Farligt at stoppe for et fodgængerfelt !!
Fra : Thomas H.

Dato : 17-09-07 15:17

Jeg havde lige en grim oplevelse her til morgen, jeg stoppede for et
fodgængerfelt i yderbanen i varevognen og to børn vader ud, i højre
sidespejl ser jeg en anden varevogn, som ikke har tænkt sig at stoppe, komme
drønende! Jeg tør ikke at dytte, af frygt for at de løber, eller slet ikke
koncentrerer sig om andre biler, så jeg svinger næsen hårdt ud til højre for
at blokere, han drøner lige mellem mig og kanstenen med hornet i bund, og
altså uden at ramme børnene.
Jeg nåede ikke at tænke ret meget, jeg gjorde det bare, men bagefter tænkte
jeg på hvordan pokker man advarer folk bedst i sådan en situation, for det
jeg lavede kunne jo også have gået grueligt galt. :o|

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Henning

Dato : 17-09-07 15:32

On Mon, 17 Sep 2007 16:17:20 +0200, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

> [...]
>jeg på hvordan pokker man advarer folk bedst i sådan en situation, for det
>jeg lavede kunne jo også have gået grueligt galt. :o|

I lignende situationer plejer jeg at tænde advarselsblinket, så de
bagfrakommende bliver opmærksom på der er noget på færde.

Fra : Mathias

Dato : 17-09-07 16:06

> [...]
> fodgængerfelt i yderbanen i varevognen og to børn vader ud, i højre
> sidespejl ser jeg en anden varevogn, som ikke har tænkt sig at stoppe,

Helt klart en grusom episode, jeg ved ikke hvad jeg ville have gjort! Men -
jeg kan ikke lade være - hvad lavede du i yderbanen i varevogn, når
inderbanen var fri?

-Mathias

Fra : -= JF =-

Dato : 17-09-07 16:59

Mathias skrev:

> Men - jeg kan ikke lade være - hvad lavede du i yderbanen i varevogn,
> når inderbanen var fri?

Hvem siger at inderbanen var fri da Thomas begyndte at bremse?
Kunne tænkes at bilen i inderbanen bare ikke holdt tilbage ved overgangen.

PS.: Du husker at passe på når du kører rundt i trafikken, ikk'?
Jeg er lidt bekymret for om du har sikret dig at din glorie ikke kan
glide ned over øjnene.

--
Mvh. John

Fra : Mathias

Dato : 17-09-07 17:14

> PS.: Du husker at passe på når du kører rundt i trafikken, ikk'?
> Jeg er lidt bekymret for om du har sikret dig at din glorie ikke kan glide
> ned over øjnene.

Jow jow det er da klart, var bare lige i humør til lidt smådrillerier,
derfor den blinkende smiley - ingen grund til at blive grov af den grund,
vel? Men nuvel, jeg trækker kommentaren i mig igen og holder pølserne fra
tasterne næste gang det griber mig :)

Mvh
-Mathias

Fra : -= JF =-

Dato : 17-09-07 19:45

Mathias skrev:

> Jow jow det er da klart, var bare lige i humør til lidt smådrillerier,
> derfor den blinkende smiley - ingen grund til at blive grov af den

Nå-nå, små slaw.
Jeg var jo ikke engang borderline grov

> grund, vel? Men nuvel, jeg trækker kommentaren i mig igen og holder
> pølserne fra tasterne næste gang det griber mig :)

Nej fa'en heller!
En af de fede ting ved gruppen her, er at det er tillade at uddele
kammeratlige dummeslag og albuer i ribbenene Just keep it comming!

--
Mvh. John

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-09-07 06:48

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i meddelelsen

> Nej fa'en heller!
> En af de fede ting ved gruppen her, er at det er tillade at uddele
> kammeratlige dummeslag og albuer i ribbenene Just keep it comming!

Husk smiley´erne når du er i det hjørne ;)

--
Per

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-09-07 22:04

Mathias skrev:
> Helt klart en grusom episode, jeg ved ikke hvad jeg ville have gjort!
> Men - jeg kan ikke lade være - hvad lavede du i yderbanen i varevogn,
> når inderbanen var fri?

