nettochauffør. De skal selv læsse af..... det giver motion.

> Men al respekt for de truckere, der kører vore varer ud til
> butikkerne, men lige nøjagtig denne herre burde nok fritages for sådan
> et ansvar.

Netop derfor var det værd at gå videre med.

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-07 19:00

On Tue, 18 Sep 2007 19:44:52 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Ivan Madsen skriver:

<...>

>Netop derfor var det værd at gå videre med.

Jeg har heller ikke sluppet den endnu - nu må vi se, hvad
logistikafdelingen siger til en mail med tid, sted og vognens nummer.
De svarer jo nok ikke lige i aften, så giv tid.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-09-07 17:42

On Tue, 18 Sep 2007 20:00:02 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>logistikafdelingen siger til en mail med tid, sted og vognens nummer.
>De svarer jo nok ikke lige i aften, så giv tid.

Hej Ivan.

Du henvender dig bare her:

http://www.kp-transport.com/

Han véd hvem synderen er, men om han er samarbejdsvillig, det aner jeg
ikke.

At køre hos den vognmand er et så ringe job, at han stort set tager
chaufførerne direkte fra AMU-centrene.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-07 18:12

On Thu, 20 Sep 2007 18:41:37 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Hej Ivan.
>
>Du henvender dig bare her:
>
>http://www.kp-transport.com/
>
>Han véd hvem synderen er, men om han er samarbejdsvillig, det aner jeg
>ikke.

Det finder vi ud af - tak for linket. Han har fået min "hilsen" ved
jeg, så nu venter jeg og ser, om han reagerer.

>At køre hos den vognmand er et så ringe job, at han stort set tager
>chaufførerne direkte fra AMU-centrene.

Et eller andet sted slår Nettos koncept vel igennem hele vejen.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-09-07 10:43

Ivan Madsen skrev:
> Et eller andet sted slår Nettos koncept vel igennem hele vejen.

Et eller andet sted? Forkert! Overalt i det system.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-09-07 10:40

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> ikke.
> At køre hos den vognmand er et så ringe job, at han stort set tager

Jeg viste ikke det hed AMU nede i Tyskland.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-09-07 12:27

On Sat, 22 Sep 2007 11:39:44 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Jeg viste ikke det hed AMU nede i Tyskland.

>--

Finn, der er meget du ikke véd.

Alternativer Motorfahrer Unternehmigung, eller sådan noget.

Det er i hvert fald sådan de kører.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-09-07 13:09

Folmer Rasmussen skrev:
> Finn, der er meget du ikke véd.

Det har du ganske ret i.

> Alternativer Motorfahrer Unternehmigung, eller sådan noget.

Det der omfatter jo alt deres trafik - mindst. Og ikke kun hvad der har
med store biler at gøre.

> Det er i hvert fald sådan de kører.

Og desværre uanset hvor de kører.

Fra : SG

Dato : 18-09-07 19:54

Ivan Madsen <> skrev i news:pp20f3l5qc4h2c7bv4ser8j263soegoimb@4ax.com:

> Dem har jeg også talt med og forklaret situationen - og vi blev ret
> enige om, at han bare benægter alt og så står jeg med "håret i
> postkassen".

Jeg forstår ikke, at Politiet ikke vil gå mere ind i den sag. At gå eller
køre fra en trafikforseelse (uanset skyld) er faktisk en forholdsvis
alvorlig forseelse.

Jeg blev engang påkørt af en anden bilist, der skulle parkere. Han kørte
forrest og kørte forbi parkeringspladsen han ville ind i for så at ville
bakke ind i den. Det opfattede jeg for sent og han bakkede ind i min
forkofanger.

Nå, han fik parkeret og jeg var på vej over til ham lettere småsur. På
min anmodning om at udvekskle oplysninger, sagde han bare "så må du ringe
til Politiet" og så skred han og kom ikke tilbage.

Jeg ringede så til Politiet, og der kom så en betjent 30 minutter senere,
og han var noget sur over at modparten havde forladt "scenen". Det endte
med at modparten blev indkaldt til afhøring på stationen (endda på en
søndag) og blev sigtet for at forlade stedet og skulle betale en bøde på
omkring 3.500 kr., så vidt jeg huskede.

Og med en politirapport i hånden, hvor modparten var sigtet, var der
ingen problemer med at overbevise forsikringsselskaberne om, hvem der
havde skylden.

-SG

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-07 21:04

On 18 Sep 2007 18:54:29 GMT, SG <ssamsonice-fjerndette@hotmail.com>
wrote:

>Jeg forstår ikke, at Politiet ikke vil gå mere ind i den sag. At gå eller
>køre fra en trafikforseelse (uanset skyld) er faktisk en forholdsvis
>alvorlig forseelse.

Nu lykkedes det ham ikke at gøre så meget skade, jeg er personligt
overbevist om, at han ved han har ramt mig - men der er sket så lidt,
så han bare kan sige "det opdagede jeg ikke" og han vil formodentlig
blive troet. Min bror har prøvet noget lignende og politiet troede
"synderen", men eftersom bilens hjul var grønt hjalp det lidt på at få
skaden fordelt.

