Hvad skal vi gøre ved dem ?
Fra : JBH

Dato : 18-09-07 01:05

http://ekstrabladet.dk/ritzau_new/article338642.ece

En 40-årig kvinde svævede tirsdag morgen mellem liv og død på
Rigshospitalets Traumecenter, efter at hun mandag blev påkørt med høj fart
af en 37-årig mand, oplyser politiet.
Nordsjællands Politi i Gentofte har sigtet manden for at have bragt andres
liv i fare, da påkørslen ifølge vidner skete i forbindelse med, at han kørte
om kap med en anden bil på Tuborgvej.

Manden kørte angiveligt slalom mellem andre biler med 80-100 km/t, da han
mistede herredømmet og kørte op på cykelstien, hvor han ramte den kvindelige
cyklist. Ved påkørslen fik hun kraniebrud og alvorlige indre kvæstelser.

/JBH

Fra : Lars [6710]

Dato : 18-09-07 06:46

JBH skrev:
> [...]

> mistede herredømmet og kørte op på cykelstien, hvor han ramte den kvindelige

Det harmer mig helt vildt at der åbentbart til stadighed dukker idioter
op som uden at tænke på andres liv og førlighed kaster sig ud i kådheds
projekter som de ikke kan håndtere...

Jeg tror der skal statueres meget kratigere eksempler fra domstolenes
sider før alvoren trænger ind i skallen på de tumper der synes det er
fedt at køre ræs på offentlig vej.
Hvis det da så bare kun gik ud over dem selv, så var skaden jo ikke så stor.

Udvid strafferammen eller udnyt blot den der allerede findes.
5 år bag tremmer, livslang fradømmelse af førebevis e.lign kunne være
ting der kunne tages i anvendelse når man med køligt overlæg anvender
sin bil som mordvåben.

P.S.

Kørte bag efter en lignende klaphat i en rød Mitsubitshi Carisma igår
ind mod Vejle. Han overhalede 3-4 biler + en lastvogn i en ca 1000 m
lang højrekurve med dobbelt optrukne linier.... ( for de stedkendte var
det på Ribe Landevej ved Sandagervej)
Og han kunne ikke se en bjælde ( heller ikke indenom i kurven) så hvis
der havde været modgående var det gået galt... Jeg nåede desværre ikke
at tage nummeret

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 18-09-07 07:11

Lars [6710] wrote:

> [...]
> 5 år bag tremmer, livslang fradømmelse af førebevis e.lign kunne være
> ting der kunne tages i anvendelse når man med køligt overlæg anvender

Det gør man netop heller ikke. "Køligt overlæg" ville være hvis jeg tog min
jagtriffel ud af skabet og lagde mig på et hustag i nærheden af hvor du bor
og pillede dig når du kom ud af døren. Køligt overlæg er det absolut ikke
når en person overvurderer sine evner bag et rat. Dumt ja, uagtsomt manddrab
hvis offeret dør, helt sikkert, men overlagt bliver det aldrig. Det begreb
er opstået i visse menneskers frådende hævntørst.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : Lars [6710]

Dato : 18-09-07 07:37

Kim Frederiksen skrev:

> [...]
> hvis offeret dør, helt sikkert, men overlagt bliver det aldrig. Det begreb
> er opstået i visse menneskers frådende hævntørst.

Der blev spurgt hvad man skal gøre for at stoppe fænomenet !

Mit indlæg var et forslag. jeg er ikke jura professor og ved sq ikke om
du har ret eller ikke, men i min verden er man ret meget selvbestemmende
over hvad der skal/kan ske når man sætter sig bag et rat.

Hvis jeg overholder reglerne, dvs hastighed, placering på vej o.lign. og
alligevel ved et uheld kører en cyklist eller fodgænger ned alligevel og
det mest tragiske sker at vedkommende dør af det, så er der sikkert stor
chance for at jeg ku´ blive dømt for uagtsomt manddrab. Ved at sætte sig
i en bil og føre den, accepterer man også at man har et stort ansvar der
kan koste !

Hvis en person som den 37 årige med fuldt overlæg
(for det er med fuldt overlæg... Bilen kører vel ikke lige pludselig af
sig selv slalom og kap med en hyrevogn)
kører ræs gennem Kbh og derved nakker en cyklist, synes du det skal give
samme straf ?
Han vælger bevidst at køre hasarderet, så må man også kunne dømme hårdere !

