Dårligere brændstof økonomi efter tandrems~
Fra : Yehaah

Dato : 15-09-07 10:08

Jeg har fået skiftet min tandrem, men har haft problemer med
brændstofsøkonomien siden.

Samtidigt har der været en hylelyd som ikke tidligere har været der.

Jeg modtog Peugeots blad i sidste uge, hvor der er omtalt at man kan
rissikere at stramme tandremmen for meget.

Hvis denne er strammet for meget vil dette så få remstrammerens leje
til at hyle ved hvisse omdrejningstal, og økonomien til at falde (fra
20 til 16 km/l)?

Fra : Yehaah

Dato : 15-09-07 11:43

On 15 Sep., 12:14, Møller <M...@g2net.dk> wrote:

> For stram ændrer ikke ved brændstoføkonomien, men det går en ikke korrekt
> monteret rem: populært sagt, hvis antallet af tænder mellem de forskellige
> markeringsmærker på tandhjulene er forkert, kan det mærkes.
> Der er før set.

Hvis den er forskudt en tand vil det vel gå helt galt ved første
opstart?

> Der er en fast procedure fra PSA koncernen på hvordam man mæler og hvor
> meget remmen skal strammes , det opgives i den underlige måleenhed: SEEM
> Min skal f.eks strammes til 45 SEEM, knasthjulene drejes, motoren turnes 2
> gange og så skal spændingen være 26 SEEM
> Elementært eller hvad

Jeg får Peugeot's medlemsblad, selvom jeg ikke har en Peugeot (det er
ganske godt og velinformerende).

Bilen det drejer sig om er en Daihatsu Cuore fra 1999, som pga.
manglende daihatsu forhandler i området er blevet repareret hos
Toyota. (Toyota ejer Daihatsu, så jeg gik ud fra at det var det mest
fornuftige valg).

Jeg går dog ud fra at det med at dreje motoren to omgange også gælder
her.

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-09-07 12:27

"Yehaah" <yehaah@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Der er før set.

Hvis den er forskudt en tand vil det vel gå helt galt ved første

-------

Ikke nødvendigvis.. Men den vil ikke gå som den skal. Hvordan er motorgangen
nu?

- Martin

Fra : N/A

Dato : 15-09-07 12:27