> [...]
>med at modparten blev indkaldt til afhøring på stationen (endda på en
>søndag) og blev sigtet for at forlade stedet og skulle betale en bøde på

Jeg stod i nødsporet og havde ikke lyst til at stå der og vente - og
jeg skulle jo også bruge hans nummer, og jeg vidste jo, at han var der
ikke ret langt forude

>Og med en politirapport i hånden, hvor modparten var sigtet, var der
>ingen problemer med at overbevise forsikringsselskaberne om, hvem der
>havde skylden.

Problemet er bevisets stilling her, mit gæt er "fletteskade", værsgo
at dele, hvis jeg er heldig - men hvis modparten nægter alt kan jeg jo
stort set ikke bevise det var ham. Ingen vidner - nummeret fangede jeg
senere, det kan enhver begynder indenfor jura jo pille fra hinanden.
Jeg tror bare, jeg kan lære at Netto biler ikke får en mm af mig
fremover

Fra : F.Larsen

Dato : 18-09-07 22:17

<Ivan Madsen> wrote in message
> [...]
> stort set ikke bevise det var ham. Ingen vidner - nummeret fangede jeg
> senere, det kan enhver begynder indenfor jura jo pille fra hinanden.

Udfra din forklaring så har netto lastbilen bevidst lukket hullet så du ikke
kunne komme ind.

Men der er jo altid to parter i en sag, så anmeld det til politiet og dit
forsikringsselskab, så har du gjort dit, og lad dem håndtere sagen. Det er
jo sådan systemet fungere. Der er jo ikke nogen grund til på forhånd at tage
udfaldet på forskud

--
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-07 20:44

On Tue, 18 Sep 2007 23:16:50 +0200, "F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk>
wrote:

> [...]
>jo sådan systemet fungere. Der er jo ikke nogen grund til på forhånd at tage

Jeg står med en sag, hvor synderen ikke stoppede, men bare lænede sig
på hornet og kørte glad videre. Jeg skulle selvfølgelig fluks have
anmeldt ham som flugtbilist, men det er for sent nu. Da jeg talte med
politiet ville de ikke røre sagen med en ildtang - og deres hjælp er
vist nødvendig, hvis chafutten siger "hvem, mig?".....eller opfinder
et noget andet begivenhedsforløb, selv om han vil få lidt svært ved at
forklare, hvorfor det er min bagskærm der er skrammet.

Fra : Khawk

Dato : 19-09-07 05:48

Ivan Madsen wrote:

> [...]
> Men al respekt for de truckere, der kører vore varer ud til
> butikkerne, men lige nøjagtig denne herre burde nok fritages for sådan
Derudover håber jeg at du er god til tysk hvis du skal forklare ham noget.

Kim - nettomedarbejder

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-09-07 10:27

Ivan Madsen skrev:
> [...]
> Men al respekt for de truckere, der kører vore varer ud til
> butikkerne, men lige nøjagtig denne herre burde nok fritages for sådan

Havde du tiden kunne du jo havde ringet mens du holdt dig bag ham.

Og jeg vil næsten tro at du havde "sluppet afsted med det" hvis du havde
brugt 112.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-09-07 10:24

Ivan Madsen skrev:
> Jeg fik nu nummeret på ham - men han kan jo bare sige at det kender
> han intet til og så er den ikke ret meget længere, bortset fra at de
> kan kigge efter lidt sølvgrå maling på hans front.

En vigtig detalje er at du skal huske at melde ham til politiet. Han
står nemlig til et klip i kortet.

Nu er det så ikke sikkert at det er en dansk bil/chauffør (udfra dine
oplysninger), så klippet erstattes nok af en klækkelig bøde og en
bemærkning til evt. senere brug. (Tre forseelser der svaret til klip i
kortet og han får et dansk kørselsforbud.)

Fra : Kasper Christensen

Dato : 18-09-07 17:48

> [...]
> hvad der foregik ved hans højre forskærm skal jeg nok være mere end
> heldig for at finde. Men jeg håber da nogen hos Netto vil tage en snak

Var det mig, havde jeg straks ringet 114 og sagt at jeg var blevet
påkørt og at jeg ikke kunne stoppe lastbilen.

Sådan et sv......!!!

Kasper Christensen
Bil nr. 1: Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 FSI ('07)
Bil nr. 2: Citroën Saxo 1,1i SX ('96)

Fra : Leonard

Dato : 18-09-07 17:55

On Tue, 18 Sep 2007 18:48:11 +0200, Kasper Christensen wrote:

> Var det mig, havde jeg straks ringet 114

Hvem tager telefonen på det nummer?

Fra : Brian

Dato : 18-09-07 18:12

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvem tager telefonen på det nummer?

Nærmeste politistaion... det er da 'old-news'.

Fra : Leonard

Dato : 18-09-07 18:39

On Tue, 18 Sep 2007 19:11:50 +0200, Brian wrote:

> Nærmeste politistaion... det er da 'old-news'.