Der havde måske været en der nappede den for blegrød?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-09-07 08:47

Finn Guldmann wrote:

> blegrød?

Uha - det er vigtigt hvor man lægger trykket i det ord..

--
vh
Torben

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-09-07 09:26

Fra : Kate

Dato : 17-09-07 17:12

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in

> [...]
> men bagefter tænkte jeg på hvordan pokker man advarer folk bedst i
> sådan en situation, for det jeg lavede kunne jo også have gået

Selvom jeg godt ved jeg skal stoppe ved fodgængerfelt, så er det mere
end en gang jeg bevidst ikke har gjort det. Hellere blive forbandet af
en levende fodgænger end være indirekte skyld i et menneske bliver
skadet eller dræbt. Desværre er der fandme mange som skider højt og
flot på at andre er standset ved et fodgængerfelt.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Bjarne

Dato : 17-09-07 19:48

Kate wrote:

> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in

:snip

> Selvom jeg godt ved jeg skal stoppe ved fodgængerfelt, så er det mere
> end en gang jeg bevidst ikke har gjort det. Hellere blive forbandet af
Er færdselsloven vikelig så vanskelig at forstå ?

> en levende fodgænger end være indirekte skyld i et menneske bliver
> skadet eller dræbt. Desværre er der fandme mange som skider højt og
> flot på at andre er standset ved et fodgængerfelt.

Den lader vi så lige stå et øjeblik.

Thomas : godt gået.

mvh,
Bjarne

Fra : Kate

Dato : 19-09-07 19:23

Bjarne <bjb@INGENSPAMc.dk> wrote in

>:snip

> Er færdselsloven vikelig så vanskelig at forstå ?

Åbenbart.

> Den lader vi så lige stå et øjeblik.

Ja, jeg overholdt loven. Barnet blev dræbt, men skidevære med det, jeg
overholdt jo min pligt til at holde.

Fra : Per Thomsen

Dato : 20-09-07 12:43

> Ja, jeg overholdt loven. Barnet blev dræbt, men skidevære med det, jeg
> overholdt jo min pligt til at holde.

Jeg syntes vi alle skal bøje lovens bogstav efter hvad vi selv vurderer.

Per

Fra : Anders Majland

Dato : 17-09-07 18:51

> [...]
> fodgængerfelt i yderbanen i varevognen og to børn vader ud, i højre
> sidespejl ser jeg en anden varevogn, som ikke har tænkt sig at stoppe,

Ja den er grim - jeg har prøvet det samme. Det var bare "kun" et spor og
"kvindemennesket" troede at jeg bremsede for at svinge til venstre og så
kunne hun lige være indenom ... (Ja jeg eftersatte og stoppede hende og gav
hende en skideballe ..)

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 17-09-07 19:13

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev :

>Ja den er grim - jeg har prøvet det samme

Næsten det samme her - i formiddags ude i whiskeybæltet

En krampe i en bimmer af de store havde tillagt sig en uvane med at
ligge noget tæt på - første bedste fodgængerfelt, hvor der stod en og
ventede bremsede jeg ned - resultat :

Et skrig fra blokerede bremser bagude, så lige i bakspejlet at krampen
febrislk prøvede at frigøre tandsættet fra ratkransen, samle telefonen
op fra forrudens underkant, og ikke mindst flagre med fingrene fordi
hun brændte sig på den smule kaffe der var tilbage i koppen - resten
hang i guirlander fra forruden .....

Om jeg vrælede af grin ?? gæt selv ;)

--
Jan_stevns

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 17-09-07 19:18

jan@bygteknik.dk wrote:

> [...]
> op fra forrudens underkant, og ikke mindst flagre med fingrene fordi
> hun brændte sig på den smule kaffe der var tilbage i koppen - resten

Hehe...

> Om jeg vrælede af grin ?? gæt selv ;)

Jan, nu må du altså snart få monteret de videokameraer i dine biler så
vi kan se når du laver sådan nogle wakeup calls til nogle af idioterne i
trafikken...