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Jens

Dato : 18-09-07 08:11

Lars [6710] <lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote:

> [...]
> samme straf ?
> Han vælger bevidst at køre hasarderet, så må man også kunne dømme hårdere !

Selvfølgelig skal han kunne dømmes hårdere - og det bliver han.

Måske ikke for det uagtsomme manddrab - men for den hasarderede kørsel,
for ved kådhed at sætte andres liv og førlighed i fare.... Fortsæt selv
listen.
--

Jens

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 18-09-07 08:11

Lars [6710] wrote:

> [...]
> give samme straf ?
> Han vælger bevidst at køre hasarderet, så må man også kunne dømme

Ork ja, det både kan og gør man. Betegnelsen "uagtsomt manddrab" bruges ved
grovere ulykker hvor den skyldige part groft har tilsidesat alm.
agtpågivenhed som f.eks det her beskrevne tilfælde.

Fra : Lars [6710]

Dato : 18-09-07 08:23

Kim Frederiksen skrev:

> Ork ja, det både kan og gør man. Betegnelsen "uagtsomt manddrab" bruges ved
> grovere ulykker hvor den skyldige part groft har tilsidesat alm.
> agtpågivenhed som f.eks det her beskrevne tilfælde.

OK

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Peter

Dato : 18-09-07 09:38

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej Lars

Kim Frederiksen er forlængst røget i mit kill filter. Man kan ikke debatere
med en person der kun anerkender sine egne synspunkter. Han er bare en
provokatør, spring hans indlæg over.

_ Hvad man kan gøre er måske at se på hvad de gør i england hvor der er
trackdays, så man kan afreagere på forsvarlig vis, ligeledes har man i
sverige tilbud til de unge fartglade, så de kan lege i sikre omgivelser.

Mvh Peter

Fra : Leonard

Dato : 18-09-07 10:25

On Tue, 18 Sep 2007 10:37:30 +0200, Peter wrote:

> _ Hvad man kan gøre er måske at se på hvad de gør i england hvor der er
> trackdays, så man kan afreagere på forsvarlig vis, ligeledes har man i
> sverige tilbud til de unge fartglade, så de kan lege i sikre omgivelser.

Det har vi da også her i landet.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 19-09-07 08:49

Leonard forklarede den 18-09-2007:

> Det har vi da også her i landet.

Hvor er det henne?
Kai

Fra : Leonard

Dato : 19-09-07 18:25

On Wed, 19 Sep 2007 09:49:03 +0200, Fister Løgsovs wrote:

> Hvor er det henne?

Fx KTI i Roskilde har en klub, hvor der køres på bane.
At det ikke findes i enhver lille flække jævnt fordelt over hele landet
skyldes flere ting, en af dem, er at de unge ikke efterspørger det
tydeligt nok og ikke viser, at de vil deltage og betale prisen.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 19-09-07 18:26

Leonard kom med følgende:

> [...]
> skyldes flere ting, en af dem, er at de unge ikke efterspørger det
> tydeligt nok og ikke viser, at de vil deltage og betale prisen.

Det anede jeg ikke.
Må man køre i egen bil?
Kan du evt. supplere med et link?
Jeg er pludselig vældig interesseret
Kai

Fra : Leonard

Dato : 19-09-07 18:45

On Wed, 19 Sep 2007 19:25:49 +0200, Fister Løgsovs wrote:

> Det anede jeg ikke.
> Må man køre i egen bil?
> Kan du evt. supplere med et link?
> Jeg er pludselig vældig interesseret

Opdagede lige at KTI er solgt til FDM, så det er nok der man skal
henvende sig for mere info.

Jeg har lgie været på KTA i Fredericia og lære nyt om at køre i min egen
bil, det blev styret af et par kørelærere, så det kan da lade sig gøre.

Men et oplagt sted på nettet er nok: http://www.trackdayklub.dk/ som var
det første hit på google "trackdays". Der køres på Fyn næste gang, ser
det ud til.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 19-09-07 18:46

Leonard forklarede:

> [...]
>
> Men et oplagt sted på nettet er nok: http://www.trackdayklub.dk/ som var
> det første hit på google "trackdays". Der køres på Fyn næste gang, ser

Takker.
Jeg nåede lige at blive tændt, men det er kun Roskilde der er muligt
for mig at komme til, og det er ikke lige der, der sker mest
Kai

Fra : Leonard

Dato : 19-09-07 19:33

On Wed, 19 Sep 2007 19:45:52 +0200, Fister Løgsovs wrote:

> Jeg nåede lige at blive tændt, men det er kun Roskilde der er muligt
> for mig at komme til, og det er ikke lige der, der sker mest

Har du ikke egen bil?
Har du ikke fri i weekenderne?
Hvad er så problemet?

