Fartbøde
Fra : Filip

Dato : 16-09-07 15:32

Hej

Jeg blev blitzet på en motorvej med vejarbejde (50km/t) for 1½ uge siden, og
skal efter min egen beregning af med ca 1000kr. Spørgsmålet er hvor lang tid
der går inden de sender brevet ud til mig? Jeg har nemlig ikke fået noget
endnu, så jeg går og håber på at jeg er en af de heldige som havde et
slørret billede.....

Filip

Fra : Lau

Dato : 16-09-07 16:02

Hej Filip

De 2 breve jeg har fået kom inden for 1 uge. I følge det jeg har læst, så må
politiet kassere 20 - 30% pga for dårlig billedkvalitet. Måske er du uheldig
og får ikke lov til at se hvor godt billedet blev. Men du har lov til at
håbe - det kan jo være, de bare har ekstra travlt i netop den afdeling lige
nu.

vh
Lau

Fra : retroman

Dato : 16-09-07 16:47

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uheldig og får ikke lov til at se hvor godt billedet blev. Men du har lov
> til at håbe - det kan jo være, de bare har ekstra travlt i netop den

vejarbejde...folk på vejen...køre for strækt....og så ordet heldig for at
være ligeglad med de mennesker der går og laver den vej man kører på....

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 16-09-07 16:54

retroman skrev:

> vejarbejde...folk på vejen...køre for strækt....og så ordet heldig for at
> være ligeglad med de mennesker der går og laver den vej man kører på....

Hvor ofte ser du rent faktisk arbejdere på de strækninger der er
afmærket for vejarbejde?

Fra : retroman

Dato : 16-09-07 18:37

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Hvor ofte ser du rent faktisk arbejdere på de strækninger der er afmærket
> for vejarbejde?

det kommer an på hvor hurtigt jeg kører...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-09-07 17:33

"retroman" <retroman@(nonono).no> skrev i meddelelsen

> vejarbejde...folk på vejen...køre for strækt....og så ordet heldig for at
> være ligeglad med de mennesker der går og laver den vej man kører på....

Du var der? Du så hvad der skete?

Hvor mange arbejdere var der så?

Eller var det bare en af de uendelig mange steder hvor arbejderne ikke gad
slæbe skiltene i skilteskjul - det kan man til vejarbejdernes orientering
gøre ved bare at slynge en plastikpose over dem...

--
Per

Fra : Bo Velschow

Dato : 16-09-07 18:32

"retroman" <retroman@(nonono).no> skrev i en meddelelse

> "Lau" <lauremovethis@pc.dk> skrev i en meddelelse

> vejarbejde...folk på vejen...køre for strækt....og så ordet heldig for at
> være ligeglad med de mennesker der går og laver den vej man kører på....

Dobbelt-negation...

(lad "u" i "uheldig" gå ud mod "ikke" - så bliver sætningen til "Måske er du
heldig og får lov til at se hvor godt billedet blev.")

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Claus Frørup

Dato : 16-09-07 21:52

Isang tao pinangalanan, "retroman" <retroman@(nonono).no> nagsulat:

klip
>vejarbejde...folk på vejen...køre for strækt....og så ordet heldig for at
>være ligeglad med de mennesker der går og laver den vej man kører på....

Og? Har du ikke lagt mærke til hvordan vejarbejdernes kolleger kører.
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Fra : Per Thomsen

Dato : 17-09-07 08:29

> klip
>
> Og? Har du ikke lagt mærke til hvordan vejarbejdernes kolleger kører.

De kører vel lige som forældrene, der lige har afleveret deres små pus i
skole.

Per

Fra : Claus Frørup

Dato : 17-09-07 18:56

Isang tao pinangalanan, "Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com>
nagsulat:

>De kører vel lige som forældrene, der lige har afleveret deres små pus i
>skole.

Lige på en struds

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-09-07 17:18

Filip skrev:

> hvor lang tid der går inden de sender brevet ud til mig?

Jeg ventede så mange uger jeg helt havde "opgivet" før den kom
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Brian

Dato : 16-09-07 19:58

> [...]
> lang tid der går inden de sender brevet ud til mig? Jeg har nemlig ikke
> fået noget endnu, så jeg går og håber på at jeg er en af de heldige som

Jeg har ellers hørt fra en "insider" at det er lang tid siden at de gik op i
billedkvaliteten, de sender bare til ejeren og så må han jo vide hvem der
førte køretøjet...

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-07 22:23

"Brian" <Suzuki@cool.dk> wrote in message
[snip]..det er lang tid siden at de gik op i
> billedkvaliteten, de sender bare til ejeren og så må han jo vide hvem der
> førte køretøjet...
Mig bekendt er det da kun hvis man ikke kan læse nummerpladen, at billedet
kasseres.

Ulrik

Fra : penta@panto.com

Dato : 16-09-07 20:44

> [...]
> lang tid der går inden de sender brevet ud til mig? Jeg har nemlig ikke
> fået noget endnu, så jeg går og håber på at jeg er en af de heldige som

Jeg blev blitzet og der gik en uge før brevet kom. Fint billede. Ingen tvivl
om hvem jeg lignede.
Så gik der en uge hvor jeg ikke nåede at betale giroen.
Nyt brev ind af brevsprækken - denne gang en aflysning af bøden, fordi
politiet på det første brev var kommet til at angive forkert gerningsby.
Jeg var da glad for at kunne beholde mine 500,- , men også lidt moralsk
forarget over at en åbenlys forbryder fik lov at slippe på grund af en
simpel fejl. Kilometerangivelse og alt var jo ellers korrekt.
Jeg var dog IKKE så forarget at jeg betalte alligevel. hehe.
/tomov

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-09-07 10:03

On 16 Sep., 17:54, "Frank E. N. Stein" <fla...@mail.is> wrote:

> Hvor ofte ser du rent faktisk arbejdere på de strækninger der er
> afmærket for vejarbejde?

Tit, jeg synes de er begyndt at arbejde på skæve tider for at hjælpe
trafikken.
I lørdags om formiddagen kørte vi på motortrafikvejen ved Tirstrup.
Der var skilte med vejarbejde og 50 km/t begrænsning og overhaling
forbudt. Keglerne (de orange, ikke arbejderne !!!) stod bare inden i
siden, så jeg bandede og tænkte at det var for ringe at de ikke havde
fjernet skiltene.
Henne i næste sving var 1½ vejbane spærret af en affaltfræser og en
lastbil. Da vi kørte hjem ved kl. 16 var de lige færdige med at lægge
ny belægning på 4-5 km. Så det var ikke glemsomhed, det var lige i
starten det jeg mødte.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-09-07 10:04

On 16 Sep., 18:33, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
wrote:

> [...]
> slæbe skiltene i skilteskjul - det kan man til vejarbejdernes orientering
> gøre ved bare at slynge en plastikpose over dem...

Læs mit svar til Frank....