Gad vide hvordan din bil ville tage imod sådan en stor bimmer?

Thomas

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 17-09-07 20:58

Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.invalid> skrev :

>Gad vide hvordan din bil ville tage imod sådan en stor bimmer?

Den ville jo nok stå til at få udskiftet rumpetten - godt de rer meget
langt derom ;)

Hun havde lært lektien - og holdt søreme meget fin afstand bagefter

Jeg vil ikke afsløre kunsten i at levere sådanne chok til folk, men
egentligt skal man jo bare vente til de er uopmærksomme ;)

--
Jan_stevns

Fra : Lars [6710]

Dato : 17-09-07 21:21

jan@bygteknik.dk skrev:

> Jeg vil ikke afsløre kunsten i at levere sådanne chok til folk, men
> egentligt skal man jo bare vente til de er uopmærksomme ;)

Så sker det tit at man ikke skal vente længe
Jeg synes det er skræmmende er at man nogen gange, i spejlet, kan følge
deres øjne og mimik og de/den afslører at de tihvertifald ikke har
bemærket at man har i længere tid har haft tændt bremselysene (eller for
den sags skyld også blinklyset).
Når de så opdager det og det er ved at være for sent skal jeg love for
at panikken breder sig...

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 17-09-07 21:38

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev :

>Så sker det tit at man ikke skal vente længe

Det sker faktisk hele tiden.

Når trafikken snerper til holder jeg altid ekstra godt øje med om
chaufutten bagved følger med.

> [...]
>deres øjne og mimik og de/den afslører at de tihvertifald ikke har
>bemærket at man har i længere tid har haft tændt bremselysene (eller for

Det er mere skræmmende at man til enhver tid kan udse sig et "offer",
som man kan få til at betale......

Her i byen er der en klassiker - højrevigepligten!

Den vej, der fra mig munder ud i en af indfaldsvejene, har hverken
hajtænder eller trekanttavle - alligevel er 99,99% af dem der kører
indad mod byen sikre på at jeg skal holde tilbage for dem - de bliver
ofte klogere.

Men - det ultimativt sjoveste er :

At vente med at køre frem, efter bommen ved jernbaneoverskæringen er
gået op - til det røde blinklys slukker ;)

*den* tager kegler hver gang !

--
Jan_stevns

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 17-09-07 22:08

jan@bygteknik.dk wrote:

> Her i byen er der en klassiker - højrevigepligten!

Jo det er jo en klassiker...

> [...]
> hajtænder eller trekanttavle - alligevel er 99,99% af dem der kører
> indad mod byen sikre på at jeg skal holde tilbage for dem - de bliver

Nu kender jeg ikke til vejene hos dig, men du er sikker på de ikke er
omfattet af færdselsloven §26
Stk. 3. Ubetinget vigepligt gælder endvidere ved udkørsel fra
parkeringsplads, ejendom eller grundstykke, tankstation eller andet
lignende område uden for vej, fra sti, gågade, markvej eller lignende og
ved enhver udkørsel fra vej, der sker over fortov, cykelsti eller rabat,
som er hævet over kørebanen på den vej, der køres ind på. Cyklist eller
knallertkører, som fra en cykelsti, der ikke er anlagt i forbindelse med
en vej, kører ind på eller over en vej, samt cyklist eller
knallertkører, der svinger fra en cykelsti ud på kørebanen, har
ligeledes ubetinget vigepligt.

Thomas

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 17-09-07 22:22

Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.invalid> skrev :

>Nu kender jeg ikke til vejene hos dig, men du er sikker på de ikke er
>omfattet af færdselsloven §26

Jeg er 100 - det er et ganske almindeligt T kryds
med 3 fodgængerfelter

--
Jan_stevns

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-09-07 06:54

<jan@bygteknik.dk> skrev i meddelelsen

> Men - det ultimativt sjoveste er :
>
> At vente med at køre frem, efter bommen ved jernbaneoverskæringen er
> gået op - til det røde blinklys slukker ;)
>
> *den* tager kegler hver gang !