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-09-07 07:38

Leonard wrote:

> Har du ikke egen bil?
> Har du ikke fri i weekenderne?
> Hvad er så problemet?

Banen vil ikke komme til Muhammed..

--
vh
Torben

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 20-09-07 14:53

Leonard formulerede spørgsmålet:

> Har du ikke egen bil?
> Har du ikke fri i weekenderne?
> Hvad er så problemet?

Det er en længere historie om sygdom, som jeg ikke gider uddybe her.
Kai

Fra : Leonard

Dato : 20-09-07 15:05

On Thu, 20 Sep 2007 15:53:07 +0200, Fister Løgsovs wrote:

> Det er en længere historie om sygdom, som jeg ikke gider uddybe her.

Det er iorden, jeg vil så tillade mig at komme med et råd, som jeg
forsøger at efterleve, efter at jeg selv er blevet begrænset i mine
udfoldelsesmuligheder:

Lad ikke dit helbred blive en dårlig undskyldning for ikke at leve livet
mens du kan.

Så kan du tage og bruge det som du vil, det er ganske gratis.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 20-09-07 15:12

Leonard har bragt dette til verden:

> [...]
> mens du kan.
>
> Så kan du tage og bruge det som du vil, det er ganske gratis.

Jeg lever skam livet, bare der ikke er mere end en halv time hjem, så
begynder panikken
Sådan er mit liv bare, jeg klarer mig alligevel.
Kai

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-09-07 07:10

Fister Løgsovs wrote:

> Jeg lever skam livet, bare der ikke er mere end en halv time hjem, så
> begynder panikken
> Sådan er mit liv bare, jeg klarer mig alligevel.

Mon ikke du kan få en byggegrund i centrum af Nürnburgring - så er der
aldrig længere hjem

--
vh
Torben

Fra : Lars [6710]

Dato : 18-09-07 10:54

Peter skrev:

> _ Hvad man kan gøre er måske at se på hvad de gør i england hvor der er
> trackdays, så man kan afreagere på forsvarlig vis,
Hej

hmmm ja track days er selvfølgelig fint nok, men jeg er oprigtigt nervøs
for at det ikke fanger de værste... Dem der ikke gider betale det det
koster at køre på bane og så alligevel afreagere på offentlig vej

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-07 20:45

"Peter" <petros@petroliumdanmarksnathuer.dk> wrote in message

> _ Hvad man kan gøre er måske at se på hvad de gør i england hvor der er
> trackdays, så man kan afreagere på forsvarlig vis, ligeledes har man i
> sverige tilbud til de unge fartglade, så de kan lege i sikre omgivelser.

Man kan næppe forhindre ulykker som denne ved at sende folk på racerbane.
Folk er utroligt forskellige. Nogle reagere meget pludseligt og voldsomt på
næsten ingenting, andre reagerer fuldstændigt anderledes end man selv ville
reagere, og igen andre ignorerer det der får den første til gå i selvsving.
Den 37 årige er uden tvivl blevet opildnet til at køre om kap med taxaen, og
dermed har han så mistet situationsfornemmelsen, ansvarsfølelesen (jeg er
helt sikker på at han er i besiddelse af ansvarsfølelse) og til sidst
herredømmet over sin bil. Han var i nogle korte øjeblikke decideret
sindssyg.

Det kan desværre ikke kurerers ved nogle runder på en racerbane. Men man kan
give ham lidt mental træning, så han ikke mister besindelsen en anden gang.

Ulrik

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-09-07 11:24

On 18 Sep., 10:37, "Peter" <pet...@petroliumdanmarksnathuer.dk> wrote:

> [...]
> trackdays, så man kan afreagere på forsvarlig vis, ligeledes har man i
> sverige tilbud til de unge fartglade, så de kan lege i sikre omgivelser.

Og så skal vi til at have Brian, Stefan og Ali til at race til og fra
trackdays med fuld skrue ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og