2 hurtige spørgsmål til de kloge :-)
Fra : Ukendt

Dato : 17-09-07 14:31

nr 1 : Hvordan finder man ud af hvad de laver til hvert service, og hvad man
ikke behøver at udskifte

nr 2 : er det hos politi, syn eller skat at man skal hente en ny vægttavle,
når bilen er vejet ned ? ( købte bilen med den gamle org.)

Bilen er en Suzuki Grand vitara 2.0 td 109 hk fra 2004

Fra : ERLO

Dato : 17-09-07 14:47

Lasse skrev:
> [...]
> når bilen er vejet ned ? ( købte bilen med den gamle org.)
>
> Bilen er en Suzuki Grand vitara 2.0 td 109 hk fra 2004

Hej
Vægttavlen må du selv kreere (male på bilen).
Ellers findes der nogle fortrykte i billistbutikker hvor man selv sætter
med følgende tal på.

Mvh ERLO

Fra : Kasper Christensen

Dato : 17-09-07 18:15

> Hej
> Vægttavlen må du selv kreere (male på bilen).
> Ellers findes der nogle fortrykte i billistbutikker hvor man selv sætter
> med følgende tal på.

Ahh, er det ikke noget med at hvis det er helt rigtigt, så skal det være
en bestemt skrifttype og en farve som adskiller sig væsentlig fra bilen?

Kasper Christensen
Bil nr. 1: Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 FSI ('07)
Bil nr. 2: Citroën Saxo 1,1i SX ('96)

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 17-09-07 20:20

Kasper Christensen <news_fjerndette@kasperc.dk> wrote:

>Ahh, er det ikke noget med at hvis det er helt rigtigt, så skal det være
>en bestemt skrifttype og en farve som adskiller sig væsentlig fra bilen?

Der er kun krav om mindstestørrelser ifølge afsnit 2.02.024 på side 7:
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap02.pdf

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-07 15:16

"Lasse" <h> skrev i meddelelsen
> [...]
> vægttavle, når bilen er vejet ned ? ( købte bilen med den gamle org.)
>
> Bilen er en Suzuki Grand vitara 2.0 td 109 hk fra 2004

Forhandleren har vægttavler.

--
/HB

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-07 16:16

Lasse skriver:

> nr 1 : Hvordan finder man ud af hvad de laver til hvert service, og hvad man
> ikke behøver at udskifte

Læser i servicebogen.

Kalus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 17-09-07 21:57

> Lasse skriver:

> Læser i servicebogen.
>
> Kalus

Har du været til nummerolog?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-07 21:57

KASO skriver:

> Har du været til nummerolog?

Nej, det er et af mine "dæknavne"...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 17-09-07 22:02

> KASO skriver:

> Nej, det er et af mine "dæknavne"...

Ahh - dem har jeg også nogle stykker af... (Michelin, Dunlop, Brigdestone,
Continental, ....)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-07 22:07

"Michelinmanden" skriver:

> Ahh - dem har jeg også nogle stykker af... (Michelin

Nu forstår jeg bedre at du har brug for så stor en bil

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 17-09-07 22:10

> "Michelinmanden" skriver:

> Nu forstår jeg bedre at du har brug for så stor en bil

Det er så kun de dage, hvor jeg føler mig lidt "oppustet"

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-07 22:31

"Lasse" <h> wrote in message
> nr 1 : Hvordan finder man ud af hvad de laver til hvert service, og hvad
> man ikke behøver at udskifte

Hvis du er usikker på om værkstedet kan læse det der står i
servicebogen/-hæftet kunne du da skrive det af og printe det ud med tydelige
bogstaver. På værkstedet gennemgår du så omhyggeligt listen med værkføreren
inden man går i gang med bilen. Når du henter den er fremgangsmåden den
samme, hvor værkføreren med din seddel i hånden gennemgår hvad der er lavet
og udpeger alle udskiftede dele.

Ulrik

Fra : Martin Sørensen

Dato : 19-09-07 19:04

On 17 Sep., 22:56, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> KASO skriver:

> Nej, det er et af mine "dæknavne"...

Ahh - husker du også Pirelli og Firestone (aka Schiønning og Arve) af
Claus Deluran?

mvh

Martin