Jeg så - et eller andet sted - at bommene gik op samtidig at blinklysene
stoppede (frem for den typiske, hvor bommene går op og _så_ stopper
blinket).

Var det i Lystrup-området for et par uger siden - nogen var blevet træt af
at bommene ikke gik op efter at toget var passeret, så efter et par minutter
forsøgte de at køre slalom mellem bommene. De nåede at bakke, så der skete
kun materiel skade.

Der kom et tog fra den anden side (som der nu ofte gør derude).

--
Per

Fra : KMH

Dato : 18-09-07 16:57

> [...]
> kun materiel skade.
>
> Der kom et tog fra den anden side (som der nu ofte gør derude).

Nu bor jeg selv i Lystrup...... og æhhhhh.....
Det med bommene er en 50% chance ting
Der sker vel efterhånden flere gange ugenligt at de bomme ikke virker efter
hensigten.
Til forskel fra tidligere er det nu sådan at de dog oftest går ned - men det
med at gå op igen....... ak ja...
Vi lokale om man kan sige så, kender efterhånden køreplanen og ved derfor
godt hvornår der er tog fra begge sider - og hvornår bommen bare har offday
og lige bliver nede til næste tog har passeret en ½ time senere.
Men jow.... det er da voldsomt positivt at bommene nu, til forskel fra før
går ned!!
Men de dage hvor de lige vælger at blive nede en ½ time ekstra (til næste
tog har passeret) er stadig en kende belastende.

Kim

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 17-09-07 19:11

jan@bygteknik.dk har bragt dette til os:

> [...]
> op fra forrudens underkant, og ikke mindst flagre med fingrene fordi
> hun brændte sig på den smule kaffe der var tilbage i koppen - resten

Det er bare god værkstedshumor
Kai

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-09-07 10:54

jan@bygteknik.dk wrote:
> [...]
> ventede bremsede jeg ned - resultat :
>
> Et skrig fra blokerede bremser bagude, så lige i bakspejlet at krampen

Det står sløjt til hvis de må trækkes med 7'er serier fra før ABS'en

--
vh
Torben

Fra : Claus Frørup

Dato : 17-09-07 19:29

Isang tao pinangalanan, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> nagsulat:

klip
> så jeg svinger næsen hårdt ud til højre for
>at blokere, han drøner lige mellem mig og kanstenen med hornet i bund, og
>altså uden at ramme børnene.

En ægte klaphat.

>Jeg nåede ikke at tænke ret meget, jeg gjorde det bare, men bagefter tænkte
>jeg på hvordan pokker man advarer folk bedst i sådan en situation, for det
>jeg lavede kunne jo også have gået grueligt galt. :o|

Du gjorde det eneste rigtige i situationen.
At du så ville få skylden hvis han ramte dig, er da ligegyldigt så
længe der ikke sker noget med de omtalte børn.
Jeg har lavet næsten det samme for et par år siden med min bus på
Kastrupvej ved Sundby kirkegård, her var det en klaphat i varevogn der
forsøgte at drøne udenom.... (han undgik lygtepælen i venstre side)
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Fra : -= JF =-

Dato : 17-09-07 19:48

Claus Frørup skrev:

> (han undgik lygtepælen i venstre side)

Synd

--
Mvh. John

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 17-09-07 20:00

-= JF =- <null@null.null> writes:

> Synd

Sig mig, hvad fa'en har uskyldige lygtepæle nogen sinde gjort dig, hva'?

Fra : Claus Frørup

Dato : 17-09-07 21:15

Isang tao pinangalanan, Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk>
nagsulat:

>Sig mig, hvad fa'en har uskyldige lygtepæle nogen sinde gjort dig, hva'?

Ja, hvad pokker skulle vi så støtte os til efter en fugtig aften i
byen?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-09-07 18:04

On Mon, 17 Sep 2007 22:15:05 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

> [...]
>nagsulat:

>Ja, hvad pokker skulle vi så støtte os til efter en fugtig aften i

Du er ikke rigtig fuld hvis hvis du kan ligge på vejbanen uden at
holde fast.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : -= JF =-

Dato : 17-09-07 21:49

Peter Dalgaard skrev:

> Sig mig, hvad fa'en har uskyldige lygtepæle nogen sinde gjort dig, hva'?