Jeg havde ikke hørt/set det før og troede faktisk at det var en
fejlskrivning af 112.
Men så blev jeg også klogere i dag - det er nu dejligt når det sker

Fra : N/A

Dato : 22-09-07 10:33

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-09-07 10:33

Møller skrev:
> Ja man kan hele tiden lære noget:
> http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder/114nummer_10012007.htm
> Jeg skal til Fåborg i morgen, nu er du advaret.

Det er vist ikke helt rigtig det der står på den side.

Fra mobilen skal man vist stadig taste postnummer for at komme det
rigtige sted hen.

Det er noget med at TDC ikke kan få det der virker på 112 til at fungere
på 114. Man undres.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 18-09-07 19:46

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Nærmeste politistaion... det er da 'old-news'.
Og sidste nyt er at selv politiet fraråder at bruge
tjenesten idet den ikke virker efter hensigten.
Så 1-1-2 er den rette vej, medmindre man kender
det almindelige fastnet nummer på nærmeste
politistation, for så er det at foretrække.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-09-07 21:26

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i meddelelsen
> "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Nærmeste politistaion... det er da 'old-news'.

Jeg havde brug for nummeret den anden dag - man skal indtaste postnummer ...

--
Per

Fra : Lars [6710]

Dato : 18-09-07 21:39

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Jeg havde brug for nummeret den anden dag - man skal indtaste postnummer

Det er da genialt
Hvem pokker kender lige postnummeret når man holder på lars tyndskids
mark og vil snakke med polisen

Kan man ikke taste GPS koordiater ind ??

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 05:34

"Lars [6710]" skriver:

> Hvem pokker kender lige postnummeret når man holder på lars tyndskids
> mark og vil snakke med polisen

Det er 7400 (Herning)

Fra : Lars [6710]

Dato : 19-09-07 07:20

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> "Lars [6710]" skriver:
>
> Det er 7400 (Herning)
>

> Klaus
Nååå ja

Fra : N/A

Dato : 19-09-07 07:20

Fra : Lars [6710]

Dato : 19-09-07 07:20

Møller skrev:

> Lars det gør Lars
>
> Møller
point taken

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-09-07 07:46

Møller wrote:

> Lars det gør Lars

Sender han da tit noget til sig selv?

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 19-09-07 08:06

> Hvem pokker kender lige postnummeret når man holder på lars tyndskids mark
> og vil snakke med polisen
>
> Kan man ikke taste GPS koordiater ind ??

Selvom du giver alarmcentralen koordinaterne har de ikke noget at bruge dem
til - ihvertfald ikke i nordjylland. Der har hverken falck eller politi en
GPS. (Fandt jeg udaf i sommers da en i gruppen væltede på stranden og
brækkede kravebenet - heldigvis var der en lokal med der kunne forklare hvor
vi var.)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-09-07 10:18

Brian skrev:
> Nærmeste politistaion... det er da 'old-news'.

Har de fået det til at fungere fra mobil?

Hvis man ikke kender hvilket postnummerområde man er i, og kan indtaste
det ender man vist ved Kbhstrup Politi uanset hvor i landet man ringer
fra. (Og sidst jeg endte der "mødte" jeg et surt kvindemenneske der
absolut ikke havde til sinds at være mig behjælpelig med at komme det
rigtige sted hen.)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-07 18:15

Leonard skriver:

> Hvem tager telefonen på det nummer?

Det lokale politi (når man har oplyst/indtastet postnummer).

Fra : Brian

Dato : 18-09-07 20:49

> Leonard skriver:

> Det lokale politi (når man har oplyst/indtastet postnummer).

Det er vel lige som 112 fra mobil giver nærmeste alarmcentral? Har aldrig
prøvet, men hænger det ikke sådan sammen?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-09-07 10:34

Brian skrev:
> Det er vel lige som 112 fra mobil giver nærmeste alarmcentral? Har aldrig
> prøvet, men hænger det ikke sådan sammen?

Ikke endnu (svjv).

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-09-07 07:38

On 18 Sep., 19:24, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Ivan Madsen skriver:

> Politiet - flugtbillist.

X2

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Lars Ehlers

Dato : 21-09-07 07:06

Man kan sige meget om amerikanerne, men de er noget venligere i
trafikken, specielt herude på vestkysten. Jeg har samme problem hver
eneste morgen, jeg fletter på motorvejen, og trafikken er altid i
krybetempo, fordi en anden motorvej fletter ind 500 meter længere
fremme. Jeg kører frem i min bane indtil det er tid til at flette ind,
og folk giver altid plads. Okay, nogle giver mere plads end andre, men
jeg har aldrig haft problemer.

På den anden side, så er samme motorvej en af de farligste i området,
når det kommer til road rage. Kør lidt for tæt ind foran en anden
bilist, når du skifter bane, og du risikerer at idioten følger efter
dig og vil i slagsmål, eller han har tilfældigvis en skarpladt pistol
under forsædet. Men sådan er der jo så meget...

--
Lars Ehlers