Det skal jeg sige dig!
Man prøver at liste en stille halv-bimmelim hjem fra bodegaen.
Ikke nogen stor brandert forstås... Bare så'n el stille buzz efter en
hal' kasse elefanter - Og så står de sataner der og skinner en direkte
ind i øjnene... Næ du. Kør dem ned!!

(det er ikke ganske utænkeligt at der er elementer af fri fantasi i
ovenstående

--
Mvh. John

Fra : Ole Nørretranders

Dato : 17-09-07 20:36

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message

> [...]
> tænkte jeg på hvordan pokker man advarer folk bedst i sådan en situation,
> for det jeg lavede kunne jo også have gået grueligt galt. :o|

Jeg har prøvet at gå over en fodgængerovergang uden lysregulering på
Vigerslevvej i Valby, hvor der var en stor varevogn der var stoppet pænt op
og lod mig gå over. Men lige da jeg passerede varevognen kom der en bil
drønende udenom med temmelig høj hastighed. Jeg nåede heldigvis at stoppe så
jeg ikke blev ramt.

Jeg har forøvrigt bemærket at det meget ofte er de professionelle chauffører
(bude, taxichauffører, varevogne etc.) der stopper op ved sådan en
fodgængerovergang hvor der står nogle og venter. Mens almindelige
privatbiler ofte bare fortsætter, dog ikke alle. Cyklister er helt umulige,
de fleste kunne ikke drømme om at stoppe ved en fodgængerovergang uden
lysregulering og bliver fornærmede hvis man bare vader ud i fodgængerfeltet
alligevel.

MVH Ole

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-09-07 20:57

"Ole Nørretranders" <o_noerretranders@hotmail.com> wrote in

> Cyklister er helt umulige,
> de fleste kunne ikke drømme om at stoppe ved en fodgængerovergang uden
> lysregulering og bliver fornærmede hvis man bare vader ud i
> fodgængerfeltet alligevel.

Heldigvis gør det også ondt på cyklisten når han brager ind i en fodgænger
:)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-09-07 09:04

On 17 Sep., 16:17, "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpok...@gmail.com>
wrote:
> [...]
> jeg på hvordan pokker man advarer folk bedst i sådan en situation, for det
> jeg lavede kunne jo også have gået grueligt galt. :o|

SÅDAN !!!!
FLOT at kunne reagerer sådan.
Den klaphat som kom kørende og dyttede af dig kommer sgu nok fra
Randers, for magen til idioter når man har med færdselsregler at gøre
skal man lede længe efter.
Eneste større skade jeg har haft var da en fuld dansker uden kørekort
(fra Randers) i en lånt tysk bil bragede op bag i mig da jeg ville
holde for en fodgænger i et fodgængerfelt på Mariagervej i Randers.
Det kostede hans forsikringsselskab 40.000 kr med alt arbejdsløn,
pladearbejde, erstatningsbil til os etc.

Og sikkert også et større mellemværende med Politiet, for da jeg stod
ud og så det var en tysk bil og bad om førens kørekort sagde han på
dansk at han ikke havde noget.
Jeg sagde at jeg ringer nu til Politiet, og de var der under 10 min
efter, og de var meget glade for at jeg havde ringet.
Mens vi ventede på Politiet forsøgte han at overtale mig til at sige
at det var hans makker som havde kørt og de nok skulle sørge for at få
min bil lavet, men:

1) hvorfor skulle jeg lyve ?
2) der var indtil flere vidner.
3) jeg ville få lavet min bil uden udgifter alligevel så hvorfor
overlade den til sådan nogle klaphatte.

Men endnu engang, utroligt flot det du gjorde.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-09-07 22:27

> [...]

> ud til højre for at blokere, han drøner lige mellem mig og kanstenen
> med hornet i bund, og altså uden at ramme børnene.

Respekt! At du uden betænkninger risikerer eget liv og velfærd.